Brak mocy na zimnym, interpretacja danych analogowych w INPA

Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2020, 13:56
BMW: E46 2l 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

Brak mocy na zimnym, interpretacja danych analogowych w INPA

Post autor: Krzysztof »

N42B18, nie ma mocy na zimnym, silnik buczy a auto słabo przyśpiesza. Od jakiegoś czasu ekonomizer ciągle leci na 100%, bez znaczenia styl jazdy. Z wydechu raczej nie kopci jakoś nadmiernie. Po rozgrzaniu do 70' (wskazówka pionowo) nagle magicznie odzyskuję moc.

Nie umiem czytać tych wykresów ale wartości na czujnikach wału korbowego są chyba mocno rozbieżne? Czy są te czujniki od czoła silnika?






Przed wakacjami mechanik wymienił uszczelkę pokrywy zaworów, mówił ze łańcuchy sztywne a ślizgi wyglądały dobrze.
Miesiąc temu wymieniałem świece.
Proszę o porady, najbliższy szrot wiem gdzie jest jak coś :P

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9552
Rejestracja: 06 wrz 2017, 08:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jakie są błędy? Sonda przez katalizatorem na banku 2 działa? Pokaż nagranie, silnik w pełni rozgrzany (105 stopni) 20 sekund na wolnych obrotach, dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych obrotach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2020, 13:56
BMW: E46 2l 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

Post autor: Krzysztof »

Auto mam od zeszłej zimy, przez pół roku było wszystko dobrze ale od jakiś 3 miesięcy zaczęły się humorki. Jednego dnia silnik ma moc, pedał gazu jest czuły, nie ma kangurów, na lpg przełącza się po 500m a kolejnego dnia kangury, brak mocy, pedał gazu zmulony, nie przełącza się na lpg.
Kata nie znalazłem, jest jedna sonda.

Obrazek

Jak pisałem poprzedni post było dużo błędów, skasowałem i tydzień później mam tylko błąd czujnika czyli chyba to jego wina.

Obrazek

To ten pionowo po prawej tronie?

- to dziś, odzyskał trochę mocy ale nadal zamulony.
- trochę za krótko, to z wczoraj jak nie miał wcale mocy i jechał jak seicento 900 z 4 chłopami.

lpg/bp tak 50/50 latam.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9552
Rejestracja: 06 wrz 2017, 08:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nagranie z podglądem na pracę sond, nie licznik :roll:
Tak, patrząc na silnik od tej strony to interesujący Cię czujnik to jest ten po prawej, od strony kolektora dolotowego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Awatar użytkownika
Krzysztof
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2020, 13:56
BMW: E46 2l 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

Post autor: Krzysztof »



Tak na szybko, nagram lepszy film tylko musze ogarnąć jakiś program do zgrywania pulpitu a dziś już krucho z czasem. Sonda daje jakieś sygnały bo wartość zmieniała się od 0.93 do 1.03

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”