E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Witam, tak jak w tytule mam problem z e46 M47n.
Pierwszy problem to kopcenie auta na czarno na biegu jałowym oraz pod obciążeniem. Drugi to całkowity brak mocy oraz kontrolka DDE w momencie wciskania pedału w podłogę przy niskich obrotach (zazwyczaj łatwiej wywołać ten błąd gdy na dworze jest gorąco). W momencie wyświetlania DDE w inpie pokazuje się błąd 4560. Po odpaleniu auta na nowo wszystko działa jak przedtem.
Czynności, które już wykonałem i zmniejszyły kopcenie (ale nie wyeliminowały), natomiast nie wpłynęły wgl. na spadek mocy.
- wymiana przepływomierza na zamiennik z Magneti, po wymianie jego błąd znikł natomiast wartość pobieranego powietrza w inpie się nie zmieniła, czyli żądane 300 zadane 550 (3, 1500 obr.) później na wyższych obrotach się normuje i ostatecznie sięga na żądane 1000 zadane 1200.
- wymiana odmy nowa z Febi
- Wymiana filtra powietrza
- Rozebranie i czyszczenie całego układu dolotowego od intercoolera do kolektora ssącego włącznie
- Wymiana węży podciśnienia
- Czyszczenie filtra zaworu sterującego turbiną
Jeśli chodzi o logi to oprócz problemu z powietrzem, jest problem z turbiną, podczas spokojnej jazdy bez przyśpieszania żąda 1000 bar turbo pompuje 1200 bar, natomiast przy przyśpieszaniu w pewnym momencie przeładowuje o 400 bar. Jeśli chodzi o korekty wtryskiwaczy, na rozgrzanym silniku na biegu jałowym są to wartości 0.4 / - 0.3 / - 0.4 / 0.4 natomiast pod obciążeniem sięgają 2.3 / - 1.5 / - 1.7 / 1. Po 3 minutowym teście przelewowym różnica między najmniej a najwięcej napełnionym wtryskiem wyniosła 30%. EGR jest zaślepiony. Obecnie nie ma żadnych błędów poza nawracającym 4501 oraz wyświetlanym 4560 w momencie spadku mocy i DDE.
Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki co może być przyczyną tych problemów, czy możliwe jest aby wtryski nadawały się już do regeneracji (tak sugerował jakiś czas temu mechanik). Błąd 4560 z tego co doczytałem dotyczy regulatora ciśnienia paliwa na listwie CR, który znajduję się na końcu listwy.
Pozdrawiam
Pierwszy problem to kopcenie auta na czarno na biegu jałowym oraz pod obciążeniem. Drugi to całkowity brak mocy oraz kontrolka DDE w momencie wciskania pedału w podłogę przy niskich obrotach (zazwyczaj łatwiej wywołać ten błąd gdy na dworze jest gorąco). W momencie wyświetlania DDE w inpie pokazuje się błąd 4560. Po odpaleniu auta na nowo wszystko działa jak przedtem.
Czynności, które już wykonałem i zmniejszyły kopcenie (ale nie wyeliminowały), natomiast nie wpłynęły wgl. na spadek mocy.
- wymiana przepływomierza na zamiennik z Magneti, po wymianie jego błąd znikł natomiast wartość pobieranego powietrza w inpie się nie zmieniła, czyli żądane 300 zadane 550 (3, 1500 obr.) później na wyższych obrotach się normuje i ostatecznie sięga na żądane 1000 zadane 1200.
- wymiana odmy nowa z Febi
- Wymiana filtra powietrza
- Rozebranie i czyszczenie całego układu dolotowego od intercoolera do kolektora ssącego włącznie
- Wymiana węży podciśnienia
- Czyszczenie filtra zaworu sterującego turbiną
Jeśli chodzi o logi to oprócz problemu z powietrzem, jest problem z turbiną, podczas spokojnej jazdy bez przyśpieszania żąda 1000 bar turbo pompuje 1200 bar, natomiast przy przyśpieszaniu w pewnym momencie przeładowuje o 400 bar. Jeśli chodzi o korekty wtryskiwaczy, na rozgrzanym silniku na biegu jałowym są to wartości 0.4 / - 0.3 / - 0.4 / 0.4 natomiast pod obciążeniem sięgają 2.3 / - 1.5 / - 1.7 / 1. Po 3 minutowym teście przelewowym różnica między najmniej a najwięcej napełnionym wtryskiem wyniosła 30%. EGR jest zaślepiony. Obecnie nie ma żadnych błędów poza nawracającym 4501 oraz wyświetlanym 4560 w momencie spadku mocy i DDE.
Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki co może być przyczyną tych problemów, czy możliwe jest aby wtryski nadawały się już do regeneracji (tak sugerował jakiś czas temu mechanik). Błąd 4560 z tego co doczytałem dotyczy regulatora ciśnienia paliwa na listwie CR, który znajduję się na końcu listwy.
Pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przepływomierz tylko bosch.
4560 DDE: Prawidłowe ciśnienie w listwie paliwowej regulowane za pomocą natężenia przepływu
Pierwsze co to polecam zajrzeć do zaworu na pompie cr, sprawdzić czy o-ring jest cały i przeczyścić go.
4560 DDE: Prawidłowe ciśnienie w listwie paliwowej regulowane za pomocą natężenia przepływu
Pierwsze co to polecam zajrzeć do zaworu na pompie cr, sprawdzić czy o-ring jest cały i przeczyścić go.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Nie miałem dostępu do auta, już wróciło. Chciałbym zapytać o który oring dokładnie chodzi? Na schematach pompy w Internecie nie bardzo jestem w stanie zrozumieć co konkretnie miałbym wyjąć aby się do niego dostać. Dodam, że pompa nie ruszana od nowości, przebieg aktualnie 355 tys. Z góry dziękuję za odpowiedź.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Od tyłu pompy jest przykręcony zawór, trzeba go odkręcić, wyjąć i będzie na nim o-ring. Zaraz wkleję numer części.
Nie ma osobnego numeru części na o-ring, tylko jako całość z zaworem - 13517787186.
Nie ma osobnego numeru części na o-ring, tylko jako całość z zaworem - 13517787186.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
A więc zdemontowałem zawór i według mnie oring jest cały, nigdzie nie widać pęknięcia. Wyczyściłem go i założyłem ponownie, natomiast kompletnie 0 poprawy jeśli chodzi o DDE i spadek mocy. Tak jak pisałem po w/w czynnościach auto zaczęło mniej kopcić oraz odzyskało trochę mocy i silnik lepiej pracuje. Natomiast nic nie daje poprawy odnośnie spadku mocy i DDE, jakieś rady za co się teraz wziąć? Dodaje zdjęcie jak wyglądał po wyciągnięciu.
Dzięki i pozdrawiam
Dzięki i pozdrawiam
- Załączniki
-
- E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE - 367978822_320593450356327_3905972164614755247_n.jpg (221.71 KiB) Przejrzano 1016 razy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zrób to samo z zaworem na listwie cr (od strony podszybia). Jak to nie przyniesie efektu to trzeba zacząć analizować parametry podczas jazdy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Dzięki za odpowiedź. O które parametry konkretnie chodzi? Jeśli chodzi o korekty podałem wartości. Ewentualnie jeśli chodzi o ciśnienie na listwie cr (chyba te wartości pokazuje inpa) to na biegu jalowym jak i pod obciążeniem odchyl to maksymalnie 15 bar czy to mogłoby być powodem takich problemów zważywszy że wartości sięgają np. 500 bar? Jutro z rana dobiore się do zaworu od grodzi i dam znać po jeździe czy jest jakaś różnica. Jeśli nie co wtedy robić co następne do sprawdzenia?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Program do nagrywania ekranu, zakładka nominal/actual, 4 bieg i przyspieszanie od 1800 rpm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Aktualnie mam rozkręcone auto ponieważ demontowałem zawór regulacji o którym wspomniałeś, dołączam jego zdjęcia, czy coś można ocenić na ich podstawie? Wyszedł gładko po odkręceniu. Nie chciałbym ponownie składać auta po oczyszczeniu tego zaworu bo teraz mam wszystko pod ręką. Mam filmik z inpy 4 bieg 1400 obrotów, czy taki wystarczy? Jeśli nie to wtedy złożę i zrobię od 1800obr. Dzięki i pozdrawiam
Nie jestem pewny czy zarówno zawór jak i regulator nie były już wymieniane, oba są produkcji Bosha natomiast nie są logowane BMW (nie wiem czy tak to działa w BMW).
Nie jestem pewny czy zarówno zawór jak i regulator nie były już wymieniane, oba są produkcji Bosha natomiast nie są logowane BMW (nie wiem czy tak to działa w BMW).
- Załączniki
-
- E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE - 366775737_2280480795673353_4345467589906447983_n.jpg (309.76 KiB) Przejrzano 920 razy
-
- E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE - 366758521_1979361209091240_15169765565570841_n.jpg (291.05 KiB) Przejrzano 920 razy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Może być takie nagranie, czyść go zmywaczem i składaj.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3843 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PSZBMW
-
- 7 Odpowiedzi
- 2461 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BeToL
-
- 13 Odpowiedzi
- 33625 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: EmilE4620d150km
-
- 8 Odpowiedzi
- 5731 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 19 Odpowiedzi
- 6774 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jocker
-
- 4 Odpowiedzi
- 1705 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrSkrzat
-
- 1 Odpowiedzi
- 1999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 22 Odpowiedzi
- 8014 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: aros1974
-
- 3 Odpowiedzi
- 2017 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xRevv