Znaleziono 52 wyniki

autor: MiceBMW
18 sie 18, 20:31
Forum: Układ napędowy
Wątek: głosne stuki przy wbijaniu biegów
Odpowiedzi: 313
Odsłony: 88731

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Panowie, kolega mefjupe z forum opisał rozwiązanie w tym temacie : http://e46forum.pl/m54b22-32oci-topasblau-00-duzy-serwis-naprawa-diod-lampy-problem-gasniecia-21685-10#p204519

A dokładniej na początku opisał wszystko w temacie : http://e46forum.pl/m54b22-szarpie-przy-ruszaniu-stuki-przy-zmianie-biegow-20842

Objawy takie same jak u nas
autor: MiceBMW
8 sie 18, 10:41
Forum: Układ napędowy
Wątek: głosne stuki przy wbijaniu biegów
Odpowiedzi: 313
Odsłony: 88731

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Piotrek ale on chyba opisuje dokładnie to samo co Ty w poście.
autor: MiceBMW
8 sie 18, 0:53
Forum: Układ napędowy
Wątek: głosne stuki przy wbijaniu biegów
Odpowiedzi: 313
Odsłony: 88731

głosne stuki przy wbijaniu biegów

To co napisze nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia (chyba ale ludzie również o tym pisali) ale odnosze wrażenie, że problem nasila sie w zaleznosci od temperatury na zewnatrz ... Dzisiaj w dzien podczas ponad 30 stopni jazda autem to była udręka ... ogromne stuki i szarpało autem masakrycznie mocno przy każdej zmianie biegu, niezależnie od zakresu obrotow ... natomiast teraz temperatura około 18 stopni, praktycznie płynna zmiana biegów ...

Jaki wpływ może mieć temperatura i na co ? Chyba jedynie na prace przepływomierza ?

To jest po prostu nie do uwierzenia ze temat ma juz ponad rok, mechanicy w specjalizacji BMW z różnych częsci polski rozkładają ręce ... ludzie wymieniają połowę auta i dalej bez skutku ...

Czytałem już nawet na zagranicznych forach, rezultaty walki z usterką - podobne. Natomiast znalazłem jeden temat w którym gość uporał się usterką (a w zasadzie z usterkami, bo wiele osob opisuje przy okazji mułowatość auta + problem z ręcznym (luz po zaciagnieciu, w sensie ze kolo robi jescze lekki obrot zanim sie zblokuje)) + duże spalanie paliwa ... Podobno regulacja hamulca ręcznego w E46 jest dosyć kłopotliwa, i nie tak łatwo zrobić to prawidłowo. Objawy identyczne jak u nas. Czytałem o tym później dalej, podobno hamulec nie odpuszcza tak naprawdę do końca (dokładniej coś w tarczobębnach), co powoduje poszarpywanie przy zmianach biegów oraz stuk (nawet na wylaczonym silniku !) - ile w tym prawdy - nie mam pojęcia bo nie mam już siły na walkę z tą usterką ...

Cały opis walki tutaj : https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2000-e46-323i-clunk-no-more-t98528/

Może i ma to jakiś sens, bo zdarzają się momenty, kiedy wyjeżdzam autem i poprostu od razu wiem ze nie bedzie stukac, bo nie mam wrazenia jak bym ciągnął za sobą przyczepe lub miał zaciągnięty lekko ręczny ... ale znając życie pewnie jak zwykle to nie to ....

Jeżeli ktoś ma jeszcze siłe co kolwiek sprawdzać i chce powalczyć sam - tutaj tutorial https://www.youtube.com/watch?v=VI5r6I3_U_k

