E46 2.0, benzyna, bierze olej / duży pobór oleju. Proszę o poradę!
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Grójec
- VIN: KS56511
Witam serdecznie,
Bardzo proszę o pomoc/radę zanim podejmę dalsze kroki i z problemem zgłoszę się do mechanika.
Od 1,5 roku mam E46 2.0 benzyna z silnikiem N46 - ostatnio pojawiło się zwiększone zużycie oleju ( w momencie zakupu lany był 10w40 i tak też jest do tej pory ).
Do tej pory nie znam konkretnych wartości ale wiem, że bierze więcej niż powinien. Silnik N46B20A - po dłuższej chwili pracy po dodaniu gazu dymi chociaż nie jakoś mocno.
Proszę o Waszą opinię:
1. Czy są jakieś metody aby zlokalizować / wykluczyć co wymaga naprawy - tzn. czy to uszczelniacze / pierścienie czy cokolwiek innego?
2. Czy ten problem jednoznacznie wiąże się z rozbieraniem silnika i jego regeneracją / wymianą?
3. Czy warto spróbować środków typu ceramizer / zmiany oleju na taki o innych parametrach? Czy można liczyć, że pobór oleju się zmniejszy? I ogólnie czy są jakieś doraźne rozwiązania, które warto rozważyć zanim zdecyduje się rozbierać silnik?
4. Czy macie kogoś godnego polecenia w "okolicach" Warszawy, kto zajmuje się takimi tematami?
5. Jakich kosztów można się spodziewać i jakie kroki byście podjęli w takiej sytuacji aby finalnie uratować auto bo nie chcę się go pozbywać.
Od mechanika wstępnie usłyszałem, że w zależności od tego co jest przyczyną koszty mogą dojść nawet do 8 tys. zł.
Z góry dziękuje za wszelkie rady!
Bardzo proszę o pomoc/radę zanim podejmę dalsze kroki i z problemem zgłoszę się do mechanika.
Od 1,5 roku mam E46 2.0 benzyna z silnikiem N46 - ostatnio pojawiło się zwiększone zużycie oleju ( w momencie zakupu lany był 10w40 i tak też jest do tej pory ).
Do tej pory nie znam konkretnych wartości ale wiem, że bierze więcej niż powinien. Silnik N46B20A - po dłuższej chwili pracy po dodaniu gazu dymi chociaż nie jakoś mocno.
Proszę o Waszą opinię:
1. Czy są jakieś metody aby zlokalizować / wykluczyć co wymaga naprawy - tzn. czy to uszczelniacze / pierścienie czy cokolwiek innego?
2. Czy ten problem jednoznacznie wiąże się z rozbieraniem silnika i jego regeneracją / wymianą?
3. Czy warto spróbować środków typu ceramizer / zmiany oleju na taki o innych parametrach? Czy można liczyć, że pobór oleju się zmniejszy? I ogólnie czy są jakieś doraźne rozwiązania, które warto rozważyć zanim zdecyduje się rozbierać silnik?
4. Czy macie kogoś godnego polecenia w "okolicach" Warszawy, kto zajmuje się takimi tematami?
5. Jakich kosztów można się spodziewać i jakie kroki byście podjęli w takiej sytuacji aby finalnie uratować auto bo nie chcę się go pozbywać.
Od mechanika wstępnie usłyszałem, że w zależności od tego co jest przyczyną koszty mogą dojść nawet do 8 tys. zł.
Z góry dziękuje za wszelkie rady!
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Rozgrzane auto, wolne obroty przez 5-10 minut i dodaj gazu, nagraj ile jest dymu (weź drugą osobę). W 99% przypadków przyczyną są uszczelniacze zaworowe, wymiana bez demontażu głowicy, przy okazji nowy rozrząd jeżeli tego nie robiłeś. Taka operacja nie powinna przekroczyć 3-4 tys., olej oczywiście 5w40 ma być zalany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Grójec
- VIN: KS56511
Dziękuje bardzo, sprawdzę to i wróce z wynikami!
Czy przed wymianą oleju warto robić płukankę?
Czytałem,że żeby uniknąć problemów z nagarem po starym oleju wypadałoby to zrobić.
Czy przed wymianą oleju warto robić płukankę?
Czytałem,że żeby uniknąć problemów z nagarem po starym oleju wypadałoby to zrobić.
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Jedz do mechanika zajmującego się silnikami bmw. Za jednym razem wszystko ogarnie. Powie w jakim stanie valvetronic, odmę sprawdzi itede. Tylko mechanik który to robił a nie taki co będzie się na Twoim aucie uczył.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Płukanka nie zaszkodzi ale też nie jest niezbędna, co kto lubi. Uszczelniacze zdecydowanie do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Grójec
- VIN: KS56511
Dzięki raz jeszcze!
Usłyszałem, że wymiana bez zdejmowania głowicy to do 2000zł plus może okazać się konieczna wymiana rozrządu.
Takie obawy są uzasadnione? Jest szansa, że i rozrząd będzie trzeba wymienić przy okazji grzebania w uszczelniaczach?
Cenowo chyba też trochę za dużo?
Usłyszałem, że wymiana bez zdejmowania głowicy to do 2000zł plus może okazać się konieczna wymiana rozrządu.
Takie obawy są uzasadnione? Jest szansa, że i rozrząd będzie trzeba wymienić przy okazji grzebania w uszczelniaczach?
Cenowo chyba też trochę za dużo?
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Jeżeli nie ma błędów czujników od wałków, auto zimne dobrze odpala to rozrząd można zostawić. Lać dobry olej, często wymieniać i będzie dobrze. Jak masz smykałkę do mechaniki, kompresor, klucz do rozpinania zamków zaworowych i klucz dynamometryczny to możesz sam powoli porobić. Mogę Ci pożyczyć blokady rozrządu.
No ale poszukaj jeszcze wśród lokalnych mechaników to może znajdziesz gdzieś taniej. Silnik N42, N46 są bardzo popularne i właściciele wymieniają te uszczelnienia. Podzwoń i popytaj. Chyba, że chcesz spróbować sam to próbuj. Zatrzymasz się w połowie roboty to wtedy do mechanika .
pozdrawiam
No ale poszukaj jeszcze wśród lokalnych mechaników to może znajdziesz gdzieś taniej. Silnik N42, N46 są bardzo popularne i właściciele wymieniają te uszczelnienia. Podzwoń i popytaj. Chyba, że chcesz spróbować sam to próbuj. Zatrzymasz się w połowie roboty to wtedy do mechanika .
pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak rozrząd jest fabryczny to nie myśl o zostawieniu go, zemści się to.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 43 Odpowiedzi
- 32115 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kruszyniak
-
- 2 Odpowiedzi
- 1093 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiannow
-
- 9 Odpowiedzi
- 5845 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: waldek1978
-
- 29 Odpowiedzi
- 13468 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 20 Odpowiedzi
- 17006 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 5414 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fredek
-
- 2 Odpowiedzi
- 1021 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 20 Odpowiedzi
- 12354 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lipton95
-
- 1 Odpowiedzi
- 151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marekjarek
-
- 17 Odpowiedzi
- 4886 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg