[e46 2001r] Problem z ksenonem
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
-
- Bywalec forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: TM
dzisiaj pojawił się kolejny poważny problem z moim BMW, a nawet istniał od początku.
Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów.
Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre.
Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów?
Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika?
Mógłby ktoś jeszcze wykonać zdjęcie kabli dochodzących do kseononu od strony pasażera?
Image
chciałem jeszcze zapytać do czego służą te trzy duże, pierwsze, czerwone bezpieczniki?
co z komputerem? czy nie powinien mi wyświetlić, że mam przepalony żarnik i że nie mam jednego światła0? - jak to w bmw jest komunikowane? po wymianie coś się pokazało na chwilę jedno światło na desce rodzielczej przy autku z przodu, albo miałem zwidy, ale teraz kompletnie nic, mimo, że nie mam światła.
Jakie czynności powinienem wykonać po wymianie lampy? Jakiś reset komputera? Odłączenie aku?
Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów.
Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre.
Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów?
Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika?
Mógłby ktoś jeszcze wykonać zdjęcie kabli dochodzących do kseononu od strony pasażera?
Image
chciałem jeszcze zapytać do czego służą te trzy duże, pierwsze, czerwone bezpieczniki?
co z komputerem? czy nie powinien mi wyświetlić, że mam przepalony żarnik i że nie mam jednego światła0? - jak to w bmw jest komunikowane? po wymianie coś się pokazało na chwilę jedno światło na desce rodzielczej przy autku z przodu, albo miałem zwidy, ale teraz kompletnie nic, mimo, że nie mam światła.
Jakie czynności powinienem wykonać po wymianie lampy? Jakiś reset komputera? Odłączenie aku?
Ostatnio zmieniony 6 lut 13, 9:04 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Powód: Poprawa tytułu!
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Co do bezpieczników to w tym modelu jest tylko ogólny od modułu świateł, niema wyszczególnione konkretnych żarówek jak to jest we wcześniejszych modelach. Te duże bezpieczniki są chyba od silnika, ale nie jestem pewny. Wydaje mi się że będzie tu uszkodzona przetwornica, a sam żarnik jest dobry? wkładałeś go do lewej lampy??
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: TM
co do żarnika to nie wkładałem go w drugiej lampie w celu sprawdzenia ponieważ mam dosyć duże ręce i manewrowanie w tych lampach jest dosyć trudne. W dniu jutrzejszym zrobię ten test.
w jaki sposób mogę natomiast sprawdzić przetwornicę? gdzie ona się znajduje?
dziękuję za zainteresowanie tematem.
w jaki sposób mogę natomiast sprawdzić przetwornicę? gdzie ona się znajduje?
dziękuję za zainteresowanie tematem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: TM
Żarnik zdobyłem nowy i wymieniłem, ale już sam nie wiem czy ten nowy jest sprawny... więc w dniu jutrzejszym wyjmę z działającej lampy i zamienię je miejscami. jak nie zadziała to jak mnie nie przerośnie spróbuję przepiąć przetwornice - chociaż nie bardzo wiem jak się za to zabrać, a nie chcę narozrabiać.
A dlaczego nie wyświetla mi się nic na komputerze w aucie, że nie mam jednego światła?
A dlaczego nie wyświetla mi się nic na komputerze w aucie, że nie mam jednego światła?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Przetwornica siedzi pod reflektorem i jest do niej wpięta siwa wtyczka i nie wiem jak ją sprawdzić . Pamiętam jak u siebie włączyłem światła bez żarnika to strzelała iskra na gnieździe, nie wiem czy to jest bezpieczny sposób sprawdzenia, ale u mnie nic się nic stało, skoczyły może tylko 2-3 iskry i wyłączyłem szybko. Też mi się wydaje że żarnik będzie zwalony, najlepiej jak byś wsadził ten z lewej lampy, bo wiadomo że działa. Żarniki najlepiej zmieniać parami bo wtedy będą Ci równo świeciły, jak zmienisz tylko jeden to będziesz miał różnicę w kolorze świateł
Przy xenonach chyba nie wyświetla błędu bo przetwornica będzie działała przy spalonym żarniku, z żarówką jest tak że jak się spali to nie pobiera prądu i LCM widzi błąd i pokazuje przepaloną.
