BMW E46 M52 Jakie oleje do skrzyni, dyfra i wspomagania?

Awatar użytkownika
JTN5M
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 23, 23:25
BMW: E91 325i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: FR57209
Płeć:

#11

Post autor: JTN5M »

Nie chcac robic balaganu chcialbym sie jeszcze spytac jedna rzecz. Ostatnio ogladam kanal M539 restorations i wykorzystuje on w swoich skrzyniach manualnych miks 50/50 MTF i ATF. Jego tok rozumowania jest taki, ze ATF pozwala na lepsza prace skrzyni biegow niz MTF, gdy olej w skrzyni sie jeszcze nie nagrzal, podczas gdy MTF lepiej chroni skrzynie biegow gdy olej sie juz rozgrzeje. Z jednej strony w teorii brzmi legitnie, z drugiej brzmi jak mieszanie olejow o roznych lepkosci i proszenie sie o problemy. Czy spotkaliscie sie z takimi praktykami wczesniej i mozecie cos na ich temat powiedziec?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#12

Post autor: kosteg »

KucaQ pisze: 28 gru 23, 13:37 A drudzy szukają używanych pojedynczych amortyzatorów
Amorów na sztuki, używanych tarcz i nawet klocków z zaciskami (byleby eM), itp itd. A po drugiej stronie właśnie OE only :) taka "schizofrenia" :)
scghost pisze: 28 gru 23, 13:31 obstawiam, ze jak wlejecie LM to nic sie nie stanie a jak wlejecie ravenol to tez nic sie nie staje
I masz zapewne ogrom racji. Ja tu bardziej nasłuchuję gdyż podobo (nie mam na to jakiegokolwiek poparcia poza przeczytanymi/zasłyszanymi czyimiś opiniami) niekóre pary olej/skrzynia czy też olej/dyfer podobno się nie lubią. Nie mam pojęcia ile w tym prawdy. Stąd podsłuchiwanie tych bardziej doświadczonych.
JTN5M pisze: 28 gru 23, 13:48 Jeszcze wymienisz OE na jakiś bez naklejki BMW i Ci skrzynia wybuchnie.
A ktoś wie kto robi dla BMW? Kto swoje produkty wlewa do ich buteleczek?
maniek21112 pisze: 29 gru 23, 7:39 Do serii f zalewam też ravenola do dyfrów oraz skrzynek rozdzielczych, reklamacji brak
Zanotowane
JTN5M pisze: 29 gru 23, 15:15 Z jednej strony w teorii brzmi legitnie, z drugiej brzmi jak mieszanie olejow o roznych lepkosci i proszenie sie o problemy
Ja edukację zatrzymałem chyba na "mieszamy tylko oleje o tych samych parametrach". Choć z drugiej strony przecież wstrzykiwanie oleju (czy też potocznie oliwy) do sworzni czy też przegubów to patent stary jak świat...
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#13

Post autor: KucaQ »

kosteg pisze: 30 gru 23, 20:58 niekóre pary olej/skrzynia czy też olej/dyfer podobno się nie lubią
Dlatego ja też wole dopytać osób doświadczonych, które jednak robia to na codzień, bo np stare skrzynie F13 i F17 w Oplach tolerowały tylko olej oryginał GM. Sam nawet w moim poprzednim Oplu chciałem spróbowac i zalać "dobrego" Fuchsa, i skrzynia strzeliła focha i na zimnym nie pozwalała wbic biegów bez zapierania się o oparcie fotela :) Wlałem spowrotem GM'a i biegi zaczeły wchodzic jak w masełko. A wiem, że BMW tez lubi być kapryśne :D
kosteg pisze: 30 gru 23, 20:58 A ktoś wie kto robi dla BMW? Kto swoje produkty wlewa do ich buteleczek?
Z tego co do tej pory mi sie udało wydedukować, to silnikowy swego czasu lał Shell (ale nie wiem czy nadal to robi), do 8HP dla BMW leje ZF. Nie wiem tylko jak z dyframi, vtg etc.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”