Bierze olej 318i

OSA BMW

#11

Post autor: OSA BMW »

Nie zle, a jak z cisnieniem na garach?W jakim stanie sa zawory i pierscienie,moze faktycznie masz juz wyeksplatowany silnik w swojej buni
kamill881
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 11, 2:05
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#12

Post autor: kamill881 »

OSA BMW pisze:Nie zle, a jak z cisnieniem na garach?W jakim stanie sa zawory i pierscienie,moze faktycznie masz juz wyeksplatowany silnik w swojej buni
kiedyś robiłem pomiar ale jakoś dziwnie r wykazało wiec zrobię raz jeszcze ale mimo co napisze co wykazało
1 13.5 prawie 14
2 13
3 13.5
4 13.
czemu mówi9e ze dziwne , bo raz znalazłem na necie i pisało ze powinno być 9 na każdym wiec nie wiem czy pomiar został wykonany na pewno dobrze
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#13

Post autor: danielo6666 »

witaj kolego osa
dziś podpiąłem auto do komputera
i wyskoczyło sporo błedów
napewno wyskoczyl czujnik wałka rozrządu od dolotu, a także przerwa na cylindrze 4 i jeszcze coś tam z sonda
podejrzewam że padła konczy sie cewka na 4 garze
ale krurcze zastanawia mnie ten czujnik bo rok temu go zmieniałem na nowy oryginał (czy już by się zepsuł)
kurcze długi czas mi nie pokazywało żadnych błedów
Jajkosinho
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 28 lut 13, 12:12
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: Jajkosinho »

Witam. Mam problem z autkiem (318i N46 143KM). Ostatnio wymieniałem olej jednak po przejechaniu 500km bunia wzięła mi 1,5l oleju... :( Coś jest nie tak. Wycieków nigdzie nie mam jednak zauważyłem że silnik poci się w jednym miejscu, co to jest? Co może być przyczyną? Odma do wymiany? Dzięki za pomoc! Na zdjęciach widać w którym miejscu się poci.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jajkosinho
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 28 lut 13, 12:12
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: Jajkosinho »

Problem zdiagnozowany. Te pocace sie uszczelki na zdjeciach to jakies tam od Vanosa, nie nalezy sie nimi przejmować. Problem tkwi gdzie indziej, a mianowicie jeden z cylindrów w silniku jest przytarty i dlatego bierze tyle oleju. Poprzedniemu właścicielowi poszla pompa olejowa(mam fakturke z wymiany) i najprawdopodobniej dojechal on jeszcze autkiem do serwisu albo Bog wie ile nim jeszcze jezdzil. Po prostu olej zapaćkal caly silnik a przy okazji jazdy bez oleju przytarl sie jeden z cylindrów :( Ale kto mogl o tym wiedziec ... Silnik poza tym zdrowy, trzeba olej lac i jeździć ;) Usterki tej nie oplaca sie sie naprawiac wiec jak sie rozsypie to najwyzej jakis SWAP na 325i i juz ;)
maniu008
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 lip 11, 7:31
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Ślesin

#16

Post autor: maniu008 »

no to jak bierze 1,5l oleju na 500km to silnik naprawdę zdrowy. I tak o dziwo że on jest w stanie 3l oleju na 1000km przepalić
Jajkosinho
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 28 lut 13, 12:12
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: Jajkosinho »

Tak :D Zdrowy tylko ze olej chla jak głupi :P No nic zaleje gestszy olej, jakis 10w60 dodam jeszcze tych ceramizerow i zobaczymy ;) Jeździć ma podobno dlugo tylko ze ten olej... jak zejdzie do 0, 5l na 500km bede zadowolony ;) dzisiaj uzupelnilem, zapisuje stan licznika i zobaczymy ile bedzie brac ;)
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#18

Post autor: TomekC »

kamill881 pisze:
OSA BMW pisze:Nie zle, a jak z cisnieniem na garach?W jakim stanie sa zawory i pierscienie,moze faktycznie masz juz wyeksplatowany silnik w swojej buni
kiedyś robiłem pomiar ale jakoś dziwnie r wykazało wiec zrobię raz jeszcze ale mimo co napisze co wykazało
1 13.5 prawie 14
2 13
3 13.5
4 13.
czemu mówi9e ze dziwne , bo raz znalazłem na necie i pisało ze powinno być 9 na każdym wiec nie wiem czy pomiar został wykonany na pewno dobrze
9 bar to minimalne ciśnienie przy jakim silnik będzie jeszcze pracował , poniżej tej wartości raczej nie odpali , masz dobre sprężanie ale to zasługa pewnie oleju który doszczelnia tłoki i pierścienie , słyszałeś o próbie olejowej ? Ty ja masz cały czas w swoim silniku . Miałem w jednym z samochodów podobne zużycie oliwy 1l na 300km. choć tłoki i cylindry wyrobione to moc była normalna bo olej wszystko doszczelniał .
OSA BMW

#19

Post autor: OSA BMW »

Podejzewam ze jak silnik sie nagzeje to i tak traci troche na mocy nawet przy gestym oleju, ktory moim zdaniem nie jest zdrowy dla tego typow sinikow tak czy inaczej bedzie coraz gorzej.insestycja w inny mocniejszy silnik moze zalatwic sprawe i masz spokoj bo remont to nie wiem czy warto
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#20

Post autor: danielo6666 »

ja bym na miejscu juz zaczął szukać silnika z klamotami na swapa
moim zdaniem lepiej odrazu władować 2.8 lub 3.0 bo pózniej bedziesz załował że takiego nie wpakowałeś :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”