Przy xenonach chyba nie wyświetla błędu bo przetwornica będzie działała przy spalonym żarniku, z żarówką jest tak że jak się spali to nie pobiera prądu i LCM widzi błąd i pokazuje przepaloną.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: TM
W dniu dzisiejszym przełożyłem żarniki.
Oba są sprawne.
Dodatkowo w lampie, która nie świeci słychać dziwne buczenie - tylko zastanawiam się czego - uszkodzonej przetwornicy czy startera/zapłonnika? Jak to zdiagnozować?
Pomyślałem o przełożeniu przetwornic - zamiana miejscami. Nie ma mniej inwazyjnego sposobu ich sprawdzenia?
Dodam, że na komputerze zero komunikatów i symboli wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia.
Czy ktoś mi może pokazać w którym miejscu znajduje się w lampie ta przetwornica i dać wskazówki o demontażu?
Zapytam na zapas - co z regeneracją przetwornic? Robi to ktoś w woj.łódzkim ewentualnie w okolicach Warszawy?
Oba są sprawne.
Dodatkowo w lampie, która nie świeci słychać dziwne buczenie - tylko zastanawiam się czego - uszkodzonej przetwornicy czy startera/zapłonnika? Jak to zdiagnozować?
Pomyślałem o przełożeniu przetwornic - zamiana miejscami. Nie ma mniej inwazyjnego sposobu ich sprawdzenia?
Dodam, że na komputerze zero komunikatów i symboli wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia.
Czy ktoś mi może pokazać w którym miejscu znajduje się w lampie ta przetwornica i dać wskazówki o demontażu?
Zapytam na zapas - co z regeneracją przetwornic? Robi to ktoś w woj.łódzkim ewentualnie w okolicach Warszawy?
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Nr 15 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=63_0550&hg=63&fg=05
Być może to przetwornica(sterownik) buczy. Najprostsza i najpewniejsza metoda to jednak podmiana na dobrą część.
Być może to przetwornica(sterownik) buczy. Najprostsza i najpewniejsza metoda to jednak podmiana na dobrą część.
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: TM
Witam,
problem zdiagnozowany. w końcu ruszyłem się ponownie na komputer. Po diagnozie okazało się, że jedna przetwornica daje bardzo małe napięcie - czyli jest uszkodzona... Czy jest sens kupować używaną czy lepiej zainwestować w nową? Gdzie najlepiej nabyć taki sprzęt?
Jak rozpoznać oryginalną przetwornicę i to że nie było przy niej majstrowane? Jak sprawdzić czy działa bez wpinania w instalację?
problem zdiagnozowany. w końcu ruszyłem się ponownie na komputer. Po diagnozie okazało się, że jedna przetwornica daje bardzo małe napięcie - czyli jest uszkodzona... Czy jest sens kupować używaną czy lepiej zainwestować w nową? Gdzie najlepiej nabyć taki sprzęt?
Jak rozpoznać oryginalną przetwornicę i to że nie było przy niej majstrowane? Jak sprawdzić czy działa bez wpinania w instalację?
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 4 maja 13, 17:40
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Rumia
jezeli masz umiejetnosci mozna pokusic sie o naprawe we wlasnym zakresie:
http://www.youtube.com/watch?v=n7xwrGva3TY
http://www.youtube.com/watch?v=n7xwrGva3TY
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 20 Odpowiedzi
- 7604 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 9 Odpowiedzi
- 2485 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 7 Odpowiedzi
- 1490 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jecybuke
-
- 3 Odpowiedzi
- 1166 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 5 Odpowiedzi
- 2018 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 3951 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: komar
-
- 1 Odpowiedzi
- 758 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 4617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ferek93
-
- 7 Odpowiedzi
- 2260 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sevarco
-
- 1 Odpowiedzi
- 891 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost