Dokładanie drl z rls oraz przelacznikeim auto

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#11

Post autor: kosteg »

KucaQ pisze: 19 kwie 23, 13:33 sobie zakodował mruganie i drogowe tylko na bi,
Z taką wersją się nie spotkałem i moim zdaniem jest to bezsens. Nim "rozpali się" palnik to już będzie po mruganiu :D

A przecież projektując lcm nikt o led/biled nie myślał. Bihalogen w bmw też nie był nigdy obecny.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#12

Post autor: KucaQ »

kosteg pisze: 19 kwie 23, 14:30 Nim "rozpali się" palnik to już będzie po mruganiu
W wielu innych autach działa to bez problemu. Np Audi A4 B7, Opel Insignia A, a nawet i daleko nie szukając - BMW E9x LCi czy X5 E70.

W powyższych autach w reflektorach bixenonowych jest tylko soczewka, nie ma odbłysnika od świateł drogowych. Przeciez palnik po włączeniu najpierw "mruga" pełną moca, potem przygasa i dopiero się ponownie rozpala.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

KucaQ pisze: 19 kwie 23, 14:51 W wielu innych autach działa to bez problemu. Np Audi A4 B7, Opel Insignia A, a nawet i daleko nie szukając - BMW E9x LCi czy X5 E70.

W powyższych autach w reflektorach bixenonowych jest tylko soczewka, nie ma odbłysnika od świateł drogowych. Przeciez palnik po włączeniu najpierw "mruga" pełną moca, potem przygasa i dopiero się ponownie rozpala.
To tak nie działa. Zaczynając od tego, że oba wspomniane bmw mają jednak i halogen i projektor :) tak samo jak audi (a przynajmniej model o jakim wspominasz z fabrycznym reflektorem)... Opel też :D W e70 mamy h1 na wewnętrznej części.

e70 Obrazek

e9x lci Obrazek

W e90 nie pamiętam czy h1 czy h7 siedzi

Insignia A: Obrazek

Opel faktycznie eksperymentował. Skoda również podobnie działała ale to było w autach gdzie jak w mazdzie drl było realizowane na światłach mijania.

Generalnie masz rację, że palnik ma najpierw rozbłysk ale ten rozbłysk następuje "wieki" po włączeniu. Do migania się to kompletnie nie nadaje. Tym barzdziej, że zwykle miganie to nie pojedynczy "strzał ze świateł" tylko kilka następujących po sobie mrugnięć. Dodatkowo sam xenon bardzo nie lubi włączania i wyłączania (stąd w znanych mi autach z pojedynczym projektorem bez asysty halogenu działało to domyślnie z drl na mijania - czyli palnik i tak pracował a jedynie przesłona się poruszała) tak samo jak świetlówki w domu czy innym oświetleniu.

Jedyne pojazdy gdzie coklwiek podobnego ma miejsce (jedyne mi znane oczywiście bo zapewne znajdzie się gdzieś jakiś rodzynek) to auta gdzie ktoś zamontował albo dziwne zamienniki albo są reflektory "modzone".
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#14

Post autor: KucaQ »

No i tu jesteś Panie kolego w błędzie :)

E70 przy reflektorach xenonowych masz 2 projektory - zewnętrzny od świateł mijania a wewnętrzny od świateł drogowych. Natomiast przy reflektorach bixenonowych sytuacja jest zgoła inna - zewnętrzny projektor jest od świateł mijania i drogowych, a wewnętrzny jest... ślepy. Nie ma tam ani żarówki, ani nawet odbłysnika. Jest sama soczewka, nawet jak zerkniesz w słoneczny dzień wprost soczewki to dojrzysz wiązke przewodów wewnątrz lampy. Podczas mrugania włącza się palnik + opada przesłona. Jak pierwszy raz to zobaczyłem, to myslałem, że "nasi tu byli", ale okazało sie, że to fabryka.

E9x LCI przy bixenonie bez doświetlania jest sytuacja jak w E70. Natomiast przy bixenonie w doświetlaniem (zdjęcie reflektora, który wrzuciłeś) projektor jest od świateł mijania i drogowych. A od wewnętrznej strony jest odbłysnik ze szkłem ryflowanym, który kieruje wiązkę światła o (bodajże) 30 stopni w bok. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=213551

Insignia ma tylko reflektory bixenonowe. Żarówka, która jest obok projektora, to żarówka doświetlania H11, nie światła drogowego.

Natomiast we wspomnianym przeze mnie również modelu Audi A4 B7 z reflektorami bixenonowymi projektor jest od świateł mijania/drogowych, a odbłysnik wewnętrzny jest od DRL i tam siedzi zwykła żarówka P21W.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 23, 14:13 przez KucaQ, łącznie zmieniany 1 raz.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#15

Post autor: kosteg »

Dyskusja jest o e46 wiec tu zostańmy



Podobne filmy mogę dać dla każdego z wymienionych aut. Być może są wersje jakich nie znam. Te którymi jeźdizłem mają tak jak opisałem. Jest to również tożsame z listą żarówek reflektorów.

