Disa w M43 - 318i

artur92
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 19, 12:13
BMW: E46 Coupe 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: artur92 »

Cześć.
Od jakiegoś czasu słyszę dziwne grzechotanie/stukanie dochodzące spod maski ale bardziej od strony kierowcy.
Po przeszukaniu internetu głównym podejrzanym stała się DISA.
Znalazłem na realoem nr części do mojego modelu - 11 61 1 438 404.
Różni się ona od tych z prostokątną klapką, których pełno na allegro za ok 600zł za nową.
na realoem cena to ok. 2000zł, VAICO za 2450zł ...
Czy naprawdę nikt nie robi do tego tańszych zamienników? i dlaczego jest 5 razy droższa niż disy z pozostałych modeli.
Wiem że jest też opcja regeneracji - można na allegro zamówić membranę gumową, ale jeśli grzechocze to problem może być w poluzowanych tulejach, a wymiana tego leży poza moim zasięgiem.
Proszę o pomoc, każda informacja od kogoś kto uporał się albo walczy z tym samym problemem będzie cenna, pozdrawiam.
lysy112
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 19, 20:24
BMW: E46 318Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#2

Post autor: lysy112 »

Ciekawe że nikt nie ma takiego problemu z disa w m43?
To ja coś dodam w temacie.

Regeneracja disa w m43 - nie słyszałem żeby ktoś się tym zajmował. Była gdzieś na forum wzmianka o wymianie tulei ale moim zdaniem to klekotanie to nie wina tych tulei .

Dźwięki od strony kierowcy są bo po tej stronie znajduje się disa.

Szukałem także zamiennika disy nie znalazłem. Jedynie ori znalazłem za ok 1700zł.

Moim zdaniem te dźwięki pojawiające się powyżej 3 lub 4 tyś obrotów nie pamiętam dokładnie spowodowane są trzepotaniem pękniętej membrany w zaworze regulacyjnym.

Membrana z aukcji fajny opis pasuje do typowych usterek które by wskazywały pęknięcie tej membrany mówię sobie to jest to cena atrakcyjna w porównaniu do nowego zaworu klikam zamawiam przychodzi membrana, rozbieram zawor disa, A tu d..pa membrany są dwie uszkodzona jest ta druga, której kupić nie można.

Być może masz uszkodzona ta membranę co można kupić ale to trzeba rozebrać zawor i zobaczyć ale żeby ja wymienić trzeba zdjąć ta pierwsza ale ta pierwsza mi się uszkodzila trochę jeszcze przy zdejmowaniu .

No to jeszcze miałem jeszcze inny pomysł kupiłem na portalu z ogłoszeniami ori zawor disa 1000% sprawny zakładam i klekocze podobnie no to rozbieram mówię sobie z 2 będzie jedną A tam identyczna membrana peknieta.

Myślę że dodałem sporo informacji odnośnie disa i coś pomogłem.

Czy też masz problem z check engine i skladem mieszanki ?
artur92
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 19, 12:13
BMW: E46 Coupe 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: artur92 »

Miałem, przeczytałem na forum że to może być przepływomierz. Zamówiłem nowy Boscha, założyłem, moc wzrosła, przejechałem 20tys., kontrolka się nie pojawiła ani razu.
medical
Posty: 3
Rejestracja: 24 lut 16, 21:47
BMW: 318
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: sulejów

#4

Post autor: medical »

Ja też z tym walczę był luz na tulejkach słychać było żegot rozebrałem choć jest trudno dotoczyłem nowe tulejki pod wymiar jest cisza ale ale na 100% jest uszkodzona ta mniejsza membrana bo widać jak się patrzy przez ten otwór i porusza klapką też chciałem kupić drugą i złożyć z dwóch jedną ale nie mogę trafić dobrej niechce mi się też odsyłać ludziom bo każda jaką kupiłem padnięta choć wszyscy zapewniali że dobra niemożna też naradzie kupić tej mniejszej membrany ja nie spotkałem zastanawiam się żeby ją może jakoś skleić dobrym klejem
Wyskakuje mi błąd 171 mieszanka paliwa pewnie od walniętej disy jak kasuje błąd tak po 200 km znowu się zapala zawsze na wolnych obrotach i napewno też auto przymula z dołu trochę
Może ktoś coś poradzi jeszcze jak ogarnąć tą dise?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”