e46 1.8 (n42)2002r bierze olej i dymi na biało

Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#11

Post autor: Krzycho »

danielo6666 pisze:może i inne tez sie czasem psuja ale ten akurat jest wybitnie nieudany gdyż to pierwsze silniki bmw z podwójnymi wałkami rozrzadu i valwetronicem
Podwójne wałki rozrządu (DOHC) były już w latach '90 w silnikach M50 i M52. Valvetronic też nie jest głównym winowajcą a jedyną wadę fabryczną posiadają napinacze rozrządu, które powodują ten charakterystyczny klekot.
Obrazek
Obrazek
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#12

Post autor: Marcin-e46 »

odnowie temacik możecie dać filmik tego klekotania? Ja myślę, że u mnie to plastik na silniku na wolnych obrotach przy ruszaniu klekocze jak go wyjołem okazało sie że tam pod podszybiem jest wytarty. Nie sprawdzałem jazdy bez plastiku jeszcze Jakoś brakowało mi czasu na odkręcenie tego
bmw02e10targa
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 13, 1:09
BMW: 2005 e46 318ci sport manual n46b20a 150bhp
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: polska

#13

Post autor: bmw02e10targa »

Witam..Przerabiam podobny problem z nową bunia i szukam pomocy
Jestem miłośnikiem marki od zawsze i od momętu zdania prawka zawsze jezdze i wracam do bm.Przerobilem juz wiekszosc motorów od 1.6 do 3.6 w e34 m5 i evo m3 ,restauruje stare 2002 z 1973 targe ale wtopilem z 4 cylindrowym n46 , opadaja mi rece i trace nerwy jak nigdy wczesniej z zadnym innym autem.
Zbiegiem lat niestety wbrew wewnetrznym oczekiwaniom ekonomia przemawia i sporwadzila mnie do n46b20

Niecałe 2 miesiace temu sprowadziłem na handel owa bume ,było to spełnienie ideału 2005 rok ,w ulubionym kolorze ,individual spec itd no i 318 tania do jazdy
Od mometu jak przyjechala na lawecie wiedzialem ze zostanie w domu na dłużej .W prost proporcjonalnie nawinoł mi sie klijent na stara bunie dajacy mi duzo wiecej niz sam zaplacilem 2 lata temu w czego koszta idealnie wpasowala sie dokladnie taka sama fura tylko rok mlodsza i kabrio...Długo sie niezastanawiałem i ustapiłem miejsca pod nowy nabytek.
Auto niestety auto wymagało pracy ,lecz cena jaka za nia zaplacilem miescila sie w budzecie i znalazla miejsce na ewentualny wklad

-wymienilem valvetronic motor vvc ,główny przekaznik i zaadaptopwalem go w kompie
-vacum pomp ,oringi-uszczelniacze solenoid i nowe czujniki połozenia wałka
-nowa uszczelke zaworów , cewek i miski
-nowy olej 5w30 full synt castrol edge (ale nie profesjonal)
-nowa odme z wszystkimi rurkami

Nawiazujac do ostatnich prac czyli odmy wspomne ze powodem było znikanie oleju na bagnecie ,w jeden dzien pokazywalo miniumum dolałem 250ml nagle wskakiwalo 3/4 stanu ,znowu minium potem pół i ogólnie za kazdym razem inaczej ..rebus jakich mało ..z czego zauwazylem ze na cieplym 5 min po wylaczeniu troszke mniej ale jak juz cały zciekł do miski wiecej niz na zimnym i potem znowu spadało
W ksiazce pisze zeby sprawdzac na cieplym w normalnej temperaturze pracy silnika a mi pokazywalo prawie cały ale na zimnym znowu połowe
Po wymianie odmy problem ustapił uzupełnilem stan do max i do ostatniego dnia dnia wyjazdy cały czas na cieplym bylo full
W dzien wyjazdu na równej nawierzchi po nocy na zimnym lekko ponad pół a niejezdzilem kompletnie nigdzie w miedzy czasie

Auto nigdy niekopciło ani na zimnym ani na cieplym czy z chwila zmaiany biegów czy przegazowania,
Pali na dotyk ,ledwo go słychac ,pracuje idealnie równo ale h..mnie szczela bo wciaga olej i niewiem co jest grane

I tu jest moj problem i pies pogrzebany

Tak sie składa ze przyszlo mi na zmiane fury miesiac przed przyjazdem do polski ,auto dojechało 1600 km a ja właśnie wstałem i pisze juz post ,poniewaz w trakcie podróży dolałem litr oleju i zauwarzyłem ze końcówka rury jest w srodku czarna jak murzun

Jedni pisza ze przy takim dystansie to norma ,niema czym sie przejmowac i dolewac .Dla mnie to bzdura wczesniej mialem n42b20 i od zmiany do zmiany oleju stan i zakazdym razem kiedy sprawdzalem olej zawsze stał w połowie jak zołnierz na bacznosc i dokladnie przy takim samym przebiego 160 tys km i rura czysta w miare a napewno nie tak zakopcona jak ta ...zderzak dookola rury luuz auto niepokci, niepluje z rury no ale fakt faktem cos niehalo bo zaczarno czyli delikatnie musi wciagac ze niewidac gołym okiem ale na dystansie z duzymi predkosciami wyszlo.

