Kabel antenowy (przedłużacz).

Pytania, porady, problemy dotyczące systemów audio, nawigacji satelitarnej i cb radia
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#1

Post autor: Savage »

Witam,

Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat
Info: Była kiedyś duża navi (radio w bagażniku)

Pytanie:
Zmieniam sobie właśnie radio na android i problem jest taki, że przy dużej navi kabel antenowy nie jest ciągnięty pod wyświetlacz tylko jest wpinany do radia w bagażniku. Muszę teraz dołożyć i przeciągnąć własny jako przedłużacz jeśli chce mieć nowe radio podpięte pod FM. Nie wiem ile kabla mi będzie potrzebne w metrach żeby starczyło, ale też żebym nie miał nadmiaru sporego.
Ciągnąć zamierzam - lewy bok bagażnika-->pod kanapą-->lewy próg-->plastiki pod kierownicą-->radio.
Ile metrową przedłużkę powinienem ogarnąć? (COUPE)

Pozdrawiam!
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Czekaj...

Przewód antenowy to najmniejszy problem. Mając jak to nazywasz dużą navi masz wszystko w bagażniku. I navvi i radio. Z bagażnika musisz pociągnąć wiązkę radia + przewód antenowy. I teraz:
- jeśli kupiłeś wiązkę bez anteny to zmierz jaka jest dokładnie - ok 6m
- jeśli dopiero kupujesz wiązkę to kup taką z przewodem antenowym
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

A może autor chce przedłużkę zbudować samodzielnie i chce ją zrobić z dokładnością do centymetra :)
Powszechnie dostępne przedłuzki mają zazwyczaj 6m, jak napisał kosteg.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

W takim wypadku bierzemy żyłkę i ukłdamy ją w miejscu gdzie chcemy poprowadzić przewód. Na końcu dokonujemy pomiaru żyłki. Dokładniej się nie da :D
Obrazek
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#5

Post autor: Savage »

Ogólnie to tak... Któryś z poprzednich właścicieli po wylaniu się wyświetlacza, założył to najtańsze chińskie radio na ISO - wiązka iso została już pociągnięta. I w sumie spoko bo już ja nie muszę jej ciągnąc chociaż jak ja tu teraz z androidem chce to też muszę adaptery ogarniać. Jedyne co jest słabe, ale już wg mnie nie ma sensu tego dotykać to przewody od głośników są zamiast przez wtyczkę to bezpośrednio połączone... a z wtyczki wystają ucięte, więc podejrzewam że zostały źle piny wpięte, a ktoś nie umiał wyciągnąć (gdzie nawet wyciagnięcie ze zniszczeniem byłoby lepsze, bo się utnie i nałoży nowe piny) i stwierdził, że oryginalną wiązkę zniszczy nazywając rzeczy po imieniu i są z niej przewody od głośników wycięte i bezpośrednio spięte z tymi z przedłużki...
Przy niektórych majstrach to ręce opadają... Oczywiście żadne konektory czy chociaż termokurczka, tylko troszke taśmy izolacyjnej..

Tak jak kolega wyżej napisał, chciałem dołożyć antenowy, bo jego nie było i jak ja się biorę za takie zabawy to lubię zrobić schludnie i z porządkiem, ale poprawiać fuszere to co innego - masa roboty i zapewne pojawiłyby się koszta na jakieś zniszczone oryginalne wiązki itd...

Szkoda że chłop nie pomyślał żeby pociągnąć przedłużkę bmw, a przy samym radiu zastosować adapter na ISO, który mógłby sobie zmodyfikować prosto..
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#6

Post autor: Savage »

Jeszcze wpadłem ewentualnie na taki pomysł..
W mojej ori był telefon (już są cupholdery), a on ma chyba taki sam typ przewodu, więc czy jeśli od środkowego tunelu bym dołączył metrową przedłużkę do radia, a z tyłu przepiął - chociaż chyba nawet nie musiałbym, bo to jak dobrze rozumiem też do anteny idzie to czy miałoby to prawo działać?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Ja bym to zrobił tak:

- aby instalacja w desce miała ręce i nogi kupilbym taki adapter:
https://carhifi24.pl/rtv-i-agd/sprzet-car-audio/akcesoria/kostki-iso-zlaczki/zlacza-do-radioodbiornikow-fabrycznych-iso/zcze-iso-adapter-bmw-3-5-7-radio-fabryczne.html
stronę złącz iso wyciął i to samo zrobił po stronie auta. Calość zlutował jak trzeba uzupełniając przewody jakich brak w złączu iso (podświetlenie, kbus, sterowanie anteną itp). I tak to co tam masz nie jest fabryczne więc można to spokojnie zrobić jak należy

- następnie z bagażnika pociągnął taki przewód:
https://allegro.pl/oferta/przedluzacz-antenowy-iso-din-6m-5131041517
- do tego oczywiście przejściówki ze standardu jaki masz obecnie w bagażniku

Kombinacje z telefonem nie są najlepszym pomysłem. Jeśli dobrze pamiętam to różne przewody mają różne parametry i tak np przewodu od cb nie zastąpisz zwykłym antenowym, przewodu od anteny wifi nie zastąpisz innym itp. Osobiście kombinowałem z anteną gps i jej przewodem oraz anteną wifi i niestety się poddałem bo efekty były dalekie od oczekiwanych. Jeśi zatem podobnie jest z przewodem anteny gsm to poza cięciem, lutowaniem do złącz radiowych i irytacją wiele nie zdziałasz
Obrazek
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#8

Post autor: Savage »

kosteg pisze: 25 kwie 23, 21:06 - następnie z bagażnika pociągnął taki przewód: - do tego oczywiście przejściówki ze standardu jaki masz obecnie w bagażniku
Tej części nie skumałem o jakim przewodzie do ciągnięcia mówisz.

