E46 320D - Na wojnę z elektrozaworem
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 maja 19, 19:10
- BMW: E46 320D M47N
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: WSO
Witam, wreszcie powiedziałem dość gorącemu powietrzu w aucie. Poczytałem to i owo i w efekcie jestem głupszy w tym temacie niż na początku. Pacjent 320D 150KM, gorące powietrze leci na nogi, szybę i z tych środkowych nawiewów (mimo przekręcenia na 3 niebieskie kropki) z włączoną klimą a z bocznych nawiewów leci mróz. Jak to u mnie działa?
1. Po przekręceniu na zapłon i wyłączeniu zaczyna kręcić się wentylator w panelu klimatronik.
2. Podłączając i odłączając zawór słychać stuk.
3. Po mniej więcej 15 minutach przestaje kręcić się wentylator w panelu klimatronik, oraz przestaje dopływać prąd do zaworu.
4. Zawór mimo zimnego silnika przez ten czas silnie się nagrzewa
5. Czy wtyczka jest wpięta, czy nie i tak jest sauna z w.w nawiewów
Rozebrałem elektrozawór, w środku nie było tragedii, aczkolwiek uszczelka jest przebita w jednym miejscu.
Moje pytania
1. Czy jest sens wymieniać te uszczelki, skoro ten zawór się cholernie grzeje? Wizualnie nie widać, by pęknięta uszczelka w jakikolwiek sposób miała wpłynąć na niego negatywnie (brak korozji, elementy czyste.
2. Czy w takim układzie można uznać panel klimatronik za sprawny?
3. Skoro zawór był w pozycji zamkniętej, to dlaczego w dalszym ciągu była sauna w aucie?
1. Po przekręceniu na zapłon i wyłączeniu zaczyna kręcić się wentylator w panelu klimatronik.
2. Podłączając i odłączając zawór słychać stuk.
3. Po mniej więcej 15 minutach przestaje kręcić się wentylator w panelu klimatronik, oraz przestaje dopływać prąd do zaworu.
4. Zawór mimo zimnego silnika przez ten czas silnie się nagrzewa
5. Czy wtyczka jest wpięta, czy nie i tak jest sauna z w.w nawiewów
Rozebrałem elektrozawór, w środku nie było tragedii, aczkolwiek uszczelka jest przebita w jednym miejscu.
Moje pytania
1. Czy jest sens wymieniać te uszczelki, skoro ten zawór się cholernie grzeje? Wizualnie nie widać, by pęknięta uszczelka w jakikolwiek sposób miała wpłynąć na niego negatywnie (brak korozji, elementy czyste.
2. Czy w takim układzie można uznać panel klimatronik za sprawny?
3. Skoro zawór był w pozycji zamkniętej, to dlaczego w dalszym ciągu była sauna w aucie?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 maja 19, 19:10
- BMW: E46 320D M47N
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: WSO
I tak muszę coś z nim zrobić, bo ta uszczelka mi się w rękach rozsypała. I teraz tak, na alledrogo są zestawy naprawcze. Ale żeby nie było tak kolorowo, to uszczelki z aukcji są jakby to powiedzieć płaskie. A w moim elektrozaworze uszczelka była wysoka tak na ok. 1cm wg nr z aukcji podobno ma pasować do mojego, ale sprzedawca też chyba gonga dostał, bo napisał że raczej pasować nie będzie. Ryzykować 4 dyszki dla potomnych, czy kategorycznie nie kupować, bo i tak nie podejdzie. Wszędzie na internecie gdzie widziałem te zawory, to miały płaskie uszczelki między dołem, a tą iglicą.
EDIT:
Co do grzania zaworu, to mam taką teorię. Niech ktoś z błędu wyprowadzi jak się mylę. Elektrozawór będzie się grzać niezależnie od tego czy płyn w układzie jest ciepły, czy zimny. Bo gdy klimatronik go otwiera, to prąd musi stale płynąć przez uzwojenie, by się nie zamknął gdy ma być otwarty, dlatego się grzeje.
EDIT:
Co do grzania zaworu, to mam taką teorię. Niech ktoś z błędu wyprowadzi jak się mylę. Elektrozawór będzie się grzać niezależnie od tego czy płyn w układzie jest ciepły, czy zimny. Bo gdy klimatronik go otwiera, to prąd musi stale płynąć przez uzwojenie, by się nie zamknął gdy ma być otwarty, dlatego się grzeje.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 725 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chęsjo
-
- 3 Odpowiedzi
- 2802 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 1 Odpowiedzi
- 131 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 4830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 22 Odpowiedzi
- 8850 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg