[e46 2001r] Problem z ksenonem

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#1

Post autor: krzysiiekb »

dzisiaj pojawił się kolejny poważny problem z moim BMW, a nawet istniał od początku.

Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów.
Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre.
Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów?
Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika?

Mógłby ktoś jeszcze wykonać zdjęcie kabli dochodzących do kseononu od strony pasażera?



Image

chciałem jeszcze zapytać do czego służą te trzy duże, pierwsze, czerwone bezpieczniki?

co z komputerem? czy nie powinien mi wyświetlić, że mam przepalony żarnik i że nie mam jednego światła0? - jak to w bmw jest komunikowane? po wymianie coś się pokazało na chwilę jedno światło na desce rodzielczej przy autku z przodu, albo miałem zwidy, ale teraz kompletnie nic, mimo, że nie mam światła.


Jakie czynności powinienem wykonać po wymianie lampy? Jakiś reset komputera? Odłączenie aku?
Ostatnio zmieniony 6 lut 13, 9:04 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Co do bezpieczników to w tym modelu jest tylko ogólny od modułu świateł, niema wyszczególnione konkretnych żarówek jak to jest we wcześniejszych modelach. Te duże bezpieczniki są chyba od silnika, ale nie jestem pewny. Wydaje mi się że będzie tu uszkodzona przetwornica, a sam żarnik jest dobry? wkładałeś go do lewej lampy??
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#3

Post autor: krzysiiekb »

co do żarnika to nie wkładałem go w drugiej lampie w celu sprawdzenia ponieważ mam dosyć duże ręce i manewrowanie w tych lampach jest dosyć trudne. W dniu jutrzejszym zrobię ten test.
w jaki sposób mogę natomiast sprawdzić przetwornicę? gdzie ona się znajduje?
dziękuję za zainteresowanie tematem.
Awatar użytkownika
Kamcio
Bywalec forum
Posty: 541
Rejestracja: 16 maja 11, 8:36
BMW: E61 520d+ & E90 320d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Rudna Lubin Wrocław
Lokalizacja: Rudna Lubin Wrocław

#4

Post autor: Kamcio »

To wystartuj od sprawdzenia żarnika, który na 99% padł a nie od bezpieczników.
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#5

Post autor: krzysiiekb »

Żarnik zdobyłem nowy i wymieniłem, ale już sam nie wiem czy ten nowy jest sprawny... więc w dniu jutrzejszym wyjmę z działającej lampy i zamienię je miejscami. jak nie zadziała to jak mnie nie przerośnie spróbuję przepiąć przetwornice - chociaż nie bardzo wiem jak się za to zabrać, a nie chcę narozrabiać.
A dlaczego nie wyświetla mi się nic na komputerze w aucie, że nie mam jednego światła?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Przetwornica siedzi pod reflektorem i jest do niej wpięta siwa wtyczka i nie wiem jak ją sprawdzić :pardon: . Pamiętam jak u siebie włączyłem światła bez żarnika to strzelała iskra na gnieździe, nie wiem czy to jest bezpieczny sposób sprawdzenia, ale u mnie nic się nic stało, skoczyły może tylko 2-3 iskry i wyłączyłem szybko. Też mi się wydaje że żarnik będzie zwalony, najlepiej jak byś wsadził ten z lewej lampy, bo wiadomo że działa. Żarniki najlepiej zmieniać parami bo wtedy będą Ci równo świeciły, jak zmienisz tylko jeden to będziesz miał różnicę w kolorze świateł %)
Przy xenonach chyba nie wyświetla błędu bo przetwornica będzie działała przy spalonym żarniku, z żarówką jest tak że jak się spali to nie pobiera prądu i LCM widzi błąd i pokazuje przepaloną.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#7

Post autor: krzysiiekb »

W dniu dzisiejszym przełożyłem żarniki.
Oba są sprawne.
Dodatkowo w lampie, która nie świeci słychać dziwne buczenie - tylko zastanawiam się czego - uszkodzonej przetwornicy czy startera/zapłonnika? Jak to zdiagnozować?
Pomyślałem o przełożeniu przetwornic - zamiana miejscami. Nie ma mniej inwazyjnego sposobu ich sprawdzenia?
Dodam, że na komputerze zero komunikatów i symboli wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia.
Czy ktoś mi może pokazać w którym miejscu znajduje się w lampie ta przetwornica i dać wskazówki o demontażu?
Obrazek
Zapytam na zapas - co z regeneracją przetwornic? Robi to ktoś w woj.łódzkim ewentualnie w okolicach Warszawy?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

Nr 15 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=63_0550&hg=63&fg=05
Być może to przetwornica(sterownik) buczy. Najprostsza i najpewniejsza metoda to jednak podmiana na dobrą część.
Romanikxxl
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#9

Post autor: krzysiiekb »

Witam,
problem zdiagnozowany. w końcu ruszyłem się ponownie na komputer. Po diagnozie okazało się, że jedna przetwornica daje bardzo małe napięcie - czyli jest uszkodzona... Czy jest sens kupować używaną czy lepiej zainwestować w nową? Gdzie najlepiej nabyć taki sprzęt?
Jak rozpoznać oryginalną przetwornicę i to że nie było przy niej majstrowane? Jak sprawdzić czy działa bez wpinania w instalację?
Mihau
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 4 maja 13, 17:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Rumia

#10

Post autor: Mihau »

jezeli masz umiejetnosci mozna pokusic sie o naprawe we wlasnym zakresie:
http://www.youtube.com/watch?v=n7xwrGva3TY
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”