[e46 320D 03r.]praca turbo odczuwalna dopiero przy 3000
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 kwie 12, 21:38
- BMW: e 46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: b-b
Witam drogich forumowiczów
zwracam się do was z prośbą o pomoc w ustaleniu usterki
Zanim wziąłem się do pisania tego tematu poszperałem na forum i znalazłem wiele podobnych tematów ale większość dotyczyła innych silników bądź innych usterek
OPIS:
od niedawna jestem posiadaczem BMW 320d 150km
od samego początku auto miało słaby silnik sądziłem że to nie oryginalny DPF który poprzedni właściciel zamontował około 2009r usunąłem go w sobotę i żadnej różnicy nie ma oprócz tego że słyszę świst(nie gwizd) turbo.kiedy sprawdziłem co się dzieje w komorze silnika z całą pewnością mogę powiedzieć że turbo nie wyciąga tyle ile powinno na forum znalazłem informacje że turbo w szczytowym momencie bije 2,4 bara a u mnie kiedy sprawdziłem wąż (intercooler-dolot) okazało sie że napina on sie dopiero gdy silnik osiąga 3000 obrotów poniżej tej wartości mogę go bez problemu ścisnąć dopiero przy 3000 wąż napina się na tyle że staje się to trudne .poza tym znalazłem na youtube filmik gdzie gość filmuje obrotomierz w silniku 136km i u niego wskazówka dosłownie rwie do góry na biegu jałowym u mnie natomiast jest co najwyżej żwawa(sorry za niezbyt fachowy tekst ale nie znam zbyt dobrze terminologii mechanicznej
z informacji które znalazłem na forum udało mi się ustalić kilka rzeczy oto one:
1)rura plastikowa łącząca przepływomierz i turbo była zanieczyszczona olejem gdyż poprzedni właściciel nie wymienił filtra w odmie
2)gdy odpinam przepływomierz nie ma prawie żadnego efektu silnik pracuje tak samo (łącznie z turbo)ale z rury wydechowej wydostaje sie masa czarnego dymu(kilka przegazówek i mam smog w ogrodzie)
3)gdy zdjąłem rurę łączącą przepływke z turbo okazało sie że turbo jest upaćkane z oleju ale łopatki wyglądają w porządku i mogę nim poruszyć palcami beż żadnych drgań itp
co jeszcze powinienem sprawdzić??:
1)wiem o możliwej usterce przewodów podciśnienia moje wyglądają na oryginalne(czarne i niebieskie w oplocie)ale tu od razu nasunęło mi się pytanie gdybym odpiął wężyk i nasunął na przód strzykawki i zrobił nią małą próżnie to powinienem zauważyć jakąś różnice?? czy ten układ podciśnień ma duże wartości czy wystarczą małe podciśnienia
2)elektrozawory wiem że tam są ale nie do końca gdzie i jak widziałem że proponujecie podmiankę zaworów żeby ocenić ich skuteczność ale u mnie jak się nie mylę wyglądają one inaczej (do turba idzie czarna puszka a do EGR cylinderek z odstającymi złączkami)nie jestem pewny czy moje obserwacje sa trafne
3)wyczytałem że gdy słychać świst turbo możliwe że układ jest nieszczelny a podobno po wycięciu DPF zawsze tak jest są może jakieś domowe sposoby na sprawdzenie tego??
4)wiem że filtr powietrza mam od nowości czy jak go wymienię coś się poprawi??
5)wyczytałem także że auto może mieć zablokowane cięgno jak to ustalić?? i czy w ogóle się da?
dodam od razu że auto mam unieruchomione w domu nie mam też możliwości podpięcia go pod IMPE i inne programy diagnostyczne
gdybyście potrzebowali jakichś dodatkowych informacji piszcie postaram się wyjaśnić wszystkie zapytania
a może na forum jest ktoś z bielska-białej kto mógłby pomóc i zrobić podmiankę przepływki
zwracam się do was z prośbą o pomoc w ustaleniu usterki
Zanim wziąłem się do pisania tego tematu poszperałem na forum i znalazłem wiele podobnych tematów ale większość dotyczyła innych silników bądź innych usterek
OPIS:
od niedawna jestem posiadaczem BMW 320d 150km
od samego początku auto miało słaby silnik sądziłem że to nie oryginalny DPF który poprzedni właściciel zamontował około 2009r usunąłem go w sobotę i żadnej różnicy nie ma oprócz tego że słyszę świst(nie gwizd) turbo.kiedy sprawdziłem co się dzieje w komorze silnika z całą pewnością mogę powiedzieć że turbo nie wyciąga tyle ile powinno na forum znalazłem informacje że turbo w szczytowym momencie bije 2,4 bara a u mnie kiedy sprawdziłem wąż (intercooler-dolot) okazało sie że napina on sie dopiero gdy silnik osiąga 3000 obrotów poniżej tej wartości mogę go bez problemu ścisnąć dopiero przy 3000 wąż napina się na tyle że staje się to trudne .poza tym znalazłem na youtube filmik gdzie gość filmuje obrotomierz w silniku 136km i u niego wskazówka dosłownie rwie do góry na biegu jałowym u mnie natomiast jest co najwyżej żwawa(sorry za niezbyt fachowy tekst ale nie znam zbyt dobrze terminologii mechanicznej
z informacji które znalazłem na forum udało mi się ustalić kilka rzeczy oto one:
1)rura plastikowa łącząca przepływomierz i turbo była zanieczyszczona olejem gdyż poprzedni właściciel nie wymienił filtra w odmie
2)gdy odpinam przepływomierz nie ma prawie żadnego efektu silnik pracuje tak samo (łącznie z turbo)ale z rury wydechowej wydostaje sie masa czarnego dymu(kilka przegazówek i mam smog w ogrodzie)
3)gdy zdjąłem rurę łączącą przepływke z turbo okazało sie że turbo jest upaćkane z oleju ale łopatki wyglądają w porządku i mogę nim poruszyć palcami beż żadnych drgań itp
co jeszcze powinienem sprawdzić??:
1)wiem o możliwej usterce przewodów podciśnienia moje wyglądają na oryginalne(czarne i niebieskie w oplocie)ale tu od razu nasunęło mi się pytanie gdybym odpiął wężyk i nasunął na przód strzykawki i zrobił nią małą próżnie to powinienem zauważyć jakąś różnice?? czy ten układ podciśnień ma duże wartości czy wystarczą małe podciśnienia
2)elektrozawory wiem że tam są ale nie do końca gdzie i jak widziałem że proponujecie podmiankę zaworów żeby ocenić ich skuteczność ale u mnie jak się nie mylę wyglądają one inaczej (do turba idzie czarna puszka a do EGR cylinderek z odstającymi złączkami)nie jestem pewny czy moje obserwacje sa trafne
3)wyczytałem że gdy słychać świst turbo możliwe że układ jest nieszczelny a podobno po wycięciu DPF zawsze tak jest są może jakieś domowe sposoby na sprawdzenie tego??
4)wiem że filtr powietrza mam od nowości czy jak go wymienię coś się poprawi??
5)wyczytałem także że auto może mieć zablokowane cięgno jak to ustalić?? i czy w ogóle się da?
dodam od razu że auto mam unieruchomione w domu nie mam też możliwości podpięcia go pod IMPE i inne programy diagnostyczne
gdybyście potrzebowali jakichś dodatkowych informacji piszcie postaram się wyjaśnić wszystkie zapytania
a może na forum jest ktoś z bielska-białej kto mógłby pomóc i zrobić podmiankę przepływki
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Czy to na pewno był DPF(w jakim celu to ktoś wsadził?) czy katalizator? Po wycięciu kata będzie bardziej słychać turbinę.Dolot oczywiście sprawdź czy szczelny.
Musisz podpiąć pod kompa i pooglądać live data-koniecznie bo bez tego to loteria.
W tym roku możesz mieć turbinę sterowaną elektronicznie i cięgno tam się nie zapieka.
Przewody podciśnienia do sprawdzenia jeszcze raz a najlepiej do wymiany.
Filtr powietrza sprawdź ewentualnie wymień(na pewno nie zaszkodzi),odma była sprawdzana?
Czujnik ciśnienia doładowania sprawdź i przeczyść.Sprawdź egr czy pracuje prawidłowo!
Przepływka najlepiej do podmiany lub INPA i sprawdzenie ile mierzy powietrza.
