F10 x2 :) 530xD+ by ympk

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#1

Post autor: yampik »

Siema,
Sprzedałem moje F11 które bardzo mocno przekonało mnie do serii F.
Poszła z paru powodów : bo to było 2.0d , F11 nie F10 i brak komfortów.

Jak powód sprzedaży "mówi" zacząłem poszukiwania F10 3.0D z komfortami.
Liczyłem jeszcze na parę innych smaczków niż te w/w - ale to było must have ;)

Po paru sztukach mocno powyżej średniej i z rzekomymi przebiegami 180-250K pojechałem z Olsztyna aż w Bieszczady po moje aktualne auto :)

Poniżej prezentuję moje 530xD wyhamowane na troszkę ponad 300KM ;)

Kod: Zaznacz cały

Code / Type 	F10 / FV31
Vehicle History 	Get a car report instantly!
Chassis 	Sedan (4 Doors)
Market 	Europe (left Steering)
Engine 	N57T (3.00 l / 190 kW)
Drivetrain 	All Wheel-Drive
Transmission 	automatic
Color 	Sophistograu Ii Brillanteffekt Metallic (B90)
Upholstery 	Leder "dakota/oyster" (LCCX)
Manufacturer 	BMW AG / Dingolfing, Germany
Mileage 	Show mileage of this vehicle
Production Date 	2011-07-11

1CA 	Selection of COP relevant vehicles 	Selektion COP-relevanter Fahrzeuge
1CB 	CO2 content 	CO2-Umfang
1CC 	Automatic Start/Stop function 	Auto Start Stopp Funktion
1CD 	Brake Energy Regeneration 	Brake Energy Regeneration
2K2 	Alloy Wheels Star Spoke 328 	Lm Raeder V-speiche 328
2PA 	Locking wheel bolts 	Radschraubensicherung
2TB 	Steptronic Sport transmission 	Steptronic Sport Getriebe
230 	EU-specific additional contents 	EU-spezifische Zusatzumfänge
248 	Steering-wheel heating 	Lenkradheizung
255 	Sport leather steering wheel 	Sport-Lederlenkrad
258 	Runflat tyres 	Bereifung mit Notlaufeigenschaften
3AC 	Trailer Tow Hitch 	Anhaengerkupplung
302 	Alarm system 	Alarmanlage
4CE 	Fine-wood Trim Fineline Anthracite 	Edelholzausf.fineline Anthrazit
4UR 	Ambient light 	Ambientes Licht
423 	Floor mats in velour 	Fußmatten in Velours
430 	Interior and exterior mirror package 	Innen- und Außenspiegelpaket
431 	Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function 	Innenspiegel, automatisch abblendend
441 	Smoker´s package 	Raucherpaket
453 	Active Seat Ventilation, Front 	Aktive Sitzbelueftung Vorn
456 	Comfort Seats, Electric. Adjustable 	Komfortsitze Elektrisch Verstellbar
465 	Through-loading system 	Durchladesystem
488 	Lumbar Support Driver/front Passenger 	Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
494 	Seat heating for driver and front passenger 	Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
5AC 	Autom. High-beam Headlights Control 	Fernlichtassistent
5AG 	Lane Change Warning 	Spurwechselwarnung
502 	Headlight Washer System 	Scheinwerfer-waschanlage
508 	Park Distance Control (PDC) 	Park Distance Control (PDC)
522 	Xenon light 	Xenon-Licht
534 	Automatic air conditioning 	Klimaautomatik
548 	Speedometer with kilometer reading 	Kilometertacho
6AA 	Bmw Teleservices 	Bmw Teleservices
6AB 	Control Teleservices 	Steuerung Teleservices
6FL 	Usb-/audio Interface 	Usb-audio-schnittstelle
6VC 	Control Combox 	Steuerung Combox
6WA 	Instrument Cluster W. Extended Cont 	Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
609 	Navigation system Professional 	Navigationssystem Professional
610 	Head Up Display 	Head-up Display
644 	Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. 	Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.
698 	Area code 2 for DVD 	Area - Code 2 für DVD
8KA 	Oil service interval - 24 months/30,000 km 	Ölwartungsintervall - 24 Monate/30.000 km
8S3 	Automatic lock when driving away 	Automatische Verriegelung beim Anfahren
8TF 	Active pedestrians safety 	Aktiver Fußgängerschutz
8TL 	Daytime Lights Front And Rear Aktiv 	Tagfahrlicht Front Und Heck Aktiv
8TN 	Daytime driving lights selectable by Lights menu 	Tagfahrlicht über Lichtmenü einstellbar
8V1 	Ncap Label 	Hinweisschild Ncap
854 	Language version French 	Sprachversion Französisch
877 	Cross-over operation, deletion 	Überkreuzbedienung, Entfall
881 	French / on-board documentation 	Französisch / Bordliteratur
Jak widać wpadła ciekawa wersja,
oprócz wymaganych komfortów (które trafiły się wentylowane) z najważniejszych dla mnie rzeczy jest :
sport skrzynia z łopatkami
headUp
ambient