Tłumaczenie najważniejszego posta z powyższego tematu przez Google translate :
Prawdopodobnie kuszę tu los, ale właśnie wyleczyłem mój niepokojący tyłek. Zmiana od 1 do 2 była najgorsza, chyba że trzymałem stopę na sprzęgle przez kilka sekund. Mój lokalny indie sprawdził oczywiste - krzak, zawieszenie i wał napędowy - i nie zgłaszał żadnych problemów.
Wiedziałem, że mój hamulec ręczny nie trzymał się na poboczu i zastanawiałem się, czy poprzedni właściciel zbytnio poprawił pobocze, aby zrekompensować, co, jak sądziłem, mogło spowodować problem, biorąc wszelkie luzy w układzie napędowym, gdy zasilanie było wyłączone pomiędzy zmianami biegów i powodując brzęk, gdy napęd napędowy rozwinął się, gdy zasilanie wróciło.
Rzeczywiście, gdy oba koła odrywają się od podłogi, a hamulec ręczny jest wyłączony, poziome przęsło się łatwo - w rzeczywistości z łatwością obejmuje ono hamulec ręczny - ale koło znajdujące się blisko niego było ciasne. Wymieniłem buty hamulca ręcznego i wyregulowałem je równomiernie.
Co za wynik. Zmiany biegów są bardziej śliskie, nie ma więcej hałasu, przyspieszenie jest ostrzejsze, a benzyna idzie dalej.
autor: MiceBMW
2 sie 18, 0:19
Forum: Benzyna
Wątek: [M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 2397

[M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów

@mariryb, dzięki, jutro odepne wtyczke i zobacze cięgło. Odnośnie korekt - jedyne błędy wskazywała jedna z lambd ale ta za katem. Jeszcze jedno pytanko - czy jak odłączę DISA to mogę się przejechać i zobaczyć czy jest jaka kolwiek różnica ? rozumiem, ze jeżeli będzie dokładnie tak samo to również oznacza, że DISA jest uszkodzona (tj. zawsze otwarta)
autor: MiceBMW
2 sie 18, 0:03
Forum: Benzyna
Wątek: [M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 2397

[M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów

@mariryb w jaki sposób najlepiej sprawdzić ?
autor: MiceBMW
1 sie 18, 23:35
Forum: Benzyna
Wątek: [M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów
Odpowiedzi: 5
Odsłony: 2397

[M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów

Witam

Borykam się ze słabą mocą i bardzo wysokim spalaniem w dolnym zakresie obrotów i w związku z tym, chcę wymienić czujniki wałka wydechowego lub dolotowego ale potrzebuje pomocy w wyborze.

Objawy jakie posiadam to ogromny muł do 2.5 tysiąca obrotów, później jest już lepiej, ale żeby odczuć, że auto naprawdę się zbiera, należy przekroczyć 3,5 tysiąca obrotów (wtedy wcisniecie pedału gazu wbija w siedzenie ;) ). Wcześniej obstawiałem pompe paliwa ale ta została wymieniona na nową VDO siemens. Teraz obstawiam któryś z tych czujników lub przepływkę (oby nie ...) ...

Wiem, że któryś z tych czujników jest odpowiedzialny za muł od dołu a któryś za muł od góry ale na forach są sprzeczne informacje, dlatego potrzebuje pomocy kogoś ogarniętego w temacie.

Części jakie znalazłem :

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/6pu-009-121-701-hella-czujnik-pozycja-walka-rozrzadu,11-6PU~1009~1121~6701-0002-03946--58802600.aspx

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/s107230001z-vdo-generator-impulsow-wal-korbowy,11-S107230001Z-0083-00833--S107230001Z~2VDO.aspx

Czy to są czujniki tzw. wałków "dolotowego" i "wydechowego" ? Jeżeli tak to który należy wymienić w moim przypadku ? Jeżeli ten pierwszy to czy kupować hella czy jedynie oryginał z ASO ? W przypadku tego drugiego udało mi się znaleźć VDO a te podobno są takiej samej jakości jak oryginalne ...

Przepływkę raczej odrzucam z tego powodu, że auto na wolnych obrotach nie faluje ... czasami zdarza mu się (zwłaszcza po lekkim dodaniu gazu) zejść na dłuższy czas (około 20 sekund) o jakieś 100 obrotów mniej niż powinien ale słyszałem, że w tym silniku może powodować to dosłownie wszystko ... tzw "test przepływki" rówież wykonywałem i przy przyspieszaniu na 4 biegu w granicach 60km/h ekonomizer dochodzi do końca skali - przy uszkodzonej podobno doszedł by do 17L/100km/h
autor: MiceBMW
27 lip 18, 17:11
Forum: Benzyna
Wątek: [E46 320i] Spore spalanie (20L/100km)
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 2111

[E46 320i] Spore spalanie (20L/100km)

Witam

Zaobserowałem w ostatnim czasie większe spalanie benzyny w stosunku do zeszłego roku ...

