[E46] Wymiana świec żarowych/sterownika

y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#1

Post autor: y0shi »

Witam,

Przy ostatnim mrozie blisko -20 stopni auto "zamarzło". Rozrusznik kręcił dość długo, wiec aku ok. Samochód był mi bardzo potrzebny więc nie czekałem długo i wezwałem lawetę (mam ac wiec za free :D) do autoreduta w wawie. Po 3h Pan do mnie zadzwonił i powiedział ze na kompie wskazuje 4 przepalone świece. Auto odpaliło jak sobie postało u nich w warsztacie.
A teraz do meritum, jaka powinna być cena wymiany świec + uszczelki pod kolektor? Na allegro 1 świeca ok 50 zł, uszczelki ok 20 zł za 1, a słyszałem, że potrzebnych jest 8?
Widziałem, że to dość drogi serwis, obsługa klienta 5+ ale cena... 965zł :O: . Nie chciało mi się wierzyć wiec wziąłem autko i szukam dalej..

Dodam, że czujnik temperatury na kompie przy -15 pokazywał mi -5 stopni, a wczoraj przy -5 pokazywał +1. Czy to więc sterownik? Ile takie cudo może kosztować? :(

pozdrawiam
bmwojtas
Posty: 9
Rejestracja: 8 sty 09, 21:26
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lubelskie

#2

Post autor: bmwojtas »

Jak wskazuje 4 przepalone to może sterownik uszkodzony, a co do uszczelek pod kolektor to wydaje mi się że nie trzeba wymieniać - ja nie wymieniałem.
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#3

Post autor: y0shi »

no właśnie też mi się tak wydaje, a ile to może wynieść?
bmwojtas
Posty: 9
Rejestracja: 8 sty 09, 21:26
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lubelskie

#4

Post autor: bmwojtas »

W serwisie powiedzieli mi 600zł ja kupiłem na allegro za 250zł
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#5

Post autor: y0shi »

Okazało się, że sterownik jest ok.. ale świece potwornie zapieczone, i jednak się urwała.. mechanior mówi, że spróbuje ją wykretakiem wyjąć, a jak nie to głowica do góry;/
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#6

Post autor: Greg 318 »

y0shi pisze:Okazało się, że sterownik jest ok.. ale świece potwornie zapieczone, i jednak się urwała.. mechanior mówi, że spróbuje ją wykretakiem wyjąć, a jak nie to głowica do góry;/
No niestety czasami jak sie chce zrobic taniej to wychodzi drożej.
W dobrym autoryzowanym serwisie o mozliwosci urwania swiecy powinni Cie uprzedic , inaczej to ich problem.
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#7

Post autor: y0shi »

Wracając do świec i kolektora.. mechanik stanowczo odradzał wywalanie klapek, czytałem 10000 postów na temat tych klapek.. On twierdzi, że jednak swoją funkcję pełnią i demontaż może wpłynąć na pracę innych części silnika. Za przykład podał montowanie stałych/sztywnych kół dwu masowych (czy coś w tym stylu;p).. i że takie zabiegi mogą mieć potem swoje konsekwencje;p Mechanior - kolega kolegi, raczej zaufany. Iść w zaparte i kazać wywalić klapki? Jak sądzicie.. wiem, że otwieram puszkę pandory ale co tam, i tak nudy w pracy :P
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

y0shi pisze:Wracając do świec i kolektora.. mechanik stanowczo odradzał wywalanie klapek, czytałem 10000 postów na temat tych klapek.. On twierdzi, że jednak swoją funkcję pełnią i demontaż może wpłynąć na pracę innych części silnika. Za przykład podał montowanie stałych/sztywnych kół dwu masowych (czy coś w tym stylu;p).. i że takie zabiegi mogą mieć potem swoje konsekwencje;p Mechanior - kolega kolegi, raczej zaufany. Iść w zaparte i kazać wywalić klapki? Jak sądzicie.. wiem, że otwieram puszkę pandory ale co tam, i tak nudy w pracy :P
wywal,ja nie mam rok i jest ok :)
Romanikxxl
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

Ja też ich nie posiadam i dzięki temu spokojnie śpie. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#10

Post autor: y0shi »

jaki sposób zaślepienia wybraliście??
szukam kogos kto ma namiar na zaślepki.. w szybkim terminie..! :friends:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”