E46 320d 150km trzęsie, szarpie podczas jazdy,błędy

Twisteros42
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 23, 10:14
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Płeć:

#1

Post autor: Twisteros42 »

Witam szanownych kolegów. Jestem nowy na forum i mam do was dość ważne pytanie i szukam pomocy. Otóż zaczęło mi szarapac w ten sposób że jak jadę że stała prędkością lub przyspieszam to tak jakbym puszczał gaz i dodawał jaby paliwo nie dochodziło czy turbo nie podawało nie wiem jak to dokładnie opisać no i o roty spadają przy tym. Dodatkowo trzęsie silnikiem. Dodaję screen z błędami. Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

441C DDE: Wtryskiwacz cylinder 1, włączenie
Sprawdź wtyczkę/wiązka wtryskiwacza na 1 cylindrze.
4212 DDE: Świeca żarowa cylinder 1
4152 DDE: Przepustnice zawirowujące, włączanie
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Twisteros42
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 23, 10:14
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Płeć:

#3

Post autor: Twisteros42 »

Dzieki maniek. A ta swieca żarowa może być do wymiany ? Jeśli chodzi o tą wtyczkę to sprawdzić czy nie jest zaśniedziała czy coś tak? Tylko nie wiem o chodzi z tym przepustnice zawirowujące jakbyś mógł wytłumaczyć było by super. A ten ostatni blad co wysłałem p1427? Ogólnie bmw było niby po regeneracji wtrysków i boję się że wtrysk walnięty.
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#4

Post autor: blitzkrieg »

Zobacz czy wtyczka siedzi na swoim miejscu, bo jeśli jest luźna to czasem będzie działał a czasem nie (lub czy wiazka tej wtyczki nie jest przełamana ze starości). A przepustnice zawirowujące to te słynne klapy wirowe, które lubią się oderwać i rozje*ać silnik - w skrócie trzeba sprawdzić podciśnienie od nich lub/i fizyczny ich stan w kolektorze i wyje*ać je najlepiej chyba zanim same to zrobią.
Twisteros42
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 23, 10:14
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Płeć:

#5

Post autor: Twisteros42 »

W tygodniu sprawdzę i dam znać jak to wygląda:-) dziekuje
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Klap na 99% nie ma i ktoś niepotrzebnie pozbył się mechanizmu, dlatego jest błąd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Twisteros42
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 23, 10:14
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Płeć:

#7

Post autor: Twisteros42 »

Witam ponownie. No więc dziaj zdjąłem kolektor i kalpek nie ma i tak jak mówił maniek cały mechanizm zdjety/odpięty. Świece wszystkie wporzadku ( sprawdzałem miernikiem). Okazało się że wtyczka na pierwszym wtrysku była luźna nie dociśniętą do końca. E46 ladnie sie zbiera i przrstalo telepac buda :-D. Dziekuje wszystkim za pomoc i pomocne rady ;-). Ale jeszcze mam pytanie bo mam strasznie zawalony egr i czy jak go wyczyszcze egr cleanerem jakimś to czy coś to da czy ogólnie lepiej wyczyścić żeby coś się znow za jakiś czas nie urodziło?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ten cleaner raczej niewiele pomoże jak jest fest zawalony, wydłub z grubsza śrubokrętem, później szczota/pędzel i ropa, na sam koniec możesz przelecieć cleanerem. Jak świeca jest ok to uwalona jest ścieżka w sterowniku świec.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”