Bez kompa będzie ciężko zdiagnozować!
Musisz podpiąć pod kompa i pooglądać live data-koniecznie bo bez tego to loteria.
W tym roku możesz mieć turbinę sterowaną elektronicznie i cięgno tam się nie zapieka.
Przewody podciśnienia do sprawdzenia jeszcze raz a najlepiej do wymiany.
Filtr powietrza sprawdź ewentualnie wymień(na pewno nie zaszkodzi),odma była sprawdzana?
Czujnik ciśnienia doładowania sprawdź i przeczyść.Sprawdź egr czy pracuje prawidłowo!
Przepływka najlepiej do podmiany lub INPA i sprawdzenie ile mierzy powietrza.
Bez kompa będzie ciężko zdiagnozować!
Romanikxxl
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 kwie 12, 21:38
- BMW: e 46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: b-b
1)tak to na 100% był dpf bo podniósł normę spalin do euro 4 i dostał zieloną umweltzone plakette (w brief mam euro 3 a jakby było euro 3 to naklejka byłaby żółta)romanikxxl pisze:Czy to na pewno był DPF(w jakim celu to ktoś wsadził?) czy katalizator? Po wycięciu kata będzie bardziej słychać turbinę.Dolot oczywiście sprawdź czy szczelny.
Musisz podpiąć pod kompa i pooglądać live data-koniecznie bo bez tego to loteria.
W tym roku możesz mieć turbinę sterowaną elektronicznie i cięgno tam się nie zapieka.
Przewody podciśnienia do sprawdzenia jeszcze raz a najlepiej do wymiany.
Filtr powietrza sprawdź ewentualnie wymień(na pewno nie zaszkodzi),odma była sprawdzana?
Czujnik ciśnienia doładowania sprawdź i przeczyść.Sprawdź egr czy pracuje prawidłowo!
Przepływka najlepiej do podmiany lub INPA i sprawdzenie ile mierzy powietrza.
Bez kompa będzie ciężko zdiagnozować!
ale możliwe że straciłem sobotnie popołudnie bo to chyba nie był on:/
2)zdjąłem odmę i wyczyściłem tragedii nie było bo w 2007 była wymieniona i w środku była całkiem czysta nie mam już filtra tylko wkład wymyłem go póki co później poszukam nowego
3) zająłem się intercoolerem bo w środku była masa oleju jak go rozłączyłem to aż się z niego wylał
i odłaczłyem wąż miedzy dolotem a IC też był zaolejony wypłukałem je teraz świecą się jak nowe dolot też zdjąłem ale nie wiem czy dam rade go tam dobrze wyczyścić bo nie ma tam ruchu za bardzo
4)turbinę mam sterowaną podciśnieniem chyba bo do gruszki obok niej prowadzi tylko niebieski wężyk podciśnienia
tylko co ciekawe jak odpinałem wężyki podciśnień to nie zauważyłem różnicy w pracy silnika max obrotów 4000 na biegu jałowym
5)mam chyba wymieniona vacupompe bo świeci sie jak nowa i widnieje na niej ogromny napis piersburg
6)gdzie jest czujnik doładowania??
nie wiem co dalej bo tak jak mówiłem nie mam możliwości podpięcia kompa bo nie mam kabla ani nikt z moich znajomych a auto nie może jeździć:/
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Jeżeli masz wężyk do gruszki to przy niej jest cięgno,które przestawia łopatki.Gdybyś zassał powietrze tym wężykiem to cięgno powinno się poruszać.Wężyk ,który idzie od gruszki powinien wchodzić do elektrozaworu i z niego do zbiornika ciśnieniowego i stamtąd do vacum.Czujnik doładowania jest mocowany do kolektora ssącego od strony grodzi.Trzeba zdemontować komorę filtra przeciwpyłowego.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3327&hg=11&fg=40 nr 16 na rys.
Elektrozawór turbiny jest identyczny jak egr.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3331&hg=11&fg=45 sprawdź czy wężyki są prawidłowo wpięte.Możesz też zamienić te elektrozawory.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3327&hg=11&fg=40 nr 16 na rys.