Tak czy siak temat można zamknąć, ponieważ same radio podpiąłem (po prostu bez anteny - i tak nie słucham radia FM). Kupiłem już tydzień temu taką przejściówkę jaką podałeś w linku.

Fakt - Radio w zestawie z kablami ma między innymi przejściówkę z 16pin wtyczki dla androida na dwie wtyczki (dwa typy) BMW [od razu w przejściówce jest dołączona wtyczka do CanBusa].

Przejściówka którą zakupiłem wcześniej (ta sama co z twojego linku) spełnia się tu idealnie.

Radio:[męskie android 16pin/męskie ori Bmw] --> [żeńskie ori Bmw/żenskie ISO] --> [męskie ISO/wpięte do auta bezpośrednio w przewody]:Bagażnik

Tylko ta przejściówka z linku ma taki problem, że pin 7 (I-Bus) nie jest wpięty, więc poświęciłem jeden dzień na szukanie tych - niestety rzadkich - okrągłych pinów (ciężko na sztuki). Dołożyłem jeden przewód w bmw pin 7, a w ISO pin A2 (w kosce zasilajacej A1,A2,A3 zazwyczaj jest wolne). Na moje szczęście w tej wiązce pociągniętej do bagażnika przez któregoś poprzedniego właściciela przewody pinów A1,A2,A3 były w wiązce.
W bagażniku te 3 przewody są zostawione luzem, nie wpięte, więc mogłem wykorzystać bez problemu jeden z nich jako I-Bus

Oczywiście, ja nie mówię że to jest super zrobione, ale jak już wcześniej wspominałem, to poprawiam to po kimś i jakbym to robił od początku to bym zrobił to sobie porządnie i schludnie.

Refleksja na koniec: Jeżeli ktoś chce sobie zmienić w e46 radio na android, to chyba lepiej jak ori miał 1din, wtedy wszystkie wiązki ma na miejscu, chociaż wtedy też dla estetyki wypada wymienić stelaż na schowek i panel klimatronik, bo z tego co się orientuję samo przełożenie klimatronika niżej pozostawia widoczną szparę
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Savage pisze: 25 kwie 23, 22:31dla estetyki wypada wymienić stelaż na schowek i panel klimatronik, bo z tego co się orientuję samo przełożenie klimatronika niżej pozostawia widoczną szparę
Dokładnie tak.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

Savage pisze: 25 kwie 23, 22:31 Tej części nie skumałem o jakim przewodzie do ciągnięcia mówisz.
Z jakiegoś powodu część linków jest "cenzurowana"

https://centrumaudio.pl/449-przedluzacze-antenowe

Wstawiłem link bezpośrednio do jednego z przedłużaczy dostępnych na allegro - tam było 6m. Tu masz całą stronę różnych ale max 4.5m - chodzi tylko o przykład wariantowości końcówek jakie są dostępne.
Savage pisze: 25 kwie 23, 22:31 Oczywiście, ja nie mówię że to jest super zrobione, ale jak już wcześniej wspominałem, to poprawiam to po kimś i jakbym to robił od początku to bym zrobił to sobie porządnie i schludnie
Zwykle poprawianie po poprzednikach czy też dochodzenie do tego co i jak jest najmniej przyjemną częścią. Najbardziej upierdliwe jest zawsze kombinowanie co artysta miał na myślli :D

Zależnie od czasu, chęci, możliwości i ewentualnej cierpliwości różnie się do tego podchodzi - choć zwykle najmniej stresujące jest wycięcie wszystkiego i praca od nowa po swojemu.

Wisi chyba gdzieś jeszcze na forum mój temat z problemem z centralnym zamkiem. (to tak robiąc małe ot) Całość działała prawidłowo poza zamykaniem z poziomu klucza w drzwiach kierowcy. Jak się okazało powodem nie był zamek ("krańcówki") jak na to logika wskazuje. Zamek był/jest nadal dobry. Alarm dokładany we wrocławskim aso dedykowany do e46 miał w instrukcji "przeciąć przewód taki a taki" - czyli właśnie sterujący z zamka. A ponieważ wszystkie przewody w takim alarmie są po prostu czarne dojście do tego co jest od czego... Wyrwałem chwasta, zainstalowałem fabryczny alarm a instalację przywróciłem do stanu jak sprzed montażu alarmu :D
Savage pisze: 25 kwie 23, 22:31 Refleksja na koniec: Jeżeli ktoś chce sobie zmienić w e46 radio na android, to chyba lepiej jak ori miał 1din, wtedy wszystkie wiązki ma na miejscu, chociaż wtedy też dla estetyki wypada wymienić stelaż na schowek i panel klimatronik, bo z tego co się orientuję samo przełożenie klimatronika niżej pozostawia widoczną szparę
Nic to nowego - tzw prawda znana od dawna. Mając navi z tunerem w bagażniku (bo nie wszystkie mają to rozwiązanie) czyli tak po prawdzie z radiem w bagażniku ma się najwięcej do zrobienia chcąc przejść na jakiekolwiek inne radio (zakładając, że nie chcemy go mieć w bagażniku).

Z kolei mając jednak navi z "dużymi wyświetlaczami" i mając ochotę na androida bądź inną stację w rozmiarze 2din mamy o tyle łatwiej, że panel klimy jest już na dole we włąściwie dopasowanej ramce. A sama ramka bywa drogim elementem.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Car Audio, Nawigacja, CB Radio”