BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami?

Szymson
Posty: 6
Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
BMW: E46 320D 100KW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śl

#1

Post autor: Szymson »

Cześć, mam problem ze swoim BMW. Jest to nasza pierwsza zima i są poważne problemy z odpalaniem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wewnątrz auta i pompę paliwa ( w sumie od tamtego czasu 2 razy odpalił jak było cieplej). Miernikiem cęgowym prowadziłem pomiary ile amperów idzie na świecie i tu moje zmartwienie chwilkę i tylko 20, gdy odpalił było to ponad 45. Kontrolka świec nie pali się sekundę a plus 15. Podejrzewam układ sterowania świecami ale nie wiem jak dobrze sprawdzić jaki silnik mam i jaki przekaźnik występował w tym modelu. Może ktoś ma już jakieś wstępne pro tipy? Nie potrafię ogarnąć dlaczego jak było cieplej na świece było 45 amperów a teraz 20. Ze śmiesznych rzeczy przy 8 stopniach nie odpalił ale przy 4 już tak ...
Szymson
Posty: 6
Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
BMW: E46 320D 100KW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śl

#2

Post autor: Szymson »

:help:

BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - IMG_20240108_175819.jpg
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - IMG_20240108_175819.jpg (3.74 MiB) Przejrzano 1581 razy
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - IMG_20240108_175943.jpg
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - IMG_20240108_175943.jpg (3.06 MiB) Przejrzano 1581 razy
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Jak masz m47n to masz sterownik świec na dole.

Niemniej do weryfikacji czy masz prawidłowe odczyty np z czujników temperatury - bo komp musi zdecydować o zadziałaniu układu.

Do weryfikacji też akumulator, rozrusznik i "zaopatrzenie" w paliwo. Mój na wyjazdach na narty odpalał zupełnie bez sterownika świec nawet przy temperaturach dobrze ujemnych i staniu pod stokiem.

Podłącz się z kompem i zobacz co i jak wygląda.
Obrazek
Szymson
Posty: 6
Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
BMW: E46 320D 100KW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śl

#4

Post autor: Szymson »

@kosteg wystarczy, ze kupie kabel IPA z alledrogo za 100zł i darmowymi programami cos ugram?

*Kupiłem tez nowy niebieski przekaźnik
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

Kabel kdcan + inpa albo ista do diagnostyki
Obrazek
Szymson
Posty: 6
Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
BMW: E46 320D 100KW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śl

#6

Post autor: Szymson »

Niestety wymiana niebieskiej kostki nic nie dała, aktualnie nie mam jeszcze kabla jedynie co zauważyłem to słychać załączanie i wyłączanie się sterownika od świec niestety kontrolka dalej pali się za długo. Był jeszcze taki objaw, że po przekręceniu kluczyka miernik pokazywał poniżej ampera a po stuknięcie w skrzynkę pod maską wzrosło na 27 i spadało do 20 przez kilkadziesiąt sekund (-4 stopnie). Następnie za każdym razem po przekręceniu przekazywał ampery na świece.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Szymson pisze: 11 sty 24, 19:30 Niestety wymiana niebieskiej kostki nic nie dała,
A czemu miała cokolwiek dać? To przekaźnik od kompa. Sterownik świec jak napisałem masz na dole na silniku...

Nadal jak mniemam nie zrobiłeś diagnostyki?
Obrazek
Szymson
Posty: 6
Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
BMW: E46 320D 100KW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śl

#8

Post autor: Szymson »

Udało mi się zainstalować inpe i uzyskałem takie wyniki, myślę, że wszystko zrobiłem dobrze wybór silnika itd (niestety to wersja niemiecka). Widzę, że błąd dotyczy pompy paliwa i podgrzewania płynu chłodzącego? Co dalej mozna zawalczyć? Czy przez ten błąd auto może przestawać dawać prąd na świece?
Załączniki
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - 2.jpg
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - 2.jpg (155.24 KiB) Przejrzano 1210 razy
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - 1.jpg
BMW E46 320d Problem z odpalaniem, układ sterowania świecami? - 1.jpg (152.81 KiB) Przejrzano 1210 razy
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

A czemu uparłeś się na te świece? Sterownik w m47n to trochę bardziej rozbudowane cudo niż tylko przekaźnik i steruje nimi wedle potrzeby.

Błąd podgrzewacza cieczy nie ma wpływu na zapłon. Ale błędy sterownika pompy jak najbardziej. Skup się tutaj.
Obrazek
Szymson
Posty: 6
Rejestracja: 8 sty 24, 14:41
BMW: E46 320D 100KW
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śl

#10

Post autor: Szymson »

Właśnie nie wiem co dalej, chyba jedynie wymontowanie sterownika bądź sterownika z pompą i renowacja ale to chyba mnie przerasta. Ewentualnie czy jest cos co można jeszcze zawalczyć przed tym? Myślę nad oddaniem do serwisu ale jeszcze ceny lawet mnie niszczą, może odpalić na jakimś samo starcie? Ewentualnie na farcie jak będzie cieplej? Też przy ponad 300k km wszystko może paść... Także jak ktoś ma jakiś pomysł jestem otwarty na rady Z góry dzięki :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”