e46 320d dwumasa+łozysko oporowe

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam w aucie mam skrzynie 6 biegową i będę wymieniał dwumasę+sprzęgło na dobrą używkę też do skrzyni 6biegowej

Czy jeśli ja mam powiedzmy skrzynie 6 biegów i dwumas o numerach np xx1 a kupię dwumas też do skrzyni 6biegowej od m47n 150km ale o numerze np x2x to czy to się zgra ze skrzynią? czy to musi być taki sam dwumas bo np może nie wejdzie? i pytanie mam odnośnie łożyska oporowego po podobno luk ani sachs nie sprzedają osobno tylko razem ze sprzęgłem tzn łapa a w niej łozysko

ale patrząc na alledrogo są takie łozyska po około 150zł i też z sachs to jak to jest? pytam bo nie chce wyciulać się że mechanik rozbierze auto kupię łozysko a tu wyjdzie,że nie pasuje i takie cyrki będą

dodam łapa została by stara w skrzyni tylko łozysko nowe do łapy kupić..a wyjac się z niej da bo widac na zdjęciach ori sprzęgła nowego LUK że się wpina w łapę łozysko

Prosze o pilną pomoc
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#2

Post autor: konrados94 »

łożysko spokojnie kupisz w wiekszości sklepów, to jest oddzielna częśc. Docisk i tarcza musi być w komplecie sprzedawana bo nastaw docisku jest ściśle związany z grubością tarczy, a że większość wymienia hurtem całość to łatwiej kupić komplet z łożyskiem niż samo łożysko. Co do dwumasy to niewiem jak wygląda sprawa.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

Witam prosze o pilną pomoc

rozmawiałem z mechanikiem na temat koła dwumasowego będzie zakładane sprawne koło do mojej tarczy sprzęgła czyli używka dwumasa z innej bmki do mojej na moje sprzęgło.Powiedziałem mechanikowi,że podobno trzeba mieć jakiś klucz SAC do ustawienia.. ale on mówil tutaj nie potrzeba.. to w nowszej wersji..zresztą chodz by nawet to i tak nikt nie ma tutaj w pobliżu takiego klucza co ewnetualnie może się dziać jak normalnie skręci dwumase z moim sprzęgłem? bo dodam jak coś nie tak będzie to bedzie poprawiał nie ma przeproś..
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Kombinujesz, a najczęściej takie "interesy" wychodzą cenowo x2.

Od kiedy to się zakłada używaną dwumase na starą tarczę oraz docisk ?

Łożysko dopasuj po wymiarach z realoem jeżeli są one podane.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#5

Post autor: Mariuszpol »

Dwumasa została zdemontowana z e46 320d 2003 r Kombi bo koleś sobie coś uwidział.. i chciał nową.. a winne okazało sie koło pasowe... u niego i dwumasa mechanik sprawdził mówił,że dobra bo mówi wiem co demontowałem.. łozysko oporowe nowe OE BMW kupuje 290zł bo innego do 6 biegowej skrzyni nie ma

tylko chodzi mi o to jak z tym ustawieniem SAC sprzęgła


odnośnie dwumasy..ja miesiecznie robię około 1000km tylko ja nie trzaskam po 50 na rok,żebym nowe kupował tylko rocznie zrobię z 15/18tys i tyle

przewaznie auto dwa razy w tygodniu rundka w koło komina
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#6

Post autor: radek_08 »

Jeżeli zakładasz ponownie to samo sprzęgło i docisk na nowy dwu mas czy stary to musisz odciągnąć docisk sprzęgła gdyż sprzęgła SAC są samo regulujące i kompensujące niezauważalnie dla kierowcy zużycie. Oczywiście ze możesz też założyć docisk bez odciągania ale długo ci to sprzęgło nie polata. Tu masz link bo mi się pisać nie chce:
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/230/demontaz-i-montaz-sprzegiel-typu-sac.html
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#7

Post autor: maciekz94 »

Jak cenowo wyjdzie Cię ta operacja? Bo ja jutro odbieram nowy dwumas i komplet sprzegła za 1980 zł chyba dokładnie. Robota nie będzie droga, bo będę robił ze znajomym mechanikiem. Uważam, że lepiej wykosztować się i kupić nowe, a nie używane/regenerowane, bo nie wiadomo ile to pojeździ.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#8

Post autor: Mariuszpol »

Jak na moje przebiegi używka będzie w sam raz

dwumas 250 robota 200 do tego olej do skrzyni 100 plus uszczelniacz wału 20 plus uszczelniacz wybieraka plus tulejki lewarka zmiany biegów,łozysko oporowe oe bmw 290zł

generalnie 1200zł
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Pochwal się po zakończonej operacji o efektach.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#10

Post autor: rafał18 »

I później po miesiącu lub dwóch
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”