Nie zmienia to też sposobu zapłonu lampy wyładowczej która do mrugania się nie nadaje.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#16

Post autor: KucaQ »

No tylko film, który wrzuciłeś nic nie wnosi. Autor odpala sobie wszystkie lampy po kolei, ale nie uruchamia świateł drogowych - silne światło z okolic wewnętrznego odbłysnika to światło dzienne, w E70, E9x i pewnie innych pochodnych wewnętrzny ring świeci mocniej niż zewnętrzny przy DRL, brak równiez widocznej zmiany snopu światła w soczewce poprzez opadnięcie przesłony.

Z E70 z bixenonem miałem osobiście do czynienia, bo mój ojcec je miał, Insignię A ma mój serdeczny znajomy i przy najbliższej okazji poproszę go o zaprezentowanie działania świateł.

A4 B7 również kiedyś mnie "puszczało" na skrzyżowaniu i dziwiłem się, że mruga mi soczewką. Potem się dowiedziałem, że tak to działa przy bixenonie w tym aucie.

To nie są moje domysły. Tak to działa. Zgadzam sie, że palnik nie nadaje sie do mrugania ze względu na jego sposób rozświetlania. Ale wytłumacz to inżynierom budującym w/w auta, nie mi.
Jeryis
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 23, 17:22
BMW: E46 sedan
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Płeć:

#17

Post autor: Jeryis »

Mój biled to jedno źródło światła + elektromagnes do przyslony
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#18

Post autor: KucaQ »

Tak więc przewód z LCM do przesłony + kodowanie przesłony w ALSZ w zupełności wystarczy ;)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#19

Post autor: kosteg »

KucaQ pisze: 20 kwie 23, 10:17 To nie są moje domysły. Tak to działa. Zgadzam sie, że palnik nie nadaje sie do mrugania ze względu na jego sposób rozświetlania. Ale wytłumacz to inżynierom budującym w/w auta, nie mi.
Ale również nie opieram się na domysłach. x5 sąsiada jaką od czasu do czasu jeździłem miała rozwiązanie bliźniacze do e46. (pomijam rodzaj żarówek). To samo było w oplu jakim jeździłem jako autem wynajętym. A4 - opieram się wyłącznie na sieci. Doświadczenia mam z modelem poprzednim (auto szwagra) i przyznam, że tu muszę głowę popiołem posypać bo nie weryfikowałem tego wcale - oparłem się na tym i zdjęciu z sieci.

Nie zmienia to faktu, że jak napisałem mam świadomość, że opel czy skoda tak eksperymentowały (zdaje się, że toyota i mazda również). Nic to jednak do tutejszej debaty nie wnosi i miast kruszyć kopię o to jak to jest realizowane w danym aucie skupmy się na tym czego wszyscy pewni jesteśmy :D

A tu jak napisałeś:
KucaQ pisze: 20 kwie 23, 14:03 Tak więc przewód z LCM do przesłony + kodowanie przesłony w ALSZ w zupełności wystarczy
I kolega temat będzie miał bardziej niż poprawnie załatwiony.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#20

Post autor: KucaQ »

kosteg pisze: 20 kwie 23, 15:02 (zdaje się, że toyota i mazda również)
Dorzucę jeszcze Forda :D W Stanach jeździłem Mustangiem, który miał tylko soczewkę w lampie, DRL realizowane poprzez przyciemnione światła mijania, a "mruganie" rozpalało diody, bo tam był biled + opadająca przesłona (bądź włączana dodatkowa sekcja, nie wiem jak dokładnie w nim biled jest rozwiązany).
kosteg pisze: 20 kwie 23, 15:02 skupmy się na tym czego wszyscy pewni jesteśmy
Racja, OT zabrnął troszkę za daleko :D

Wczoraj pogrzebałem NCSem w ALSZ - niestety nie znalazłem w nim funkcji która podrzucałem wcześniej:
KucaQ pisze: 19 kwie 23, 11:48 jednak podobno działa to dopiero od CI37 i nie wiem czy na pewno wyłącza całkowicie halogenowe z użytku jako światła drogowe.
LH_MIT_BIX
aktiv
U siebie mam właśnie CI37 od Brodera i tej funkcji nie mam, więc albo w E46 nie występowała a była np w E39, bądź dotyczy ona nowszych modeli i modułów.

Podsumowując w E46 można zakodować bixenon i jedyna opcja jaką możemy zakodować to mruganie samym H7 lub mruganie bixem + H7. Nie ma opcji wyłączenia H7 z funkcjonalności światła drogowego.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”