z niekoniecznych a ciekawych:
grzana kiera
cyfrowe zegary (chyba 6wa? - bardzo podobają mi się 6WB ale to nie te ;p)

z braków z moich smaczków:
EDC
kamera cofania (w planie)
lepsze Audio (już założyłem HiFi) ;)

W najbliższych planach:
1. rozrząd + panewki (dla zasady) + ofc oleje i filtry
2. polerka
3. kamera cofania
4. grill
5. przyciemka tył?

Aktualnie auto prezentuje się tak:
F10 x2 : 530xD by ympk - e01e3a54d8e1c.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - e01e3a54d8e1c.jpg (480.86 KiB) Przejrzano 1348 razy
F10 x2 : 530xD by ympk - 23fe61e8df83b.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 23fe61e8df83b.jpg (472.21 KiB) Przejrzano 1348 razy
F10 x2 : 530xD by ympk - 8cadb72e35d88.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 8cadb72e35d88.jpg (476.26 KiB) Przejrzano 1348 razy
F10 x2 : 530xD by ympk - cf08f3fef8ee8.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - cf08f3fef8ee8.jpg (483.79 KiB) Przejrzano 1348 razy
poniżej foto środka - z ciekawostek rzuciłem ramkę navi do pomalowania w połysk i myslę, że tego mocno w tym aucie brakowało :)
F10 x2 : 530xD by ympk - 1b9d98025dd9e.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 1b9d98025dd9e.jpg (405.34 KiB) Przejrzano 1348 razy
potem wymiana głośników na te od HiFi
F10 x2 : 530xD by ympk - 0348b05551e6b.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 0348b05551e6b.jpg (218.13 KiB) Przejrzano 1348 razy
F10 x2 : 530xD by ympk - a49f2c98b7bc7.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - a49f2c98b7bc7.jpg (217 KiB) Przejrzano 1348 razy
obszyta - podgrzewana kiera pomimo tego, że nie było to konieczne :)
F10 x2 : 530xD by ympk - 95b6e56396970.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 95b6e56396970.jpg (255.69 KiB) Przejrzano 1348 razy
i pakiet startowy (oprócz tego poszły standardowo nowe żarniki)
F10 x2 : 530xD by ympk - 251da9c85e087.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 251da9c85e087.jpg (303 KiB) Przejrzano 1348 razy
na wstępie o 530xD to chyba tyle ;)

a tu taki smaczek ;)
w tym samym czasie do garażu zawitało 525d z 3.0d po maską.
tu będzie grubiej bo już wpadła duża navi, skrzynia z łopatkami i kamera a w planie jest :
mpak zewn, komforty, dociągi, hydroklapa, harman kordon, komforty i mapka na 300 + ;)

tu będzie trochę zabawy bo i tak już nie jest ori a w 530xd nie chcę za dużo modyfikować ;)

F10 x2 : 530xD by ympk - bf50e689ba314.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - bf50e689ba314.jpg (475.95 KiB) Przejrzano 1348 razy
F10 x2 : 530xD by ympk - 0f0cd2a4ba7f9.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - 0f0cd2a4ba7f9.jpg (514.05 KiB) Przejrzano 1348 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Panewki w tym silniku to już zdecydowanie konieczność. W xd przyjrzyj się przednim półosiom i dyfrowi, jak najszybciej sprawdź stan i ilość oleju, z reguły jest mielonka. Nie podałeś przebiegu ale domyślam się, że nie jest poniżej 120 tys. km. Tak z ciekawości, co przekonuje do f10/11? Jak oceniasz prowadzenie xd w porównaniu do rwd w tej samej budzie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#3