Zdazyłem przeczytac ze warto było by sprawdzic cisnienie czy próbe olejowa albo wymienic uszczelniacze zaworowe..

Teraz tak nigdzie dokładnie niepisze jaki powinien miec cisnienie zebym mial punkt odniesienia do siebie,moze ktos wie??
Jak sprawdzic i czy wogule sie da uszczelniacze zaworowe czy kwialifikuja sie do wymiany ..??
i co jeszcze moze wchodzic w gre >>??i jak to sprawdzic..???
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak wyglądaja wszystkie 4 świece , jak na moje wyglądają wporzadku

Mam wrazenie ze przypchało mi katalizator bo wyraznie czuje

Byłęm w kilku warsztatach i wykonałem pare telefonów żeby zaczerpnąc informacji , a także zwróciłem sie od specjalisty od regeneracji głowic i bmw torun...
Wszystko sprowadza sie w jedna strone ze cudów niema

-jak nie cieknie to bierze i tyle

-odma nowa ori

-na zimnym niepusza najmniejszego dymka ani przy gazowaniu ale faktem jest ze rura czarna po wyczyszczeniu po jezdzie wraca ,uszczelniacze wiec raczej ok bo w innym wypadku na zimnym przez moment napewno cos polecialo by z rury a tu nic

-ginie w granicy 250ml na 300km orientacyjnie mniejwiecej oszacowane na dystansie 1800 km

-kazdy stawia na pierscienie olejowe ze stoja ,moze nawet tylko jeden i twierza ze badanie cisnienia mija sie z celem bo jak jest olej to wykaze ze jest szczelny a moze nawet bardziej ,a badanie składu spalin jest zbednym wydatkiem i pewnym wynikiem

Zastanawiam sie na spuszczeniu oleju odkreceniu swiec, ustawieniu tłoków mniej wiecej w równym położeniu i zalaniu cylindrów naftą obruceniu silnikiem i tłokami ,zlaniu i powtórzeniu operacji kilku krotnie na dystansie 24 h ,przepłukac i starac sie ruszyc majac nadzieje ze pierscienie rusza .zalac starym olejem z srodkiem do płukania odpalic na 20 min zlac ,i dopiero wymienic filtr i zalac na nowo nowym 5w30 albo przejsc na 5w40..

kat sciagne wypłuke a najchetniej bym sie go wogule pozbył jak znajde przejsciówke zeby go pominac plug and play to wywalam

Zaryzykuje 150 na olej i 10 na nafte albo bedzie ok albo zabobony niepomoga

w innym wypadku ściagnac czapke i spr głowice i reszte

ori bmw nowe uszczelniacze komplet 250 pln
ori komplet pierscieni na jeden cylinder 370 pln

trze odpinac łańcuch , posiadac blokade vanosa podobno 1500 pln i niekazdy garaz to ma ,obejscie z n42 czy n46 i doswiadczenie od lat zeby bezproblemowo i szybko wyelimonowac byle nie jak w tv usterka ...

licze ze po nafcie puszcza pierscienie ale ewentualnie czeka mnie ciezsza przeprawa i napewno przyda mi sie namiar na godny polecenia bezpieczny garaz
z doswiadczony z tematem n42 czy n46 specjalizujacym sie w bm zeby szybko , bezproblemowo i sprawnie auto szybko wruciło na droge..takze zwracam sie z prosba jak by ktos znał dobrego fachowca prosil bym o namiary..Dziękuje pozdrawiam
bmw02e10targa
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 13, 1:09
BMW: 2005 e46 318ci sport manual n46b20a 150bhp
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: polska

#14

Post autor: bmw02e10targa »

Kupiłem nafte i płukanke do silnika liquid moly do czyszczenia nagaru i syfu miedzy pierscieniowego ....moze trzymaja i puszcza

Czuje ze chyba kat mi sie zababrał i mam efekt jak by mi wciśli pyre w wydech.. średnio mnie bawi zabawa z tym problemem

Zastanawiam sie czy go nierozciac i wspawac tej samej srednicy rórki kwasówki tigiem , tylko wolnossaca jednostka rozprezona w tłumikach moze odebrac mu mocy .
niewiem jak mam to rozwiazac zeby niebyło upadku mocy ,błedu check engine bo jest sonda za katem ,i metalicznego rezonansu ..
bmw02e10targa
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 13, 1:09
BMW: 2005 e46 318ci sport manual n46b20a 150bhp
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: polska

