E46 323 Błędy komputera brak mocy wypadanie zapłonu

jakowskim
Posty: 9
Rejestracja: 26 gru 15, 14:33
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: PTB

#1

Post autor: jakowskim »

Hejka w buni był robiony swap z 2.0 na 2.3 wymieniony został cały słupek + komputer.
Po trzech dniach od zmiany silnika samochód zaczął ciężko wchodzi na obroty max 5 tysięcy obrotów.
Odkąd odebrałem go po zmianie silnika żużycie paliwa znacznie wzrosło.

Błedy komputera dme ms42
21 Activation, fuel injector, cylinder 5 (OBDII:P0205: EUIII:P0205)
F2 Misfire, cylinder 5 (OBDII:P0305; EUIII:P0305)
F0 Misfire, cylinder 3 (OBDII:P0303; EUIII:P0303)

Cewki przekładałem od brata i to nic nie pomogło.
Ostatnio zmieniony 28 gru 15, 1:11 przez jakowskim, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Mysle ze poki co temat do zamkniecia...
Mój --- > lexus is 220d
jakowskim
Posty: 9
Rejestracja: 26 gru 15, 14:33
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: PTB

#3

Post autor: jakowskim »

Osoba która przeprowadzała diagnozę stwierdziła.

BŁĄD 21 Cewka na 5 cylinrze działa nie prawidłowo
BŁĄD F2 Wtrysk na 3 Cylindrze działa nie prawidłowo
BŁĄD F0 Wtrysk na 5 Cylindrze działa nie prawidłowo

Chociaż schemat rozszyfrowywania kodu pokazuje
DME SM42
21 VANOS -błąd elektryczny
możliwę że to wina vanosa ?
Reszty błędów F2 F0 nie jestem w stanie znaleźć
Obrazek
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#4

Post autor: T0mekk1 »

Od kiedy w E46 jest silnik 2,3? :shock:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

T0mekk1 pisze:Od kiedy w E46 jest silnik 2,3? :shock:
Swapował..
A co do błędów. . Przekładacie silniki a nie umiecie interpretować błędów? A dwa to nie McDonald's że wpadasz, zamawiasz i spadasz. Trzeba było poszukać w necie a nie rejestrować się na forach i z biegu zakładać tematy. Jest czat jest internet, po co smiecić?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Co Wy w Świeta tacy niemili ..

2,3l pewnie chodzilo o m52b25 z 323i jak w temacie.

Fajnie bylo by zrobic diagnoze inpą, wicej ludzi sie w niej orintuje. Ja bym to przetlumaczył wypadanie zaplonu na 3 i 5 oraz błąd wtrysku na 5.

Jaki miales wczesniej silnik? M52b20 Z wczesniejszym byly jakies problemy - z jego osprzetem?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Gixer010
Bywalec forum
Posty: 533
Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: AY01889
Lokalizacja: WM *****

#7

Post autor: Gixer010 »

Komputer był zmieniany?
jakowskim
Posty: 9
Rejestracja: 26 gru 15, 14:33
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: PTB

#8

Post autor: jakowskim »

mariryb pisze:Co Wy w Świeta tacy niemili ..

2,3l pewnie chodzilo o m52b25 z 323i jak w temacie.

Fajnie bylo by zrobic diagnoze inpą, wicej ludzi sie w niej orintuje. Ja bym to przetlumaczył wypadanie zaplonu na 3 i 5 oraz błąd wtrysku na 5.

Jaki miales wczesniej silnik? M52b20 Z wczesniejszym byly jakies problemy - z jego osprzetem?
Tak był robiony swap z M52B20TU na M52B25TU

Wcześniej był M52B20TU 150KM zmieniony został cały słupek czujniki komputer i dodana pompa powietrza zwrotnego, kilka dni było wszystko w porządku.
Objawy brak mocy nie chce wchodzić na obroty jego maksimum to góra 5 tysięcy czasem podejdzie pod odcięcie zapłonu ale nie dochodzi do odcięcia.
Cewki świece zmienione wszystko dalej po staremu.
Dodam że w starym silniku był pęknięty blok i uszczelka pod głowicą była do wymiany brał płyn i woda była wszędzie zaczynając od silnika a kończąc na układzie wydechowym.
Możliwe że to wina sondy lambda czy któregoś z czujnika położenia wałka rozrządu ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 15, 19:53 przez jakowskim, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Ten silnik ma pojemnosc 2,5l tak samo jak m54b25 tylko jest model oznaczony 323i.

Sondy mozna zdiagnozowac inpą jak pracują.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
jakowskim
Posty: 9
Rejestracja: 26 gru 15, 14:33
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: PTB

#10

Post autor: jakowskim »

Udało się wydostać wtryski jeden z nich akurat na 5 cylindrze ma uszkodzony oring dolny może mieć to wpływ na jego pracę ?
Rezystencja na każdym wtrysku jest taka sama.
Kolektor przy okazji mam do ściągnięcia jeden z wtrysków wybrał się na wycieczkę :ROFL:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”