Post autor: Szczurson »

Fajne auta. Wnętrze pierwszej jak w mojej :D. Wentylowane komforty to musi być coś fajnego :).
Z ciekawości - HiFi dokładałeś oryginalne, czy takie, jak polecają na FB (wiem, że to żaden wyznacznik), czyli z AliExpress? Pytam, bo mi też brakuje trochę "jakości" w standardowym systemie audio, a podobno dołożenie już samych tweeterków sporo zmienia.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#4

Post autor: yampik »

Szczurson pisze: 3 wrz 22, 12:02 Fajne auta. Wnętrze pierwszej jak w mojej :D. Wentylowane komforty to musi być coś fajnego :).
Z ciekawości - HiFi dokładałeś oryginalne, czy takie, jak polecają na FB (wiem, że to żaden wyznacznik), czyli z AliExpress? Pytam, bo mi też brakuje trochę "jakości" w standardowym systemie audio, a podobno dołożenie już samych tweeterków sporo zmienia.
Dorwałem ori HiFi tanio (poniżej ceny przodu z ali) - więc dołożyłem ori.
Szczerze jest dużo lepiej ale myslę, że może być lepiej.
Tweetery robią robotę ale wg mnie te główne z HiFi są nadal za słabe.
Widzę, że latają dosyć drogo na allegro więc może za jakiś czas sprzedam i wsadzę w dół przednich drzwi coś lepszego :)

maniek21112 pisze: 3 wrz 22, 8:55 Panewki w tym silniku to już zdecydowanie konieczność. W xd przyjrzyj się przednim półosiom i dyfrowi, jak najszybciej sprawdź stan i ilość oleju, z reguły jest mielonka. Nie podałeś przebiegu ale domyślam się, że nie jest poniżej 120 tys. km. Tak z ciekawości, co przekonuje do f10/11? Jak oceniasz prowadzenie xd w porównaniu do rwd w tej samej budzie?
Półosie robił poprzedni właściciel.
Wg. mnie zdecydowanie lepiej prowadzi się RWD - chociaż przy tym Xie i tak jest to przyjemne.

Co mnie przekonuje do Fek? wykończenie, fotele, zagłówki regulowane w poziomie nawet w zwykłych fotelach, wygląd prowadzenie i osiągi :)

3.0d jest megaaa :)
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Tak jeszcze spytam, bo mi się dziś w trasie przypomniało. Ile masz obrotów na 8mce przy 140 km/h? Gdzieś słyszałem, że 3 litrówki mają inne przełożenia niż 2.0.

No i jak w komfortowych fotelach można wyregulować zagłówek w poziomie? On się chyba tylko rusza wraz z łamaniem fotela?

BTW, według mnie zegary 6WA są lepsze niż 6WB. Ruchu analogowej wskazówki żadne piksele nie zastąpią (jakoś po prostu nie podoba mi się ten taki jednak sztuczny ruch wskazówek cyfrowych). A ekranu jest tyle, żeby wszystko co potrzeba wyświetlać :).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#6

Post autor: yampik »

Szczurson pisze: 3 wrz 22, 19:06 Tak jeszcze spytam, bo mi się dziś w trasie przypomniało. Ile masz obrotów na 8mce przy 140 km/h? Gdzieś słyszałem, że 3 litrówki mają inne przełożenia niż 2.0.

No i jak w komfortowych fotelach można wyregulować zagłówek w poziomie? On się chyba tylko rusza wraz z łamaniem fotela?

