Dźwięk przelewającej wody

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#21

Post autor: kawbandos »

febi w e46 robi badziewne częsci, wszystko możliwe że padnięty jest od nowości
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Nie generalizuj, łączniki elastyczne wału i czujniki położenia zawieszenia febi to oryginał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#23

Post autor: kawbandos »

O łączniku to wiem, że oryginał bo wymieniałem ostatnio. Ale większość rzeczy febi, po roku idzie na reklamacje. Plus dla nich, że uznają. Tym razem to chyba nie problem z tym zaworem. Też słyszę odgłos przelewanej wody, stuka zawór. Termostat otwiera się przy 97 na wejściu, a wiatrak na 90 przy wyjściu. Ale problem jest taki, że termostat chyba się już nie domyka. Podczas jazdy spada do 90st. Możliwe, że tak się zepsuł? Tzn. że otwiera się prawidłowo, ale już się nie domyka?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Masz grzałkę, która powoduje zbicie temperatury nawet do ok 80 jak sterownik tego będzie chciał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#25

Post autor: Biemdablju »

kawbandos pisze: 20 mar 23, 21:31 O łączniku to wiem, że oryginał bo wymieniałem ostatnio. Ale większość rzeczy febi, po roku idzie na reklamacje. Plus dla nich, że uznają. Tym razem to chyba nie problem z tym zaworem. Też słyszę odgłos przelewanej wody, stuka zawór. Termostat otwiera się przy 97 na wejściu, a wiatrak na 90 przy wyjściu. Ale problem jest taki, że termostat chyba się już nie domyka. Podczas jazdy spada do 90st. Możliwe, że tak się zepsuł? Tzn. że otwiera się prawidłowo, ale już się nie domyka?
też ostatnio założyłem nowy zawor z febi i stuka między 18 a 26 stopni ustawionym na klimatroniku ... febi nie produkuje czesci tylko pakuje je w swoje pudełka. Co do termostatu to warto odżałować parę groszy i kupić ori bo zamienniki to syf sam u siebie temat przerabiałem
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#26

Post autor: kosteg »

Febi nie produkuje wszystkich części jakie ma w swojej ofercie. Nie wszystko co mają to tylko przepak.
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#27

Post autor: kawbandos »

maniek21112 pisze: 21 mar 23, 7:33 Masz grzałkę, która powoduje zbicie temperatury nawet do ok 80 jak sterownik tego będzie chciał.
czyli co mam 90st (na wejściu) podczas jazdy i będę miał nawet jak wymienię termostat? Bo sterownikowi odwaliło i włącza grzałkę, żeby termostat się otwierał? Jaka może być tego przyczyna? Jest jakaś zakładka w inpie, monitorująca czy otwiera się termostat (ale nie od temperatury, tylko przez to że grzałka chodzi? To by dużo rozwiązało w diagnozie. Jak testowałem termostat po wymianie, to jak jechałem autostradką to skakało 97/98.
Biemdablju pisze: 21 mar 23, 7:47
też ostatnio założyłem nowy zawor z febi i stuka między 18 a 26 stopni ustawionym na klimatroniku ... febi nie produkuje czesci tylko pakuje je w swoje pudełka. Co do termostatu to warto odżałować parę groszy i kupić ori bo zamienniki to syf sam u siebie temat przerabiałem
[/quote]
a kto robi oryginał?
kosteg pisze: 21 mar 23, 9:16 Febi nie produkuje wszystkich części jakie ma w swojej ofercie. Nie wszystko co mają to tylko przepak.
W nowszych betach febi jest ponoć b.dobre. W e46 mam mieszane odczucia. 3/4 tego co kupiłem poszło do reklamacji ale przynajmniej przyznawali się i zwracali hajs.
Ostatnio zmieniony 21 mar 23, 14:54 przez kawbandos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#28

Post autor: maniek21112 »

kawbandos pisze: 21 mar 23, 14:46 a kto robi oryginał?
Behr made in Germany (obecnie raczej nie do dostania już) i wahler.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#29

Post autor: kawbandos »

kawbandos pisze: 21 mar 23, 14:46
maniek21112 pisze: 21 mar 23, 7:33 Masz grzałkę, która powoduje zbicie temperatury nawet do ok 80 jak sterownik tego będzie chciał.
czyli co mam 90st (na wejściu) podczas jazdy i będę miał nawet jak wymienię termostat? Bo sterownikowi odwaliło i włącza grzałkę, żeby termostat się otwierał? Jaka może być tego przyczyna? Jest jakaś zakładka w inpie, monitorująca czy otwiera się termostat (ale nie od temperatury, tylko przez to że grzałka chodzi? To by dużo rozwiązało w diagnozie. Jak testowałem termostat po wymianie, to jak jechałem autostradką to skakało 97/98.
no właśnie, wystarczy odłączyć wtyczkę od termostatu i obserwować temperatury czy nadal schodzą.
maniek21112 pisze: 21 mar 23, 22:59
kawbandos pisze: 21 mar 23, 14:46 a kto robi oryginał?
Behr made in Germany (obecnie raczej nie do dostania już) i wahler.
a gates jest widzę najdroższy z zamienników
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#30

Post autor: Biemdablju »

2 miesiące temu kupywalem ori termostat w aso i jest firmy behr .. i działa on jak wyżej koledzy piszą w zależności od obciążenia silnika komputer steruje grzałka która jest w środku i otwiera lub zamyka . Jak kiedyś kupiłem termostat zamiennik to po 2 dniach grzałka już była kaput ..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”