#15

Post autor: bmw02e10targa »

Sytuacja po nafcie i płukance liqid moly pogorszyła jeszcze sprawe .wyszyscila cały nagar i zarazem uszczelnienie jakie stanowił
Czeka mnie remont..Oddaje w środe auto na garaz i sciągam czapke z głowy żeby zobaczyc gdzie siedzi problem..
Czeka mnie spory wydatek i dobór odpowiednich czesci

Jakiej firmy pierscienie polecacie ,goetze 550pln komplet ,npr czy prima lódż 180 pln kpl ;)
84 1,2/1,5/2 oryginał w bmw 370 na jeden cylinder 1500 kpl ;(

to samo z uszczelki -victor reinz czy Elring ten pierwszy kompletny zestaw wszystkich uszczelek 720 kpl a w bmw 500 za sama uszczele pod głowice

uszczelniacze nowe ori 250 ale w komplecie reinza wchodza w skład
teraz pytanie czy i jakiej firmie zaufac

Niechciałbym zeby jedno czy drugie zdechło mi za 20 tys km

jak by ktos miał jakies doswiadczenie czekam za odp//pozdrawiam
WiechuHornet
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 19 sty 12, 18:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#16

Post autor: WiechuHornet »

Ciekawe czytałem gdzieś że olej nie taki...sam odme wymienilem i przewody a i tak na postoju kopci na biało...1l oleju to 1000KM około. Straszna lipa
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#17

Post autor: Krzycho »

Pewnie uszczelniacze zaworowe do wymiany...
Obrazek
Obrazek
bmw02e10targa
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 13, 1:09
BMW: 2005 e46 318ci sport manual n46b20a 150bhp
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: polska

#18

Post autor: bmw02e10targa »

Auto naprawione
-koszt robocizny z częściami 2150

Po rozebraniu silnika gładzie idealne ,zero rantu brak oznak jakiego kolwiek zuzycia
Po wyciagnieciu korbowodu pierscienie olejowe chyba po przegrzaniu straciły sprezystosc całe zawalone nagarem i przerwa juz nie taka
Uszczelniacze zaworowe twarde jak kamien ,nieuszczelniało i napewno tamtedy tez brało


pierscienie - geitze 500
wszystkie uszczelki - elringa 750 plus misa 70
głowica planowana, nowe uszczelniacze zaworów ,czyszczone zawory itd 300- robocizna
reszta to koszty mechanika z adaptacja vvc i biegu jałowego na 730 obr
Silnik zalany edge 5w30 ale zaraz po powrocie do uk planuje zmienic na cos lepszego ale zdania sa podzielone i ciezko oszacowac co najlepiej zalac do n46
Auto pali na dotyk chodzi równiej i smiga lepieju jak kiedy kolwiek
Róra czysta jak łza i zero oznak kopcenia

Teraz trzeba pojezdzic i zobaczyc co sie bedzie działo
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#19

Post autor: kuchar »

bmw02e10targa widocznie przeszłośc Twojego silnika nie mogła być różowa albo ktoś zaniedbał pewnie sprawy np. 'olejowe'. Teraz pewnie pojeździ bo te silniki na prawde potrafią pojeździć przebiegu nie mniejsze niż pancerne R6 jeśli tylko są używane z 'głową'.

Co do N42 i wymiany odmy w tym silniku. Jest wiele tematów jak to ludzie mają pozapychane odmy, masełko pod korkiem. Zmieniają odme, w której jest w środku kisiel a w przewodach do niej to samo czyli tzw. "majonez". Skad się to bieże ?

Dziś zmieniałem odme w N42B20 z 2002r. Wyjąłem starą odme z przewodami (oczywiśćie kolektor ssący i inne pierdoły). Odma jak i wszystkie przewody do niej prowadzące były w stanie idealny. Zero "masełka" i tym podobnych rzeczy. Zrobiliśmy to profilaktycznie i z ciekawości. Wsadziłem nową odme chociaż stara była zupelnie ok. Stara odma była z 2001r a auto ma najechane 246kkm i sam byłem ździwiony - oczywiście zakładamy, że nikt wcześniej nie czyścił tych elastyczny przewodów od separatora/odmy (na odmie jest wytłoczona data).

Być może od stosowania złego oleju w przeszłości takie rzeczy się dzieją i robi się to masło.

Pozdrawiam.
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#20

Post autor: Krzycho »

Z tą odmą podobno jest tak, że jest umieszczona w niezbyt dobrym miejscu i dość długo się nagrzewa przez co z czasem może się pojawiać 'masło'. Polski serwis BMW zaleca wymianę przy każdym serwisie olejowym w silniku N42.

Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”