Dziwne zachowanie samochodu

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#31

Post autor: GUMMISS »

Wviskajcie guziki, szukajcie niewiadomo czego. Systemy byly montowane w e46 i tyle, może jakieś 316i z 1998 ma ASC 1. Na bank m47 od 1999 maja ASC 2 bo tak mam u siebie, a kontrolki się zapalają tak jak bym mial ASC 1..... i co teraz? System dziala przy każdej prędkości, posiada zapobieganie blokowaniu kol podczas redukcji czyli to ASC 2 czy jak kto woli ASC + T .....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#32

Post autor: wandii »

GUMMISS pisze: Na bank m47 od 1999 maja ASC 2 bo tak mam u siebie
No i to jest niepodważalny dowód :good:


Poczytałem WDS i jest tak jak pisał kolega Konrados

ASC w e46 posiada następujące opcje.
CBC - reguluje siłę hamowania podczas jazdy w zakręcie, czyli zapewne wewnętrzne koła hamują bardziej
EBV - podczas zwalniania wyrównuje siłę hamowania przedniej i tylnej osi
MRS - podczas przyspieszania zapobiega uślizgowi tylnych kół przez dohamowanie lub odcięcie mocy silnika
W m43 asc reguluję dawkę paliwa i odcina poszczególne cylindry
W m47 asc reguluję dawkę paliwa
W m52 asc reguluję dawkę paliwa oraz steruję przepustnicą

Wszystko odbywa się na podstawie analizy różnicy prędkości kół

W żadnym wypadku ASC nie dodaje samo gazu czy nie hamuje jednym kołem żeby drugie złapało przyczepność.
Ostatnio zmieniony 29 cze 15, 10:52 przez wandii, łącznie zmieniany 2 razy.
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#33

Post autor: konrados94 »

zgłupieć juz można, wandii mnie tez zmieszales teraz, umknęło mi z tą czerwoną/pomarańczową kontrolką :D najlepsze jest to że kupiłem moją bunie z uszkodzonym absem czyli nieużywałem też tych wszystkich bajerów związanych z asc, jest to moje pierwsze autko(własne) i do tego tył napęd, przelatałem całą zimę i powiedziałbym że świetnie sie czuje z tym że mam pelna kontrole nad tym co sie dzieje z bunią :D wydaje mi się że każdy powinien najpierw opanować jazdę z "gołym" RWD bez zadnej asysty żeby poznać i przekonać się ile roboty samochód wykonuje żeby nas trzymać w ryzach :D
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#34

Post autor: wandii »

konrados94 pisze:zgłupieć juz można, wandii mnie tez zmieszales teraz, umknęło mi z tą czerwoną/pomarańczową kontrolką :D najlepsze jest to że kupiłem moją bunie z uszkodzonym absem czyli nieużywałem też tych wszystkich bajerów związanych z asc, jest to moje pierwsze autko(własne) i do tego tył napęd, przelatałem całą zimę i powiedziałbym że świetnie sie czuje z tym że mam pelna kontrole nad tym co sie dzieje z bunią :D wydaje mi się że każdy powinien najpierw opanować jazdę z "gołym" RWD bez zadnej asysty żeby poznać i przekonać się ile roboty samochód wykonuje żeby nas trzymać w ryzach :D
W e46 asysta niby jest ale tak naprawdę tylko przy ruszaniu bo koła nie buksują, jak kogoś rzuci bokiem to samo ASC nie pomoże.
Co do pomarańczowej kontrolki to sugerowałem się tym co pisał roger ale w WDS o tym nic nie ma
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#35

Post autor: GUMMISS »

Spadam z tego tematu bo widzę że niektórzy mają swoje zdanie i nic tego nie zmieni. Pozdrawiam cześć :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#36

Post autor: marcepan »

Mysle ze nie tylko przy ruszaniu przy ostrym wejsciu w zakret taki ciasny tez potrafi przychamowac kolami i proboje zeby nie wyzucalo przodu
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#37

Post autor: wandii »

marcepan pisze:Mysle ze nie tylko przy ruszaniu przy ostrym wejsciu w zakret taki ciasny tez potrafi przychamowac kolami i proboje zeby nie wyzucalo przodu
No jeśli tylne koła będą się obracały szybciej niż przednie to odetnie moc ale auta na swój tor nie cofnie.

Link do WDS dla "niektórych" gdyby nie wierzyli
ASC http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/STA0198FB-001345003.htm
DSC III które było jako opcja tylko w 328i http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/STA0198FB-001345005.htm
DSC III mk60 dostępne od 9/2000 http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/FMH0600001345001.htm
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#38

Post autor: marcepan »

Nie ale moze przychamowac przodem co dociazy kola i zwiekszy ich przyczepnosc To spowoduje ze przod przestaje uciekac. Zwykle prawa fizyki. Jak nie wiezysz jedz szbko po zakrecie ale na prawde szybko tak az zacznie Ci przod wywalac i kopnij w hamulec. Obraca tylkiem i to na momencie. Bokiem idzie auto w luku jak przy duzej predkosci odpuscisz gaz. A ja mowie o zakrecie niemal 90 stopni.
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#39

Post autor: konrados94 »

GUMMISS pisze:Spadam z tego tematu bo widzę że niektórzy mają swoje zdanie i nic tego nie zmieni. Pozdrawiam cześć :)
haha :D dobra reakcja, każdy wie swoje wiadomo, ale podyskutować zawsze można, ja w zasadzie dowiedzialem się już wszystkiego czego potrzebowałem 8)
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”