BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
- BMW: E46 320D 100KW
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ruda Śl
Cześć, mam problem ze swoim BMW. Jest to nasza pierwsza zima i są poważne problemy z odpalaniem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wewnątrz auta i pompę paliwa ( w sumie od tamtego czasu 2 razy odpalił jak było cieplej). Miernikiem cęgowym prowadziłem pomiary ile amperów idzie na świecie i tu moje zmartwienie chwilkę i tylko 20, gdy odpalił było to ponad 45. Kontrolka świec nie pali się sekundę a plus 15. Podejrzewam układ sterowania świecami ale nie wiem jak dobrze sprawdzić jaki silnik mam i jaki przekaźnik występował w tym modelu. Może ktoś ma już jakieś wstępne pro tipy? Nie potrafię ogarnąć dlaczego jak było cieplej na świece było 45 amperów a teraz 20. Ze śmiesznych rzeczy przy 8 stopniach nie odpalił ale przy 4 już tak ...
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jak masz m47n to masz sterownik świec na dole.
Niemniej do weryfikacji czy masz prawidłowe odczyty np z czujników temperatury - bo komp musi zdecydować o zadziałaniu układu.
Do weryfikacji też akumulator, rozrusznik i "zaopatrzenie" w paliwo. Mój na wyjazdach na narty odpalał zupełnie bez sterownika świec nawet przy temperaturach dobrze ujemnych i staniu pod stokiem.
Podłącz się z kompem i zobacz co i jak wygląda.
Niemniej do weryfikacji czy masz prawidłowe odczyty np z czujników temperatury - bo komp musi zdecydować o zadziałaniu układu.
Do weryfikacji też akumulator, rozrusznik i "zaopatrzenie" w paliwo. Mój na wyjazdach na narty odpalał zupełnie bez sterownika świec nawet przy temperaturach dobrze ujemnych i staniu pod stokiem.
Podłącz się z kompem i zobacz co i jak wygląda.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
- BMW: E46 320D 100KW
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ruda Śl
Niestety wymiana niebieskiej kostki nic nie dała, aktualnie nie mam jeszcze kabla jedynie co zauważyłem to słychać załączanie i wyłączanie się sterownika od świec niestety kontrolka dalej pali się za długo. Był jeszcze taki objaw, że po przekręceniu kluczyka miernik pokazywał poniżej ampera a po stuknięcie w skrzynkę pod maską wzrosło na 27 i spadało do 20 przez kilkadziesiąt sekund (-4 stopnie). Następnie za każdym razem po przekręceniu przekazywał ampery na świece.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
- BMW: E46 320D 100KW
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ruda Śl
Udało mi się zainstalować inpe i uzyskałem takie wyniki, myślę, że wszystko zrobiłem dobrze wybór silnika itd (niestety to wersja niemiecka). Widzę, że błąd dotyczy pompy paliwa i podgrzewania płynu chłodzącego? Co dalej mozna zawalczyć? Czy przez ten błąd auto może przestawać dawać prąd na świece?
- Załączniki
-
- BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - 2.jpg (155.24 KiB) Przejrzano 1206 razy
-
- BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - 1.jpg (152.81 KiB) Przejrzano 1206 razy
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
A czemu uparłeś się na te świece? Sterownik w m47n to trochę bardziej rozbudowane cudo niż tylko przekaźnik i steruje nimi wedle potrzeby.
Błąd podgrzewacza cieczy nie ma wpływu na zapłon. Ale błędy sterownika pompy jak najbardziej. Skup się tutaj.
Błąd podgrzewacza cieczy nie ma wpływu na zapłon. Ale błędy sterownika pompy jak najbardziej. Skup się tutaj.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
- BMW: E46 320D 100KW
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ruda Śl
Właśnie nie wiem co dalej, chyba jedynie wymontowanie sterownika bądź sterownika z pompą i renowacja ale to chyba mnie przerasta. Ewentualnie czy jest cos co można jeszcze zawalczyć przed tym? Myślę nad oddaniem do serwisu ale jeszcze ceny lawet mnie niszczą, może odpalić na jakimś samo starcie? Ewentualnie na farcie jak będzie cieplej? Też przy ponad 300k km wszystko może paść... Także jak ktoś ma jakiś pomysł jestem otwarty na rady Z góry dzięki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 31 Odpowiedzi
- 10069 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lolek2627
-
- 6 Odpowiedzi
- 3927 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CieszkosE46
-
- 1 Odpowiedzi
- 402 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1813 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2029 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: igorek181
-
- 8 Odpowiedzi
- 5731 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 924 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 3135 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szopan
-
- 2 Odpowiedzi
- 1546 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawidziior
-
- 2 Odpowiedzi
- 1279 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafaello1234