E46 M52TUB20 swap na …

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#1

Post autor: agora »

Witam Panowie aktualnie mam w mojej E46 z 11/1999 silnik M52TUB20 i w związku z jego niedomaganiem zastanawiam się na swapem.
Proszę o poradę jaki silnik mogę założyć aby było jak najmniej kombinowania z elektryką. Zakładać np. M52TUB28 czy szukać coś z rodziny M54 ?

Z góry dzięki za pomoc.
klaku007

#2

Post autor: klaku007 »

Najmniej kombinowania to będzie z 2.8 przekodujesz kompa i już ;]
z M54 dochodzi Ci inny pedał gazu już nie na linke ale na potencjometr
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kuchar »

Zmień na 2.8 M52B28tu. Bez problemowa przekładka będzie.

M54 to trochę nowsze silniki i tak jak kolega wyżej pisał gaz juz nie jest na linke a elektorniczny. Do tego sondy itp.
greg87c
Bywalec forum
Posty: 340
Rejestracja: 28 maja 13, 20:44
BMW: 318Ci N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Terespol

#4

Post autor: greg87c »

A orientuje się może ktoś jaki to jest koszt? Wszystko razem, oddaje samochód do warsztatu i odbieram po swapie, warsztat zajmuję się wszystkim, znalezieniem motoru, przerzuceniem etc

Wysłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 4
Moje Coupe:
Obrazek
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#5

Post autor: Roki »

Ok 5-6tyś takie coś cię będzie kosztowało.Stary silnik rozsprzedasz na części i trochę ci się zwróci.
Polecam grupe AIG widziałem ich robote u Pitera...gdybym nie wiedział że była Swap-owana nie poznał bym się.Wyszło im bardzo dobrze wręcz idealnie.
http://www.groupeaie.pl/index.html
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: kuchar »

Roki reklam się naoglądałes :) chodzi o AIE hehe.

Jak będziesz miał swój silnik to AIE przełożą Ci za 1200-1500zł (tyle kosztuje u nich swap z R4 na R6 mając swoje graty tj. silnik ze skrzynią, wiązke itp. bo dzwoniłem kilka miesięcy temu).
greg87c
Bywalec forum
Posty: 340
Rejestracja: 28 maja 13, 20:44
BMW: 318Ci N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Terespol

#7

Post autor: greg87c »

Roki pisze:Ok 5-6tyś takie coś cię będzie kosztowało.Stary silnik rozsprzedasz na części i trochę ci się zwróci.
Polecam grupe AIG widziałem ich robote u Pitera...gdybym nie wiedział że była Swap-owana nie poznał bym się.Wyszło im bardzo dobrze wręcz idealnie.
http://www.groupeaie.pl/index.html
W projektach na ich stronie jest chyba?
Warsztat już wybrany, teraz tylko trzeba PLNy nazbierać;-)

Wysłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 4
Moje Coupe:
Obrazek
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#8

Post autor: agora »

Myślę, że z M54B25 nie powinno być dużo kombinowania z tym pedałem gazu. Z drugiej strony jak trafi się M52TUB28 to będzie prościej. Pytanie tylko, skoro już zamierzam robić swap to według was, który silnik byłby lepszy. Chodzi mi tu o awaryjność, apetyt na paliwo. Ogólnie o koszty eksploatacji.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#9

Post autor: Roki »

Ja bym brał M52b28...194KM 300NM i mniej kombinowania,nie mają apetytu na olej i tańszy silnik.
M54b25 192KM i 240NM.Wiecej kombinacji,lubią łykać olej i więcej elektroniki(sondy 4szt) plusem że wyjęte by było z nowszego auta.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: kuchar »

Też bym sugerował M52tu 2.8

Ten motor ma 280NM czyli trochę więcej niż M54B25. Osiągi pewnie trochę na korzyść 2.8.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”