Dziwny stan płynu chłodniczego

Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#1

Post autor: Alvin »

Mam mały problem ze stanem płynu w mojej e46.
Dziś sprawdzając stan płynu chłodniczego na zimnym silniku zobaczyłem że poziom pokazuje minimum. Trochę mnie to zaniepokoiło z tego względu że mam nową chłodnice, termostat więc wyciek raczej bym wykluczył. A układ był zalany do stanu jak być powinno, i odpowietrzony. Jednak przypomniałem sobie jedno zdarzenie jakie mi się przytrafiło. A mianowicie jednego razu po przejechaniu ok 40km chciałem sprawdzić stan płynu chłodniczego. Po odkeceniu korka była mała fontanna, płynu trochę polecialo, po czym zobaczylem że płynu jest prawie max.
Tu moje pytanie, czy to normalne że po jeździe po odkeceniu korka pojawiła się fontanna? Samochód nie był przegrzany ani nic z tych rzeczy. Jedyne co to mogę dodać że sytuacja miała miejsce jak na doworzu był mróz ok -10stC. Niemożliwe jest też to że płyn zamarzl bo układ jest zalany żółtym Prestonem.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

po jezdzie w ukladzie chlodzenia jest zwiekszone cisnienie i moze chlapnac jak odkrecisz korek
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#3

Post autor: hackunek »

nigdy nie odkręca sie korka na ciepłym silniku
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

Mam dokładnie to samo...
Na zimnym silniku stan jest prawie na minimum... A pływak od czoła szyjki zbiorniczka jest jakieś 2cm niżej...
A na gorącym też raz z głupoty odkręciłem korek i mi chlapnęło ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Wiecej internetow i debilnych porad trzeba czytac ;) Od jakiegos czasu zauwazylem ze nastala kretynska moda na odkrecanie korkow i sprawdzanie wszystkiego na odpalonym silniku.
Znajomy mechanik diagnozowal klientowi auto pod maska, a klient odkrecil korek od zbiorniczka plynu chlodniczego. Oczywiscie sam zdolal odskoczyc, a moj znajomy nie. Efekt - poparzona dlon i przedramie + zakarzenie przez klienta debila. Na szczescie wylizal sie z tego, ale nie bylo ciekawie.
Uklad jest cisnieniowy wiec nie wiem czego ludzie sie spodziewaja odkrecajac korek?
Obrazek
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#6

Post autor: ramish »

Nie odkręca się korka chłodnicy na już gorącym silniku = zapowietrzenie układu najprawdopodobniej. Jeżeli jest właczony klimatronik (pracują jego silniczki) wowczas zawsze bedzoe się wylewał płyn przez korek nawet na zimnym - wniosek, chcesz odkręcić korek chłodnicy, wystudź silnik i wyłącz klimatronik
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

ha nawet ja wiem że na ciepłym silniku się korka nie odkręca ! :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”