[e46 N42] Zimny silnik pracuje na 3 cylindry

zubik
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
BMW: e46 N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
VIN: PD37221

#1

Post autor: zubik »

Koledzy zakupiłem niedawno owe auto. Jest tak, że gdy go kupowałem świeciła się kontrolka silnika i jakieś trzy litery,teraz nie pamiętam jakie. pisał ktoś wcześniej że to może być wina oleju,więc dzisiaj go wymieniłem a dzieje się mianowicie to że gdy jest zimny to chodzi jakby na trzy cylindry,ale tak po około 3-4 min po osiągnięciu pewnej temp zaczyna normalnie pracować,cicho i równomiernie naprawdę ładnie . Zauważyłem że jest zdjęta kostka z czujnika z przody silnika tak jakby z czujnika położenia wałka rozrządu a jest drugi identyczny koło niego,ale gdy podłącze tą wtyczkę to silnik już tak ładnie nie pracuje, lepiej jak jest niepodłączona.Możliwe że ten czujnik robi całą robotę ?
Ostatnio zmieniony 7 lut 14, 20:58 przez zubik, łącznie zmieniany 1 raz.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Wysil się chociaż i popraw ten tytuł na regulaminowy :evil:
Podpowiedź: :szukaj: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=92&t=802
Romanikxxl
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#3

Post autor: danielo6666 »

podejżewam że bedą spore problemy a ten silnik jest naprawde wymagający i awaryjny
Czerwony Compact
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 19 gru 13, 20:05
BMW: Compact
Rok produkcji: 2002
Państwo: Austria
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków-Wiedeń

#4

Post autor: Czerwony Compact »

Awaryjny? Ja co prawda mam go nie długo ,ale zrobiłem 20tys km w ciagu pieciu miesięcy i na razie zero problemów.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#5

Post autor: danielo6666 »

Pożyjemy zobaczymy jak zrobisz 80-100 tys to wtedy możesz się wypowiedzieć ja wiele osób może stwierdzić że to jeden z najgorszych silników jakie bmw wyprodukowano dlatego wywaliłem go i wstawiłem r6 3.0
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

zubik pisze:Koledzy zakupiłem niedawno owe auto. Jest tak, że gdy go kupowałem świeciła się kontrolka silnika i jakieś trzy litery,teraz nie pamiętam jakie. pisał ktoś wcześniej że to może być wina oleju,więc dzisiaj go wymieniłem a dzieje się mianowicie to że gdy jest zimny to chodzi jakby na trzy cylindry,ale tak po około 3-4 min po osiągnięciu pewnej temp zaczyna normalnie pracować,cicho i równomiernie naprawdę ładnie . Zauważyłem że jest zdjęta kostka z czujnika z przody silnika tak jakby z czujnika położenia wałka rozrządu a jest drugi identyczny koło niego,ale gdy podłącze tą wtyczkę to silnik już tak ładnie nie pracuje, lepiej jak jest niepodłączona.Możliwe że ten czujnik robi całą robotę ?
Trzeba podłączyć auto pod kompa i zobaczyć co się tam dzieje.
Zapodaj fotkę z tą wypietą kostką.
Romanikxxl
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#7

Post autor: mack10koro »

Pachnie nr 1 z rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3296&hg=11&fg=15
Ale najlepiej zrobić jak napisał przedmówca pod kompa tylko dedykowanego: INPA, DIS lub nowocześniejsze systemy BMW
zubik
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
BMW: e46 N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
VIN: PD37221

#8

Post autor: zubik »

mack10koro pisze:Pachnie nr 1 z rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3296&hg=11&fg=15
Ale najlepiej zrobić jak napisał przedmówca pod kompa tylko dedykowanego: INPA, DIS lub nowocześniejsze systemy BMW
Zgadza się kolego.patrzyłem też do cewek i okazało się że jedna jak jest zimna nie daje znaku życia a na ciepłym ok,jeszcze jedno miałem zatkaną odmę ten gumowy szlach całkiem był zapadnięty więc go wymieniłem z zgasły te trzy literki,a kontrolka silnika gaśnie jak silnik jest ciepły i normalnie pracuje, po wymianie cewki którą kupiłem na szrocie jakby lepiej ale dalej nierówno pracuje jakby któryś cylinder nie miał iskry. owy czujnik też kupiłem i nie ma żadnej różnicy . mieszkam w mieczech i trochę ciężko mi z tym podłączeniem do kompa chyba serwis ratuje.a może ktoś ma jekieś pomysły,
mam dostęp do części do tego .
zubik
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
BMW: e46 N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
VIN: PD37221

#9

Post autor: zubik »

Myślę jeszcze nad czujnikiem położenia wału jak myślicie .gdy go
zapalam jak jest zimny dziwnie chodzi ta pompka od zawracania spalin ale podłączałem na krótko tą pompkę to normalnie pracuje .
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#10

Post autor: mack10koro »

Cewki najlepiej nowe, często padają i niewiadomo czy używka działa jak powinna, może być już przegrzana i tracić swoją izolację. Ja bym jescze sprawdził, na zimnym silniku, zanim się rozgrzeje stan świec. Niech silnik trochę popracuje, zanim przestanie nim telepać zgaś go, wykręć świece i zerknij czy któraś nie różni się kolorem od pozostałych. Możesz też na zapalonym silniku odpinać pokolei cewki i obserwować reakcję silnika. Jeżeli reaguje na wypięcie cewki, bardziej nim zatelepie to cewka ok. Jeżeli brak reakcji to albo cewka albo świeca. Jeżeli tam jest ok to może rozrząd przestawiony i dlatego wypadają zapłony lub któryś z czujników obrotowych wkłów rozrządu lub wału korbowego ale to można na kompie zobaczyć bo teraz to możemy gdybać.
A co do pompki może ma za niskie napięcie ze sterownika i słabo kręci - sam nie wiem.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”