e46 2.0d 136km brak mocy i box

maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#1

Post autor: maroco999 »

]Cześć wszystkim:)
Byłem ostatnio na hamowni i niestety moje bmw wypluło 129km przy 3700rpm i 290nm przy 2300rpm. Ale najbardziej niepokoi mnie fakt że auto tak jak by odcinalo zapłon przy 4300rpm.
Silnik jest po remoncie. Nowe tłoki pierścienie szlify i uszczeleczki. Wszystkie rolki wraz z kołem pasowym i paskami. Nowy elektrozawór i sporo pierduł.
Wczoraj został wyczyszczony układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym. Czyszczone węże do turbo. Wymienione wszystkie węże podciśnienia oraz wyczyszczone elektrozawory wraz z egr. A na koniec zaślepiony egr.
Dziś po testach wszystko ładnie chodzi czuć dużą różnicę ale problem z odcieciem mocy przy 4300 pozostał. Tak ma być w tym silniku? Szykuje auto pod chipa. Wieczorem postaram sie wstawić wykres.
Dane z hamowni.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a54da805e21b00b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc6a38ff241b4c50.html
Ostatnio zmieniony 29 wrz 13, 0:24 przez maroco999, łącznie zmieniany 2 razy.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

A do ilu rpm chciałeś pokręcić diesla? Jak to sprawdziłeś ,że 4300 obrotów?
Romanikxxl
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#3

Post autor: trandolf »

Poniżej masz wykres przebiegu momentu obrotowego w seryjnym M47, jak widzisz po 3800obr/min dawka paliwa zaczyna maleć, a przy 4850 wynosi już 0, także nie ma co się dziwić, że u Ciebie tak się dzieje, bo to raczej normalne.

Obrazek
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Bez ogródek Trandolf.
Na jałowym by szybciej odcięło :)
Romanikxxl
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#5

Post autor: maroco999 »

Czyli mam rozumieć że wszystko jest w porządku? Nie znam się na mechanice a to jest mój pierwszy diezel. Gość na hamowni powiedział żebym najpierw tym się za ją i wrócił na chipa.
Czyszczenie filterków dolotu itp zrobiłem po wykresie.
A i wyczytałem że przepływomierz można sprawdzić za pomocą gazu w podłodze na 3 i 4 biegu. U mnie but na 1 biegu wyskakuje 20l 2 bieg 20l 3 bieg 20l a 4 już jakieś 19l oraz na 5 16l.
I na 1 biegu tak jak by się zawiesza do 1000-1100rpm wskazuje 0.
Mam się zacząć martwić o przepływkę? :(
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#6

Post autor: gonek77 »

A co się dziwisz przy takiej temperaturze testu. Zrób test przy 20 st. C to wynik będzie lepszy :) Zresztą jak ktoś całe życie jeździł benzyną i nagle wsiądzie do diesla to ma wrażenie, że powyżej 3,5 rpm auto jest popsute. To samo dotyczy dieslowców wsiadających do benzyny. Na niskich obrotach auto trzeba popychać, bo nie jedzie. NORMALNE! Pb i ON to dwie różne szkoły jazdy i trzeba się tego nauczyć.
benzyna M54
Obrazek
i diesel
Obrazek

Zobacz jaka jest różnica w charakterystyce przebiegu mocy. Stąd pewnie Twoje problemy.
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#7

Post autor: maroco999 »

Czyli mój wynik nie jest wcale taki zły? Bo nie wiem czy jeszcze mógł bym coś zrobić by podnieść moc. Jak wcześniej pisałem zrobione na dzień dzisiejszy w aucie:
-regeneracja silnika (po przepaleniu jednego tłoka :cry: )
-nowe wtryski bosch
-wszystkie rolki paseczki
-płyny i oleje
-przedwczoraj nowy filtr powietrza
-nowy oryginalny elektrozawór od turbo
-puste katy
-zaślepiony egr
-wyczyszczone filterki,egr i kolektor z rurami
-nowe węże podciśnienia
-na turbo nie widać luzów( gwiżdże jak szalone pewnie przez katy)
Nie wiem jak z filtrem odmy
Nie wiem co z przepływomierzem widać że jest już ten nowszy tylko czy był za adoptowany tego nie wiem. Jak można to sprawdzić?
Jeśli coś ominołem co mogło by jeszcze mieć wpływ na moc proszę o radę. Sporo walczę i zainwestowałem w auto (przekracza wartość auta :fool: ) i chce mieć w jak najlepszej kondycji
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#8

Post autor: trandolf »

Kolego rozkoduj sobie VIN i zobacz czy nie masz przypadkiem opcji "reduced output". A jak chcesz zobaczyć jaki masz soft, to podłącz pod INPA i w zakładce z informacjami będziesz mieć nr softu, zrób printscreen-a i wklej na forum, to ktoś sprawdzi, czy masz już nowy soft do nowej przepływki. Po numerze też można sprawdzić, czy masz tą opcję "reduced output"
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#9

Post autor: maroco999 »

Rozkodowany vin za dużo nie mam i nie widzę tej opcji co którą kolega podał.

Numer podwozia WBAAL71010KE36217
Kod typu AL71
Typ 320D (EUR)
Typoszereg E E46 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 100
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)
Data prod. 1998-12-14
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#10

Post autor: trandolf »

W takim razie problem leży gdzie indziej nie w "reduced output", sprawdź jeszcze nr softu, bo to może odpowiadać za brak kilku KM, chociaż ekonomizer by to raczej pokazał na 4 biegu. A na samym końcu drożność katalizatorów i ewentualna korekcja ustawień cięgna turbiny, bo max moment obrotowy powyżej 2300 to trochę za późno i tutaj będzie brak tych kilku koni. Możliwe też, że gdzieś uciekają spaliny, bo ich brak też powodować będzie późne wstawanie turbiny podobnie jak nieszczelność kolektora ssącego albo IC.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”