[BMW E46 320d 136 KM] Poziom oleju

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: avellananut »

Panowie mam standardowy problem ze swoją trójką. Z tego co czytałem problem tkwi w zaworku zwrotnym w podstawie filtra oleju. Bagnet rozgrzanego silnika w 1 godzinę po wyłączeniu silnika wskazuje poziom nieco ponad minimum. Na zimnym silniku stan oleju jest wyższy i mieści się ponad połową między znaczeniami bagnetu. Czym więc się sugerować określając poziom oleju? Mam go dolać bo na ciepłym jest lekko ponad min czy nie dolewać bo na zimnym jest stan prawidłowy? Dodam, że występuje u mnie 3-4 sekundowy problem kontrolki ciśnienia oleju po odpaleniu
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Olej się zawsze sprawdza na zimnym silniku(nawet jeśli to nie jest BMW), bo jak silnik pracuje to olej jest rozprowadzony po silniku i jest go miej, nawet poniżej minimum. Jak silnik stygnie to olej ścieka do misy i robi się go więcej, Jeśli po godzinie jest ponad minimum to nie wymaga natychmiastowej interwencji, bo jest powyżej minimum. Kiedy masz wymianę oliwy? Jeśli niewiele Ci zostało to nie dolewaj, tylko co jakiś czas zerknij ile tam go jest, wtedy będziesz wiedział czy ubywa.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: avellananut »

Olej wymieniłem dzisiaj dlatego pisze. Na świeżym oleju w godzine po zgaszeniu ciepłego silnika poziom jest pod max. Na zimnym silniku tak samo. Na starym oleju było tak jak napisałem powyżej. Nie wie dlaczego tak się dzieje może dlatego że stary olej jest bardziej lepki dlatego wolniej ścieka.
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#4

Post autor: paleta »

gummiss11 pisze:Olej się zawsze sprawdza na zimnym silniku(nawet jeśli to nie jest BMW)
Instrukcja obsługi BMW E46 mówi: Poziom oleju sprawdzać na ciepłym silniku po 5 minutach od zgaszenia...
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: avellananut »

Nie pytałem po ilu minutach mogę sprawdzić olej. Pytałem czy go dolać czy nie
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

Sprawdz stan na rozgrzanym silniku po 5min od zgaszenia a NIE po godzinie lub zimnym silniku.Jak jest pomiedzy min a max (w moim przypadku zawsze 3/4miarki ) to jest ok i nie muszisz dolewac.Nie przekraczaj max bo mozesz sobie narobic problemow.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#7

Post autor: kemer85 »

Powiedz jaki olej wlałeś i ile go wlałeś?
Ja za pierwszym razem jak wymieniałem to wlałem za dużo i teraz już nie wlewam od razu 5 litrów tylko najpierw 4,5 l a potem ewentualnie dolewam.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#8

Post autor: xlc »

kemer85 pisze:Powiedz jaki olej wlałeś i ile go wlałeś?
Ja za pierwszym razem jak wymieniałem to wlałem za dużo i teraz już nie wlewam od razu 5 litrów tylko najpierw 4,5 l a potem ewentualnie dolewam.
Ja robie dokladnie tak samo tzn 4.5l. pozniej ewentualne dolewki.5 litrow to za duzo do silnika m47.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: avellananut »

Opisze może bardziej zrozumiale o co mi chodzi. Dzisiaj wlałem 5 litrów świeżego oleju Castrol 10W40. Po zagrzaniu silnika i odczekaniu godziny sprawdziłem poziom. Na bagnecie był maksymalny poziom. Odpaliłem samochód przejechałem 15 km zagrzał się silnik. Po odczekaniu około 10 minut sprawdziłem ponownie poziom. Był maksymalny. Podobny test zrobiłem wczoraj, czyli przed wymianą (na tym oleju przejechałem 11 tyś). Rezultaty były takie: ciepły silnik około 10 minut od zgaszenia poziom oleju lekko nad minimum. Po nocy poziom oleju był ponad połową między dwoma zaznaczeniami. Gdybym miał dolać według pomiaru zimnego silnika wyszłoby około 1,5 setki, według pomiaru na ciepłym silniku około litra. I w tym mam problem.Być może świeży olej szybciej ścieka. Nie należe do gatunku ludzi, którzy twierdzą, ze ich diesel nie bierze w ogóle oleju. Moim zdaniem weźmie zawsze. Kwestia tego ile go zużyje. U mnie jest lekkie zapocenie w okolicach koła od pompy wody, powtarzam zapocenie. Od dołu i od góry silnik jest suchy. Sprawdzając olej na zimnym silniku stwierdzam, że na 11 tysięcy moje BMW wpieprza lub gubi 150ml oleju. Sprawdzając na ciepłym strata wynosi około 1 litra
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#10

Post autor: Maniek »

Też miałem problem z różnymi stanami oleju. Na bagnecie raz było minimum, raz pomiędzy min a max, a znów innym razem max. Wszystko zależało od czasu jaki minął od zgaszenia silnika.

Postanowiłem wymienić podstawę filtra oleju w której były niesprawne zaworki zwrotne. Odkąd wymieniłem nie mam problemów z "klepaniem" silnika tuż po odpaleniu, a stan oleju nie zmienia się w zależności czy sprawdzam 15 minut po zgaszaniu czy na drugi dzień od zgaszenia.

Wlewam zawsze książkowe 5 litrów oleju. Pomiędzy wymianami (10Tkm) nie dolewam ani kropli. Od wymiany do wymiany poziom utrzymuje się na granicy MAX.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”