BMW E46 Panewy M57
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
Siema. Będę wymieniał panewy w moim M57 i chciałem z allegro kolbenszmidt zamówić, ale patrzę na realoem i nie rozumiem trochę. Nie zdejmuję wału, nie ma tam żadnego kuku poza tym, że już drugą zimę walczę z za niskim cisnieniem oleju przez 3sek po odpaleniu na zimnym (powyżej 7 stopni kontrolka się nie świeci, stąd wniosek, że to wina panewek, czujnik oleju podmieniony i to samo, podstawa filtra była uszczelniana, jak i oringi na tej czapce od filtra oleju). De facto nie mierzyłem manometrem, bo nie mam skąd pożyczyć. Na real oem są uwzględnione jakieś niebieskie panewki, żółte, różowe, +0.25, +0.50 i nie wiem jakie mam już kupić xD szlifu nie ma i nie będzie, a te wartości mnie wprawiają w zakłopotanie, więc wolę zapytać, bo może Maniek będzie co wiedział w tej kwestii lub inny fachowiec, który przerobił chociaż raz ten temat. Dla uproszczenia moje pytanie brzmi - Jakie kupić panewki główne i korbowodowe żeby je wymienić na aucie?
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
jak nic nie bylo robione to wstawiasz normalne "standardowe" - zwykle oznaczone jako STD
kolbenschmidt moga byc
jak wymieniasz na aucie to panewki glowne ja bym sobie odpuscil, szkoda czasu i kasy
kolbenschmidt moga byc
jak wymieniasz na aucie to panewki glowne ja bym sobie odpuscil, szkoda czasu i kasy
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
Coś chyba kojarzę z twojego odcinka, że nie pykło w którymś momencie xD najgorsze jest to, że nie wiem które panewy mogą powodować to za niskie ciśnienie :/
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na jakim oleju jeździsz? Jaki jest przebieg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
Hej Maniek, olej valvo synpower 5w-40. Przebieg 390 tys., ale mam podejrzenie, że sprawa ma podłoże jeszcze z czasu gdy w pompę oleju dostał się drucik jakby ze szczotki drucianej i ją zatrzymał, a koło zębate od napędu zostało zerwane z pompy przy prędkości około 100kmh. Tyle co niecały kilometr siłą rozpędu doczłapałem się na stację, a później odpaliłem ją by wjechać na najazdy w celu wymiany pompy. Zdaje się, że dopiero po tamtej akcji się tak zaczęło dziać z tą kontrolką, ale co ciekawe tylko poniżej tych 7 stopni i tylko i wyłącznie po całkowitym wystygnięciu auta (po nocy wyskakuje, po 2-3h od zgaszenia nie wyskakuje)