E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE

davvid9811
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#11

Post autor: davvid9811 »

Jak będę miał dostęp do laptopa to wstawię, natomiast nie wiem czy ma to sens ponieważ trochę się zmieniło przez te 3 dni. Podejrzewałem, że za tymi problemami mogą stać wtryski a że dostęp miałem łatwy to zdemontowałem i oddałem na stół do sprawdzenia. Wczoraj telefon, że 2 wtryski z tego co pamiętam przelewaja i dodatkowo znaleźli opiłki. Zastanawiam się teraz czy jest sens dalej szukać przyczyny gdy w układzie są opiłki i wtryski do regeneracji? Poza tym skądś się tam wzięły więc sama ich regeneracja nie pomoże pewnie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Jak dają na przelew to jest problem z rozruchem, nie spotkałem się żeby wtryskiwacze powodowały ten błąd. Jak znaleźli opiłki to warto zajrzeć do zbiornika i pompy w nim, rzadko są opiłki w układach paliwowych bmw.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
davvid9811
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#13

Post autor: davvid9811 »

W takim razie wstawiam filmik, jest to 3 bieg, 1500 obrotów i gaz w podłogę. Dodatkowo wstawiam screen z wartościami turbiny ponieważ na nagraniu nie widać, że czasami wariuje. Jutro z samego rana dostanę się do pompy i baku aby spojrzeć czy są tam widoczne opiłki. Będę też dzwonił jeszcze raz do serwisu pogadać z kimś kto ma konkretną wiedzę na temat tego testu, bo osoba na recepcji się plątała jak mówiła mi o wyniku ich pracy, nawet nie znała za bardzo szczegółów i nie wiem na ile to prawda z tym przelewaniem i opiłkami. Dodatkowo zastanawiam się, czy podczas testu przelewowego, który wykonywałem we własnym zakresie w zbiorniczkach również nie powinny być widoczne opiłki? Dzięki za pomoc

link do nagrania (nie mogę coś wstawić pliku) https://www.veed.io/view/9e2be558-0f83-408b-a681-2c762786a986?panel=
Załączniki
E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE - przeładowanie.png
E46 320d 150km Problem z dymieniem oraz DDE - przeładowanie.png (57.93 KiB) Przejrzano 1092 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Mega przeładowanie, nagranie wrzuć na youtube i link tutaj. Jakby były opiłki w układzie to widziałbyś je podczas testu przelewowego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
davvid9811
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#15

Post autor: davvid9811 »

Link:
Jeśli chodzi o przeładowaniem, co może być jego przyczyną? Turbina sucha luzów brak. Zawór sterujący wymienione węże oraz wyczyszczony filterek. No to teraz nie wiem, dziwna sprawa z tymi opiłkami.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Na filmie wszystko jest ok, screen był w trakcie przyspieszania, program nie nadąża odświeżać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
davvid9811
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#17

Post autor: davvid9811 »

W takim razie mamy następny problem.. Wartości są okej koniec tematu. Natomiast dziś byłem osobiście odebrać wtryskiwacze i porozmawiać na miejscu, okazało się, że 4 wtryski przelewają, dodatkowo dwa mają tragiczną dawkę paliwa (z tego co zrozumiałem) a 2 mają w górnej granicy, a więc zalecenie do regeneracji oraz oczywiście sprawdzenie pompy i zapewne też regeneracja oraz czyszczenie układu - taka ich sugestia i jestem w stanie się z tym zgodzić ponieważ nikt tam nie zaglądał od 20 lat, 350tys przebiegu a pompa w baku jeszcze z "plombą" podobnie jak pozostały osprzęt i pewnie pech chciał, że w tym egzemplarzu to ich koniec. No i oczywiście miałeś rację, po wyczyszczeniu i założeniu wtryskiwaczy po odbiorze jest problem z rozruchem dodatkowo auto zaczęło również kopcić na biało. Puszcza również paliwo na przewodach przelewowych (podejrzewam, że to spinki już do wymiany). Czy Twoim zdaniem możliwe, że po rozebraniu wszystkiego i ponownym złożeniu auto może chodzić gorzej niż było przed "ruszeniem tego"? Oraz czy ewentualnie, a raczej tak to w jaki sposób wyregulować regulator na listwie? Być może przy odkręcaniu coś zruszyłem? Są 2 gwinty, tego do regulacji nie dotykałem, ale przekręcałem regulatorem przy wykręcaniu z 2 razy bo mi się blokowało.

Dużo już pomogłeś, gdybyś chociaż napisał czy warto iść w naprawę tego czy dać sobie spokój to też wystarczy i będę bardzo wdzięczny bo już mam dość tego auta..
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Błąd jaki zapisuje się teraz? Dałeś kilka razy dłużej na zapłon żeby pompa progowa nabiła ciśnienie? Jak tak to zdejmij rurę i psiknij plakiem przy próbie odpalenia (dwie osoby).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
davvid9811
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 23, 12:35
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#19

Post autor: davvid9811 »

Błędy mogę sprawdzić jutro dopiero. Tak dałem, pompa chodziła dłużej niż normalnie kilka razy na zapłonie. Jak psikne to pomoże w jakiś sposób na biały dym? Dodam że wydobywa się też spod maski, tak jakby między grodzią a obudową filtra powietrza tylko jego źródło jest niżej.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Szukaj nieszczelność skoro z komory silnika masz dym. Chodzi o dodatek plaka/samostartu przy rozruchu, czy to spowoduje, że odpali bez problemu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”