Brak mocy na zimnym, interpretacja danych analogowych w INPA

Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Krzysztof »

N42B18, nie ma mocy na zimnym, silnik buczy a auto słabo przyśpiesza. Od jakiegoś czasu ekonomizer ciągle leci na 100%, bez znaczenia styl jazdy. Z wydechu raczej nie kopci jakoś nadmiernie. Po rozgrzaniu do 70' (wskazówka pionowo) nagle magicznie odzyskuję moc.

Nie umiem czytać tych wykresów ale wartości na czujnikach wału korbowego są chyba mocno rozbieżne? Czy są te czujniki od czoła silnika?






Przed wakacjami mechanik wymienił uszczelkę pokrywy zaworów, mówił ze łańcuchy sztywne a ślizgi wyglądały dobrze.
Miesiąc temu wymieniałem świece.
Proszę o porady, najbliższy szrot wiem gdzie jest jak coś :P
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakie są błędy? Sonda przez katalizatorem na banku 2 działa? Pokaż nagranie, silnik w pełni rozgrzany (105 stopni) 20 sekund na wolnych obrotach, dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych obrotach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: Krzysztof »

Auto mam od zeszłej zimy, przez pół roku było wszystko dobrze ale od jakiś 3 miesięcy zaczęły się humorki. Jednego dnia silnik ma moc, pedał gazu jest czuły, nie ma kangurów, na lpg przełącza się po 500m a kolejnego dnia kangury, brak mocy, pedał gazu zmulony, nie przełącza się na lpg.
Kata nie znalazłem, jest jedna sonda.

Obrazek

Jak pisałem poprzedni post było dużo błędów, skasowałem i tydzień później mam tylko błąd czujnika czyli chyba to jego wina.

Obrazek

To ten pionowo po prawej tronie?

- to dziś, odzyskał trochę mocy ale nadal zamulony.
- trochę za krótko, to z wczoraj jak nie miał wcale mocy i jechał jak seicento 900 z 4 chłopami.

lpg/bp tak 50/50 latam.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nagranie z podglądem na pracę sond, nie licznik :roll:
Tak, patrząc na silnik od tej strony to interesujący Cię czujnik to jest ten po prawej, od strony kolektora dolotowego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Krzysztof »



Do 6:30 75 a od 6:30 temp. cieczy 90+ Przeleciałem wszystkie zakładki z danymi.

Walczyłem z błędami inpy ale nie udało mi się tego zrobić. Jednak coś tam widać, sonda daje jakieś wartości. Co jakiś czas dodawałem gazu.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Zajmij się przede wszystkim czujnikiem położenia wałka rozrządu, na potwierdzenie zamień je miejscami i sprawdź czy błąd przejdzie na drugą stronę (są takie same). Co do sond to sprawdź czy masz dwie sondy przed katalizatorem czy jedną, jeżeli dwie to ta na drugim banku (cylindry 2-3) jest do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Elioter
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 22, 17:58
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: qqq

#7

Post autor: Elioter »

Moim zdaniem pompa paliwa siada. Zmien na inną nawet na chwile, bo wymiana to 15minut roboty.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#8

Post autor: Krzysztof »

maniek21112 pisze: 11 paź 22, 21:00 Zajmij się przede wszystkim czujnikiem położenia wałka rozrządu, na potwierdzenie zamień je miejscami i sprawdź czy błąd przejdzie na drugą stronę (są takie same). Co do sond to sprawdź czy masz dwie sondy przed katalizatorem czy jedną, jeżeli dwie to ta na drugim banku (cylindry 2-3) jest do wymiany.
[
Zamieniłem czujniki miejscami i błąd powrócił po kilku dniach, jest ten sam. Czyżby wiązka? Rozebrałem kawałek przy samym czujniku i kabelki są ok. Pozaginałem konektorki, popsikałem kontaktem, nic to nie dało.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Do sprawdzenia rozrząd, ewentualnie vanos.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#10

Post autor: Krzysztof »

Chyba znalazłem przyczynę problemu a przynajmniej od czasu wymiany jest prawie że ok.
Wychodzi na to że miałem wadliwe świece NGK BKR6EQUP 3199, kupiłem tanie Denso K20TT i silnik odżył, tzn. nie jest idealnie ale różnica jest ogromna.
Jest moc na zimnym na BP i LPG.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”