E46 2.0, benzyna, bierze olej / duży pobór oleju. Proszę o poradę!

ennndi
Posty: 8
Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grójec
VIN: KS56511

#1

Post autor: ennndi »

Witam serdecznie,

Bardzo proszę o pomoc/radę zanim podejmę dalsze kroki i z problemem zgłoszę się do mechanika.
Od 1,5 roku mam E46 2.0 benzyna z silnikiem N46 - ostatnio pojawiło się zwiększone zużycie oleju ( w momencie zakupu lany był 10w40 i tak też jest do tej pory ).
Do tej pory nie znam konkretnych wartości ale wiem, że bierze więcej niż powinien. Silnik N46B20A - po dłuższej chwili pracy po dodaniu gazu dymi chociaż nie jakoś mocno.
Proszę o Waszą opinię:
1. Czy są jakieś metody aby zlokalizować / wykluczyć co wymaga naprawy - tzn. czy to uszczelniacze / pierścienie czy cokolwiek innego?
2. Czy ten problem jednoznacznie wiąże się z rozbieraniem silnika i jego regeneracją / wymianą?
3. Czy warto spróbować środków typu ceramizer / zmiany oleju na taki o innych parametrach? Czy można liczyć, że pobór oleju się zmniejszy? I ogólnie czy są jakieś doraźne rozwiązania, które warto rozważyć zanim zdecyduje się rozbierać silnik?
4. Czy macie kogoś godnego polecenia w "okolicach" Warszawy, kto zajmuje się takimi tematami?
5. Jakich kosztów można się spodziewać i jakie kroki byście podjęli w takiej sytuacji aby finalnie uratować auto bo nie chcę się go pozbywać.

Od mechanika wstępnie usłyszałem, że w zależności od tego co jest przyczyną koszty mogą dojść nawet do 8 tys. zł.

Z góry dziękuje za wszelkie rady! :beer:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Rozgrzane auto, wolne obroty przez 5-10 minut i dodaj gazu, nagraj ile jest dymu (weź drugą osobę). W 99% przypadków przyczyną są uszczelniacze zaworowe, wymiana bez demontażu głowicy, przy okazji nowy rozrząd jeżeli tego nie robiłeś. Taka operacja nie powinna przekroczyć 3-4 tys., olej oczywiście 5w40 ma być zalany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ennndi
Posty: 8
Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grójec
VIN: KS56511

#3

Post autor: ennndi »

Dziękuje bardzo, sprawdzę to i wróce z wynikami! :beer:

Czy przed wymianą oleju warto robić płukankę?

Czytałem,że żeby uniknąć problemów z nagarem po starym oleju wypadałoby to zrobić.
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#4

Post autor: PiotrWłocławek »

Jedz do mechanika zajmującego się silnikami bmw. Za jednym razem wszystko ogarnie. Powie w jakim stanie valvetronic, odmę sprawdzi itede. Tylko mechanik który to robił a nie taki co będzie się na Twoim aucie uczył.

Pozdrawiam
ennndi
Posty: 8
Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grójec
VIN: KS56511

#5

Post autor: ennndi »

Linki do filmów z przegazowania na ciepłym po 5 minutach na wolnych obrotach:



Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Płukanka nie zaszkodzi ale też nie jest niezbędna, co kto lubi. Uszczelniacze zdecydowanie do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ennndi
Posty: 8
Rejestracja: 6 wrz 21, 12:16
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grójec
VIN: KS56511

#7

Post autor: ennndi »

Dzięki raz jeszcze!

Usłyszałem, że wymiana bez zdejmowania głowicy to do 2000zł plus może okazać się konieczna wymiana rozrządu.

Takie obawy są uzasadnione? Jest szansa, że i rozrząd będzie trzeba wymienić przy okazji grzebania w uszczelniaczach?

Cenowo chyba też trochę za dużo?
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#8

Post autor: PiotrWłocławek »

Jeżeli nie ma błędów czujników od wałków, auto zimne dobrze odpala to rozrząd można zostawić. Lać dobry olej, często wymieniać i będzie dobrze. Jak masz smykałkę do mechaniki, kompresor, klucz do rozpinania zamków zaworowych i klucz dynamometryczny to możesz sam powoli porobić. Mogę Ci pożyczyć blokady rozrządu.
No ale poszukaj jeszcze wśród lokalnych mechaników to może znajdziesz gdzieś taniej. Silnik N42, N46 są bardzo popularne i właściciele wymieniają te uszczelnienia. Podzwoń i popytaj. Chyba, że chcesz spróbować sam to próbuj. Zatrzymasz się w połowie roboty to wtedy do mechanika :) .

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Jak rozrząd jest fabryczny to nie myśl o zostawieniu go, zemści się to.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”