BTW, według mnie zegary 6WA są lepsze niż 6WB. Ruchu analogowej wskazówki żadne piksele nie zastąpią (jakoś po prostu nie podoba mi się ten taki jednak sztuczny ruch wskazówek cyfrowych). A ekranu jest tyle, żeby wszystko co potrzeba wyświetlać :).


jest mniej, nie dość, że w 2.0d siedzi inna skrzynia to i z moich informacji też inny dyfer.
zdaje mi sie, że ok 1800 obr ale potwierdzę ;)

odnosnie komfortów tak jak mówisz - zagłówek nie jeździ w poziomie tylko z łamaniem góry fotela - ale to idzie dobrze spasować :)

6wb mnie urzekają bo można zmieniać tryby i kolory :)
ale to nie ejst taki must have wg. mnie

tak jak wspomniałem z obowiązkowych modów czeka mnie kamera cofania - to ok 800-1000zł za same grafty (kamera/moduł/wiązka)
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: yampik »

Sprawdziłem 525D bo 530xd staram się nie jeździć jak czeka na panewy i rozrzad :

115km/h = 1500 rpm
155km/h = 2000 rpm

ofc na 8 biegu ;)

tak tylko jakby ktoś nie wiedział to jak auto ma tryby jazdy to na trybie sport i sport plus auto nie uzywa 8 biegu ;) więc trasy tylko na komforcie (ew. jak ktoś burżuj i ma to eco + :P)
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

Mam ECO PRO i nic ono nie daje poza tym, że automatycznie włącza Start-Stop, zmienia wydajność klimatyzacji i znacząco redukuje czułość pedału gazu. Być może po zmianie softu / kodowaniu dałoby się dodać żeglowanie w tym trybie, ale ja go niemalże zupełnie nie używam, więc nie warte to zachodu.

Co do foteli, to po Twoim poście myślałem, że ja jestem jakiś upośledzony i nie wiem jak ten zagłówek ruszyć sam :D.

W materiałach w pracy z tego co pamiętam znalazłem, że skrzynia to ta sama konstrukcja ogólnie. Nie pamiętam już czym się różnią te poszczególne warianty, ale generalnie wszystkie są bliźniaczymi konstrukcjami. Może jak będę miał trochę czasu to poszperam w materiałach i się doedukuję :).

Ja już sobie postanowiłem, że nie będę do tego dokładał żadnych modów, bo gdzieś po myśli chodzi mi już powoli przesiadka na serię G :D. Ale to pewnie nie nastąpi szybko.

BTW, jedna F'ka jest dla Ciebie, a druga dla Żony? Czy obie dla Ciebie? :D
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#9

Post autor: yampik »

Hmmm w nowszych BMW eco pro pokazywało tez na bazie nawigacji gdzie jest np. ograniczenie i teren zabudowany i gdzie puscic gaz zeby nie hamować przed ograniczeniem :D ale to juz dla totalnych maniakow eco drivingu :d

obie Fki dla mnie :D chociaz aktualnie zona smiga piaskową - ale ma swoją Corollę - niestety miała przygodę, po powrocie z Wakacji dostaliśmy strzała w tył - aż się płakać chciało - miesięczne auto :(

skrzynie na 100% mają podane niższe limity dla nm

sprawdze dzis jeszcze obroty w 530xd jak nie zapomne :)

znouw szukałem Twojego grilla - ale nigdzie go "nima" ;)
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#10

Post autor: D3jw »

Poważnie przemyśl temat pompy oleju przy okazji rozrządu i panewek jeśli wiążesz przyszłość z tym autem/autami.

Ja 1500km po takim serwisie (rewizja panewek, rozrządu) miałem przez chwilę gorąco. Pompa oleju powiedziała papa, niestety trzeba było znowu drzeć miskę i opuszczać sanki. Udało się w porę zareagować, panewki wcześniej były tylko sprawdzane - po tej akcji już wymieniłem na nowe glyco.

Przebieg rzeczywisty 340kkm.. tak, wiem - na liczniku mniej. Auto kupiłem tradycyjnie po lekkim opaleniu komory silnika, jeszcze nie zdążyłem doprowadzić całej elektroniki do porządku.

F01 530d jakby ktoś pytał, tematu nie będzie bo auto lada chwila trafi na sprzedaż.

Co do serii G to ja też mocno choruje, ostatnio miałem się okazję przejechać 340i i cały czas mi chodzi coś takiego po głowie ale ceny są na chwilę obecną mocno zaporowe, nawet uszkodzonych.
Załączniki
F10 x2 : 530xD by ympk - IMG_20220910_234506.jpg
F10 x2 : 530xD by ympk - IMG_20220910_234506.jpg (1.52 MiB) Przejrzano 1312 razy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”