E46 316i Właczenie ogrzewania- temp.spada

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#1

Post autor: skyy3 »

Witam wszystkich forumowiczów, i na początek Wesołych Świąt Wielkanocnych oraz mokrego Dyngusa :)
Postaram sie najpierw opisać problem , nadmienię że :
-wymieniłem pompe wodną (11517511221)
-termostat Wahler ( WA4337.105D , NR.OE:BMW 11 53 7 510 959 )
-środek chłodzący czyli płyn (koncentrat na bazie glikolu)

Na początku po wymianie wszystko wydawało sie ok , poziom płynu -prawie max, silnik szybko sie rozgrzewał (ok 2-2,5 km jazdy w mieście).Mechanik wspomniał aby po trasie skontrolować poziom płynu,bo moze trzeba bedzie dolać.Miał rację,nistety tylko w tym. :x
Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu to :
- po zalaniu nowym płynem, widziałem ze jedyne co zrobił to odkręcił odpowietrznik przy (na ) zbiorniku wyrównawczym-obok korka wlewu i choc nic płynu sie stamtąd nie wydostało stwierdził że jest ok. " ten silnik sie sam odpowietrzy" %) -powiedział. :shock:
Po przejechaniu ok 1250km (trasa z PL do NL),płynu nieco ubyło - z prawie max do ciut poza połowę (połowę mam na mysli miedzy min. a max) i tak sie utrzymuje do chwili obecnej (razem 2100km od wymiany).
Problem : po uruchomieniu silnika rano bez załączenia ogrzewania temp. silnik rozgrzewa sie jak opisałem wyżej i gdy wskazówka
była juz prawie w pionie ,włączam ogrzewanie - wskazówka leci w dół prawie do pierwszej kreski( od zera do pionu czyli "ćwiartki" ).
i silnik tak jakby rozgrzewa sie od połowy ponownie. Jak wskazówka osiągnie pion , już nie spada.
Gdy uruchamiałem silnik i od razu właczałem ogrzewanie nie zauważyłem problemu,silnik rozgrzewał sie moze troche dłużej 2,5-3km)

Po przeczytaniu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=42444&p=801773 sprawdziłem zachowania poziomu płynu, a najbardziej strumienia z wylotu odpowietrzającego:
-ogrzewanie wyłączone : wolne obroty i obroty ok 2000 - strumień jest .
-ogrzewanie włączone : ogrzewanie w kabinie jest , na wolnych i na 2000 - strumienia nie ma . Ponadto poziom płyny w zbiorniku obok
chłodnicy podnosi sie ,maleje az w końcu wyrzuca płyn . %)
- po wyłączeniu ogrzewania strumien z wylotu odpowietrzającego pojawia sie z powrotem, płynu nie wyrzuca.
Czy to jest problem z nieodpowietrzonym układem czy moze byc coś innego ? :(
Z góry dziekuję za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrowienia oraz Wesołych Świąt .....
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Moim zdaniem wszystko jest ok. Włączasz ogrzewanie to zwiększasz obieg płynu poprzez nagrzewnicę i dlatego wskazówka spadnie i potem się podniesie.Jak włączysz ogrzewanie na zimnym silniku to wskazówka nie ma skąd spaść i po prostu wolniej się podnosi.Uruchom test 7.0 i sprawdź jaką masz temp.silnika,po nagrzaniu.Jezeli wskazówka złapie pion i trzyma to jest git.
Romanikxxl
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#3

Post autor: skyy3 »

romanikxxl pisze:Jezeli wskazówka złapie pion i trzyma to jest git.
Hmm... :( obyś miał rację , ale.... :sorry: czy to że podczas włączenia ogrzewania strumień z wylotu odpowietrzającego zanika ,a poziom płynu to rośnie to maleje, aż w koncu wyrzuca go na zewnątrz(obojętnie czy na wolnych obrotach czy na 2000rpm) to normalne ? przede wszystkim mam na myśli ten strumień, czy po włączeniu ogrzewania powinien być jego brak ? :
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Ile weszło płynu?Czy tyle ile powinno?
Romanikxxl
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#5

Post autor: skyy3 »

romanikxxl pisze:Ile weszło płynu?Czy tyle ile powinno?
Jak pisałem wlewany był koncentrat - 2,5 l oraz 2,5 l wody czyli 1:1 , plus dolewka ok 250ml wiec razem 5,2 - 5,3 l
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

skyy3 pisze:
romanikxxl pisze:Jezeli wskazówka złapie pion i trzyma to jest git.
Hmm... :( obyś miał rację , ale.... :sorry: czy to że podczas włączenia ogrzewania strumień z wylotu odpowietrzającego zanika ,a poziom płynu to rośnie to maleje, aż w koncu wyrzuca go na zewnątrz(obojętnie czy na wolnych obrotach czy na 2000rpm) to normalne ? przede wszystkim mam na myśli ten strumień, czy po włączeniu ogrzewania powinien być jego brak ? :
Wg. mnie masz albo zapowietrzony układ chłodzenia albo gdzieś się przytyka.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

Wg. literatury powinno wejść 7l płynu.Może trzeba jeszcze dobrze odpowietrzyć i uzupełnić płyn.
Jak odpowietrzyć to znajdziesz w necie dodatkowo auto możesz postawić przodem na górce.
Romanikxxl
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#8

Post autor: skyy3 »

ok. czyli stawiacie na to ze uklad do odpowietrzenia . Ponowie tylko jeszcze to pytanie :
skyy3 pisze: czy to że podczas włączenia ogrzewania strumień z wylotu odpowietrzającego zanika ,a poziom płynu to rośnie to maleje, aż w koncu wyrzuca go na zewnątrz(obojętnie czy na wolnych obrotach czy na 2000rpm) to normalne ? przede wszystkim mam na myśli ten strumień, czy po włączeniu ogrzewania powinien być jego brak ? :
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

skyy3 pisze:ok. czyli stawiacie na to ze uklad do odpowietrzenia . Ponowie tylko jeszcze to pytanie :
skyy3 pisze: czy to że podczas włączenia ogrzewania strumień z wylotu odpowietrzającego zanika ,a poziom płynu to rośnie to maleje, aż w koncu wyrzuca go na zewnątrz(obojętnie czy na wolnych obrotach czy na 2000rpm) to normalne ? przede wszystkim mam na myśli ten strumień, czy po włączeniu ogrzewania powinien być jego brak ? :
Pytania:
* masz ogrzewanie w aucie ? - gorące powietrze przy nagrzanym silniku?
* od kiedy masz gaz? (pytanie może wydawać Ci się dziwne, lecz nie jest bez sensu)
Sprawdź jeszcze działanie elektrozaworu ogrzewania.
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#10

Post autor: skyy3 »

Pytania:
* masz ogrzewanie w aucie ? - gorące powietrze przy nagrzanym silniku? - Tak.
* od kiedy masz gaz? (pytanie może wydawać Ci się dziwne, lecz nie jest bez sensu) - Z tego co widnieje w książce serwisowej, pierwszy własciciel kupił auto z salonu juz z gazem.
Sprawdź jeszcze działanie elektrozaworu ogrzewania. - Nie wiem jak to zrobic. (moze jakaś podpowiedź- z góry dziekuję)
romanikxxl pisze:Uruchom test 7.0 i sprawdź jaką masz temp.silnika,po nagrzaniu.
temp po nagrzaniu :109-110 C .jak właczę ogrzewanie spada do 102 i powoli rosnie (do 110)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”