BMW E46 Czy dobrze odpowietrzyłem układ po wymianie zbiorniczka wyrównawczego? Dolałem 2l płynu...

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#1

Post autor: Morfju »

Siemanko.

Czy to normalne że mogę m52b20tu rozgrzać na postoju do 99 stopni trzymając 2000 obrotów? Dłużej nie próbowałem, odpuściłem gaz i temperatura spadała, ale czy nie powinno dojść do 97 stopni i od razu spaść o parę stopni? Temperaturę odczytywałem na zegarach testem nr 7.0. Podczas jazdy to nie występuje bo chłodnice studzi pęd powietrza, natomiast wydaje mi się że mam zacięty termostat, podczas jazdy się nie dogrzewa po 60km mam pion.

Wymieniłem zbiornik wyrównawczy po zakupie auta, odpowietrzyłem ale nie rozgrzałem go do 97 czyli otwarcia termostatu, czyli powietrze mogło zostać w dużym obiegu?

Dwa tygodnie temu sprawdzałem płyn chłodniczy na ok 60stopniach to było w porządku dziś rano poszedłem sprawdzam i widzę dno zbiorniczka. Auto stało 2 dni koła przednie w górze, zauważyłem też kilka dni temu spadek temperatury z nawiewów. Dlatego zapaliła mi się lampka i zajrzałem do tego. Ostatecznie wlałem 2l prawie, ciurkiem. Od wymiany zrobiłem ok 3200km. Wycieku nie widzę ale mam osłonę silnika, będę zdejmował kolektor ssący niedługo to zajrzę do rurek.

Czy wyżej opisuję prawidłowe działanie termostatu? Czy jednak kwalifikuje się do wymiany?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

narazie to sie kwalifikuje do poprawnego porzadnego odpowietrzenia
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#3

Post autor: Morfju »

Oglądałem twój poradnik, teraz obejrzałem go jeszcze raz i widzę, że w mojej głowie coś wtedy nie zagrało jak to robiłem. Mam też odpowiedź na pytanie odnośnie termostatu. A wiec wymieniam termostat odpowietrzam i powinno grać, chociaż te dolanie 2l płynu zaniepokoiło mnie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Szukaj nieszczelności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#5

Post autor: Morfju »

Znalazłem nieszczelność.
BMW E46 Czy dobrze odpowietrzyłem układ po wymianie zbiorniczka wyrównawczego? Dolałem 2l płynu... - IMG_8464.jpeg
BMW E46 Czy dobrze odpowietrzyłem układ po wymianie zbiorniczka wyrównawczego? Dolałem 2l płynu... - IMG_8464.jpeg (337.37 KiB) Przejrzano 1147 razy
Tu mi cieknie, znalazłem go na miejscu będę próbował wymienić.
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#6

Post autor: Morfju »

Potrzebuje wymiarów oringu tego co jest tam w złączu plastikowym. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#7

Post autor: Morfju »

Odpowiedź znalazłem na filmie scghost „Odgruzowywanie układu chłodzenia” 5 minuta 33 sekunda.

Wymiary 22x3.5
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Nie masz przypadkiem wycieku płynu wspomagania na ten przewód? Miałem właśnie sugerować to miejsce, to dość częsty temat.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Morfju
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
BMW: E46 M52B20TU sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
VIN: CA04003

#9

Post autor: Morfju »

Tak, mam wyciek. Przewód był przez to bardzo napuchnięty, oring w środku również. Już ktoś wymieniał ten przewód, od razu wymieniłem oringi od zbiorniczka wyrównawczego na vitonowe.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”