[e46 N42] Zimny silnik pracuje na 3 cylindry
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
- BMW: e46 N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
- VIN: PD37221
Koledzy zakupiłem niedawno owe auto. Jest tak, że gdy go kupowałem świeciła się kontrolka silnika i jakieś trzy litery,teraz nie pamiętam jakie. pisał ktoś wcześniej że to może być wina oleju,więc dzisiaj go wymieniłem a dzieje się mianowicie to że gdy jest zimny to chodzi jakby na trzy cylindry,ale tak po około 3-4 min po osiągnięciu pewnej temp zaczyna normalnie pracować,cicho i równomiernie naprawdę ładnie . Zauważyłem że jest zdjęta kostka z czujnika z przody silnika tak jakby z czujnika położenia wałka rozrządu a jest drugi identyczny koło niego,ale gdy podłącze tą wtyczkę to silnik już tak ładnie nie pracuje, lepiej jak jest niepodłączona.Możliwe że ten czujnik robi całą robotę ?
Ostatnio zmieniony 7 lut 14, 20:58 przez zubik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Wysil się chociaż i popraw ten tytuł na regulaminowy
Podpowiedź: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=92&t=802
Podpowiedź: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=92&t=802
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
podejżewam że bedą spore problemy a ten silnik jest naprawde wymagający i awaryjny
-
- Bywalec forum
- Posty: 102
- Rejestracja: 19 gru 13, 20:05
- BMW: Compact
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Austria
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków-Wiedeń
Awaryjny? Ja co prawda mam go nie długo ,ale zrobiłem 20tys km w ciagu pieciu miesięcy i na razie zero problemów.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
Pożyjemy zobaczymy jak zrobisz 80-100 tys to wtedy możesz się wypowiedzieć ja wiele osób może stwierdzić że to jeden z najgorszych silników jakie bmw wyprodukowano dlatego wywaliłem go i wstawiłem r6 3.0
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Trzeba podłączyć auto pod kompa i zobaczyć co się tam dzieje.zubik pisze:Koledzy zakupiłem niedawno owe auto. Jest tak, że gdy go kupowałem świeciła się kontrolka silnika i jakieś trzy litery,teraz nie pamiętam jakie. pisał ktoś wcześniej że to może być wina oleju,więc dzisiaj go wymieniłem a dzieje się mianowicie to że gdy jest zimny to chodzi jakby na trzy cylindry,ale tak po około 3-4 min po osiągnięciu pewnej temp zaczyna normalnie pracować,cicho i równomiernie naprawdę ładnie . Zauważyłem że jest zdjęta kostka z czujnika z przody silnika tak jakby z czujnika położenia wałka rozrządu a jest drugi identyczny koło niego,ale gdy podłącze tą wtyczkę to silnik już tak ładnie nie pracuje, lepiej jak jest niepodłączona.Możliwe że ten czujnik robi całą robotę ?
Zapodaj fotkę z tą wypietą kostką.
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
- BMW: 318i N42B20A
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Zgorzelec
Pachnie nr 1 z rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3296&hg=11&fg=15
Ale najlepiej zrobić jak napisał przedmówca pod kompa tylko dedykowanego: INPA, DIS lub nowocześniejsze systemy BMW
Ale najlepiej zrobić jak napisał przedmówca pod kompa tylko dedykowanego: INPA, DIS lub nowocześniejsze systemy BMW
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
- BMW: e46 N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
- VIN: PD37221
Zgadza się kolego.patrzyłem też do cewek i okazało się że jedna jak jest zimna nie daje znaku życia a na ciepłym ok,jeszcze jedno miałem zatkaną odmę ten gumowy szlach całkiem był zapadnięty więc go wymieniłem z zgasły te trzy literki,a kontrolka silnika gaśnie jak silnik jest ciepły i normalnie pracuje, po wymianie cewki którą kupiłem na szrocie jakby lepiej ale dalej nierówno pracuje jakby któryś cylinder nie miał iskry. owy czujnik też kupiłem i nie ma żadnej różnicy . mieszkam w mieczech i trochę ciężko mi z tym podłączeniem do kompa chyba serwis ratuje.a może ktoś ma jekieś pomysły,mack10koro pisze:Pachnie nr 1 z rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3296&hg=11&fg=15
Ale najlepiej zrobić jak napisał przedmówca pod kompa tylko dedykowanego: INPA, DIS lub nowocześniejsze systemy BMW
mam dostęp do części do tego .
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
- BMW: e46 N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
- VIN: PD37221
Myślę jeszcze nad czujnikiem położenia wału jak myślicie .gdy go
zapalam jak jest zimny dziwnie chodzi ta pompka od zawracania spalin ale podłączałem na krótko tą pompkę to normalnie pracuje .
zapalam jak jest zimny dziwnie chodzi ta pompka od zawracania spalin ale podłączałem na krótko tą pompkę to normalnie pracuje .
-
- Bywalec forum
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
- BMW: 318i N42B20A
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Zgorzelec
Cewki najlepiej nowe, często padają i niewiadomo czy używka działa jak powinna, może być już przegrzana i tracić swoją izolację. Ja bym jescze sprawdził, na zimnym silniku, zanim się rozgrzeje stan świec. Niech silnik trochę popracuje, zanim przestanie nim telepać zgaś go, wykręć świece i zerknij czy któraś nie różni się kolorem od pozostałych. Możesz też na zapalonym silniku odpinać pokolei cewki i obserwować reakcję silnika. Jeżeli reaguje na wypięcie cewki, bardziej nim zatelepie to cewka ok. Jeżeli brak reakcji to albo cewka albo świeca. Jeżeli tam jest ok to może rozrząd przestawiony i dlatego wypadają zapłony lub któryś z czujników obrotowych wkłów rozrządu lub wału korbowego ale to można na kompie zobaczyć bo teraz to możemy gdybać.
A co do pompki może ma za niskie napięcie ze sterownika i słabo kręci - sam nie wiem.
A co do pompki może ma za niskie napięcie ze sterownika i słabo kręci - sam nie wiem.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1778 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2741 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 3196 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 0 Odpowiedzi
- 1607 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianns
-
- 9 Odpowiedzi
- 2058 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 5921 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 2 Odpowiedzi
- 6374 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mikon
-
- 4 Odpowiedzi
- 1486 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pajunk93
-
- 1 Odpowiedzi
- 2132 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gixer010
-
- 15 Odpowiedzi
- 6436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turkusowykompot