Elektrozawór turbiny jest identyczny jak egr.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3331&hg=11&fg=45 sprawdź czy wężyki są prawidłowo wpięte.Możesz też zamienić te elektrozawory.
Romanikxxl
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 kwie 12, 21:38
- BMW: e 46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: b-b
prawdopodobnie znalazłem usterke okazało sie sterowanie podciśnieniowe klap wirowych ma pęknietą membrane(sprężynka sie złamała i zrobiła dziure) istnieje duża możliwość że z tego powodu sterowanie kątami turbiny nie działało prawidłowo i wyjołem czujnik doładowania ale nie wiem czy jest sprawny czy nie jak go sprawdzic
a jak rozebrać ten zawór bo nie wyglądał na taki który sie da rozebrać??
a jak rozebrać ten zawór bo nie wyglądał na taki który sie da rozebrać??
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
W czujniku doładowania sprawdź czy jest drożna w nim dziurka a czy sprawy to wyjdzie na kompiefreed82 pisze:prawdopodobnie znalazłem usterke okazało sie sterowanie podciśnieniowe klap wirowych ma pęknietą membrane(sprężynka sie złamała i zrobiła dziure) istnieje duża możliwość że z tego powodu sterowanie kątami turbiny nie działało prawidłowo i wyjołem czujnik doładowania ale nie wiem czy jest sprawny czy nie jak go sprawdzic
a jak rozebrać ten zawór bo nie wyglądał na taki który sie da rozebrać??
Oczywiście ,nieszczelność w układzie podciśnieniowym ma jak najbardziej wpływ na pracę turbiny.
Wywal klapki (http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225 ) i zaślep wężyk ,który idzie do membrany. Zaślepki do kupienia na forum u Admina
Czyszczenie elektrozaworków http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764
Romanikxxl
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 kwie 12, 21:38
- BMW: e 46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: b-b
musze troche odświeżyć temat zdecydowałęm sie na kupno nowej membrany podciśnieniowej chociaż wiem że tego nie zalecacie poskładałęm dzisiaj wszystko i nic zero różnicy macie jakieś inne pomysły??
nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale maxymalne obroty auta to 4000.poza tym gdy ominołęm elektrozawór od turbo łącząc weżyki same ze sobą nie było żadnej różnicy
nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale maxymalne obroty auta to 4000.poza tym gdy ominołęm elektrozawór od turbo łącząc weżyki same ze sobą nie było żadnej różnicy
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 mar 10, 14:50
- BMW: e46 320d/ e60 528xi
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: tarnów
- Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Witam,
Kieruję pytanie w podobnym temacie, ze praca silnika najbardziej odczuwalna jest >3k rpm, wtedy auto czuc ze ciagnie i ekonomizer na 4, ląduje na 20, a tak to do 3 tysiecy bawi sie jak chce.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=13_0962&hg=13&fg=20 czy części 3 i 6, powinny bardzo szczelnie siedziec? czy szczelina 0,5mm-1mm max ma znaczenie?
wymienione elektrozawory, odma, weze podcisnienia, wiadomo filtr powietrza, egr zatkany(!)..
Kieruję pytanie w podobnym temacie, ze praca silnika najbardziej odczuwalna jest >3k rpm, wtedy auto czuc ze ciagnie i ekonomizer na 4, ląduje na 20, a tak to do 3 tysiecy bawi sie jak chce.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=13_0962&hg=13&fg=20 czy części 3 i 6, powinny bardzo szczelnie siedziec? czy szczelina 0,5mm-1mm max ma znaczenie?
wymienione elektrozawory, odma, weze podcisnienia, wiadomo filtr powietrza, egr zatkany(!)..
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Powinny wchodzić na wcisk i być szczelne.Nieszczelność w tym miejscu może mieć wpływ na takie zachowanie.Podłącz pod kompa ,sprawdź błędy i logi dynamiczne.
Romanikxxl
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1523 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 29 Odpowiedzi
- 12458 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: atf-dynamicznie
-
- 3 Odpowiedzi
- 1651 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 2310 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kryst90
-
- 0 Odpowiedzi
- 1567 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 11 Odpowiedzi
- 7028 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 4 Odpowiedzi
- 1942 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 22 Odpowiedzi
- 8801 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 2 Odpowiedzi
- 1564 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: chudy2255