Dziwne zachowanie samochodu

furuseth
Posty: 8
Rejestracja: 20 mar 15, 19:13
BMW: 316i E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Stettin

#1

Post autor: furuseth »

Witam,miałem dzisiaj Bardzo dziwne zachowanie auta,otóz na rondzie jadąc środkowym pasem prędkosc ok 40km/h auto samoczynnie raptownie skręca w prawo,pózniej w lewo ,robi dryft o 180 stopnii zatrzymuje się pod prąd,przodem do kierunku jazdy,całe szczęscie że nie było dużego ruchu,dodam że nie można było zapanowac nad kierownicą,auto samo odbiło w prawo ,póżniej kierownica odbija w lewo i staje.Nie wiem cos odwaliło komputerowi?Wziął sytuacje ze auto wpada w poslizg?auto w poslizg nie wpadło,nie było ani mokrej nawierzchni,predkosc tez nie była duza.Co mogło byc przyczyną takiego zachowania auta?Teraz się smieje że w beci obudził się duch rajdowca :) ale wtedy nie było mi do smiechu.
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#2

Post autor: dwoogeee »

night rider :D

Komputer chyba aż takiej mocy nie ma w e46, żeby sam kierownicą władał
Komputer raczej może zwolnić koło w razie poślizgu, a tu spięło dyfer i poleciałeś bokiem,
i to jeszcze dałoby się jakoś wyjaśnić - piasek, olej,ale może dziwić, że najpierw kiera poleciała sama w prawo, a potem w lewo.

Sprawdź układ kierowniczy.
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#3

Post autor: wandii »

Koła mogły Ci polecieć przez koleiny albo luzy w zawieszeniu ale żeby auto zrobiło 180* przy 40 km/h to trzeba się postarać.
Jedyne wytłumaczenie to coś zblokowało dyfer albo tylne hamulce. Możliwe, że DSC jeśli masz, ASC nie ma takiej możliwości. Jakie masz felgi i opony? Sprawdź może są jakieś błędy w komputerze.
furuseth
Posty: 8
Rejestracja: 20 mar 15, 19:13
BMW: 316i E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Stettin

#4

Post autor: furuseth »

Zapomniałem jeszcze dodac,że chwile przed tym rzutem auta,zapaliła się kontrolka wykrzyknika w trójkącie ze strzałką dookoła.Ale mimo to lepiej chyba dac auto do lekarza na kanał aby sprawdził
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#5

Post autor: wandii »

Ta kontrolka jest właśnie od kontroli trakcji, ona zapala się albo gdy kontrola trakcji się wyłącza/łapie błąd lub wtedy gdy kontrola trakcji musi reagować. Masz ASC czy DSC? ASC odcina tylko moc, DSC blokuje koła
furuseth
Posty: 8
Rejestracja: 20 mar 15, 19:13
BMW: 316i E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Stettin

#6

Post autor: furuseth »

Jest przycisk ASC,faktycznie wyglądało to jak auto traci moc,przy skręcie w prawo koła mogły odbic na wysokim krawężniku w lewo stąd zmiana kierunku i obrót o 180stopni przy wcisnietym hamulcu.Teraz tak mysle,w trakcie tego manewru nawet nie poczułem strachu,tylko zdziwienie-co to auto odpier.......a,tylko czemu taka reakcja?błąd komputera?cos jemu odwaliło?Wczesniej wszystko było OK,po tym zajsciu,becia normalnie jechała dalej
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

ASC tylko dusi obroty więc komputer nie miał z tym nic wspólnego. Wszystko zrobiła fizyka. Widocznie prędkość była tak duża a przyczepność na tyle mała, że przy gwałtownym ruchu kierownica auto obróciło. Tera tylko pytanie co spowodowało szarpnięcie, koleiny czy może uszkodzona zawiecha
furuseth
Posty: 8
Rejestracja: 20 mar 15, 19:13
BMW: 316i E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Stettin

#8

Post autor: furuseth »

Już przed wjazdem na rondo zapaliła sie lampka trakcji na moment,byc może ze było cos na nawierzchni że auto odbiło w prawo,a pózniej w lewo,predkosc aż taka duża nie była,zawiecha działała wczesniej ok,pózniej też było wszystko ok.Mozliwe ze jakias plama oleju była na nawierzchni że rzuciło autem.Lepiej chyba dac go na warsztat niech zobaczą i podepną do kompa,lepiej spac spokojnie
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: zibi_j1 »

Na to wyglada. Slisko bylo, wjechales na rondo, dales w palnik I obrucilo. Tyl naped ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

Jak dla mnie to bardzo dziwne. Nawet jak było ślisko to przecież o tej porze nie ma lodu. 300KM też nie ma 316i. A dodatkowo jest ASC który coś tam pomoże. Nawet w zimę przy takiej prędkości nic mi się nie dzieje jak jest trakcja włączona.

Jaki stan ogumienia ?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”