Dziwny stan płynu chłodniczego
-
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
- BMW: E46 323i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RDM
Mam mały problem ze stanem płynu w mojej e46.
Dziś sprawdzając stan płynu chłodniczego na zimnym silniku zobaczyłem że poziom pokazuje minimum. Trochę mnie to zaniepokoiło z tego względu że mam nową chłodnice, termostat więc wyciek raczej bym wykluczył. A układ był zalany do stanu jak być powinno, i odpowietrzony. Jednak przypomniałem sobie jedno zdarzenie jakie mi się przytrafiło. A mianowicie jednego razu po przejechaniu ok 40km chciałem sprawdzić stan płynu chłodniczego. Po odkeceniu korka była mała fontanna, płynu trochę polecialo, po czym zobaczylem że płynu jest prawie max.
Tu moje pytanie, czy to normalne że po jeździe po odkeceniu korka pojawiła się fontanna? Samochód nie był przegrzany ani nic z tych rzeczy. Jedyne co to mogę dodać że sytuacja miała miejsce jak na doworzu był mróz ok -10stC. Niemożliwe jest też to że płyn zamarzl bo układ jest zalany żółtym Prestonem.
Dziś sprawdzając stan płynu chłodniczego na zimnym silniku zobaczyłem że poziom pokazuje minimum. Trochę mnie to zaniepokoiło z tego względu że mam nową chłodnice, termostat więc wyciek raczej bym wykluczył. A układ był zalany do stanu jak być powinno, i odpowietrzony. Jednak przypomniałem sobie jedno zdarzenie jakie mi się przytrafiło. A mianowicie jednego razu po przejechaniu ok 40km chciałem sprawdzić stan płynu chłodniczego. Po odkeceniu korka była mała fontanna, płynu trochę polecialo, po czym zobaczylem że płynu jest prawie max.
Tu moje pytanie, czy to normalne że po jeździe po odkeceniu korka pojawiła się fontanna? Samochód nie był przegrzany ani nic z tych rzeczy. Jedyne co to mogę dodać że sytuacja miała miejsce jak na doworzu był mróz ok -10stC. Niemożliwe jest też to że płyn zamarzl bo układ jest zalany żółtym Prestonem.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Mam dokładnie to samo...
Na zimnym silniku stan jest prawie na minimum... A pływak od czoła szyjki zbiorniczka jest jakieś 2cm niżej...
A na gorącym też raz z głupoty odkręciłem korek i mi chlapnęło
Na zimnym silniku stan jest prawie na minimum... A pływak od czoła szyjki zbiorniczka jest jakieś 2cm niżej...
A na gorącym też raz z głupoty odkręciłem korek i mi chlapnęło
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Wiecej internetow i debilnych porad trzeba czytac Od jakiegos czasu zauwazylem ze nastala kretynska moda na odkrecanie korkow i sprawdzanie wszystkiego na odpalonym silniku.
Znajomy mechanik diagnozowal klientowi auto pod maska, a klient odkrecil korek od zbiorniczka plynu chlodniczego. Oczywiscie sam zdolal odskoczyc, a moj znajomy nie. Efekt - poparzona dlon i przedramie + zakarzenie przez klienta debila. Na szczescie wylizal sie z tego, ale nie bylo ciekawie.
Uklad jest cisnieniowy wiec nie wiem czego ludzie sie spodziewaja odkrecajac korek?
Znajomy mechanik diagnozowal klientowi auto pod maska, a klient odkrecil korek od zbiorniczka plynu chlodniczego. Oczywiscie sam zdolal odskoczyc, a moj znajomy nie. Efekt - poparzona dlon i przedramie + zakarzenie przez klienta debila. Na szczescie wylizal sie z tego, ale nie bylo ciekawie.
Uklad jest cisnieniowy wiec nie wiem czego ludzie sie spodziewaja odkrecajac korek?
-
- Bywalec forum
- Posty: 54
- Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
- BMW: E46 316i 115KM silnik N46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Opoczno
Nie odkręca się korka chłodnicy na już gorącym silniku = zapowietrzenie układu najprawdopodobniej. Jeżeli jest właczony klimatronik (pracują jego silniczki) wowczas zawsze bedzoe się wylewał płyn przez korek nawet na zimnym - wniosek, chcesz odkręcić korek chłodnicy, wystudź silnik i wyłącz klimatronik
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 6 Odpowiedzi
- 3371 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz
-
- 7 Odpowiedzi
- 7804 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 9961 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil91
-
- 11 Odpowiedzi
- 7070 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 2 Odpowiedzi
- 3072 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 3436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Domin
-
- 4 Odpowiedzi
- 3000 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 2 Odpowiedzi
- 2650 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1329 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: r4mzi