Miasto : Osiągam w mieście bardzo wysokie spalanie na poziomie około 19L lub nawet 20L na 100km ... W mieście poruszam się głównie dom <-> praca, odcinek jaki pokonuje w jedną stronę to 7 km. Podczas drogi pokonuje około 6 skrzyżowań a powrót z pracy zazwyczaj do przyjemnej jazdy nie należy (2 lub 3 bieg).

Trasa : Około 9L / 100 km, jazda bez szaleństw - przepisowo.


W zeszłym roku spalanie przedstawiało się mniejwięcej 14L miasto i 6 lub 7L trasa.

Paliwo (benzyna 95) zawsze tankuje na tej samej stacji benzynowej, natomiast dla testu zatankowałem na innej - wyniki podobne.


Silnik jak na M54B22 pobiera bardzo mało oleju.

Rzeczy które mogły mieć wpływ na wysokie spalanie a zostały wymienione w tym roku :

- Pompa paliwowa (oryginalna nowa VDO Siemens)
- Filtr paliwa (oczywiscie z regulatorem) (knecht)
- Filtr powietrza
- Odma wraz z kompletem przewodow Febi

Dodatkowo wymieniałem Olej (5w40 Motul) i Filtr oleju

Z błędów które posiadałem na komputerze był jedynie błąd lambdy za katalizatorem.


Z usterek które obecnie dolegają mojej E46 to :
- oczywiście sławny huk przy zmianie biegów (wymienione pół auta i dalej stuka ...)
- czuć delikatnie jakby paliwem po odkręceniu korka wlewu oleju, pomimo tego ze olej byl niedawno zmieniany.
- mam wrażenie, że spory muł w dolnym zakresie obrotów (Chociażby Audi 1.9TDI jest spokojnie w stanie zmieść mnie przy ruszaniu :good: ), w górnym zakresie obrotów jest już zupełnie inaczej (po przekroczeniu 3 lub 3.5k)
- o jakim kolwiek wejściu bokiem w zakręt można zapomnieć (zarówno opony 225 jak i 195)


Silnik pracuje równiutko, nie ma żadnego falowania obrotów itd. Zauważyłem też, że w przypadku gdy powietrze jest bardzo "ciężkie" np. po burzy, auto na prawdę wyraźnie mocniej zbiera sie od dołu.

Jak myślicie - co może powodować powyższe objawy ?

Mój typ który ma sens w przypadku paliwa i podobno muła od dołu - przepływka
Natomiast pozostałe, które nie wiem czy mogą brać udział w wyższym spalaniu to czujnik wałka dolotowego lub wydechowego, natomiast mogą być istotne w przypadku muła na dolnych ... Niestety każdy z tych 3 elementów jest bardzo drogi, dlatego wolałbym unikać wymian w ciemno i przyznam szczerze, że nie wiem czy są jeszcze rzeczy które oprócz w/w. mogą mieć jeszcze wpływ.

Będe wdzięczny za wszystkie podpowiedzi !!
autor: MiceBMW
17 lip 18, 14:49
Forum: Układ napędowy
Wątek: Dyfer i półośie z m54b25 do b22
Odpowiedzi: 6
Odsłony: 2910

Dyfer i półośie z m54b25 do b22

Kolego Crim, czy wymieniłeś już wszystko ? Stuki ustały ?
autor: MiceBMW
19 cze 18, 15:31
Forum: Układ napędowy
Wątek: głosne stuki przy wbijaniu biegów
Odpowiedzi: 313
Odsłony: 88731

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Jedni opisuja ze maja stuk i szarpniecie ...
Drudzy opisuja ze nie maja szarpniecia ale maja stuki

Czyżby rozwiazanie zagadki z szarpaniem ?

https://www.youtube.com/watch?v=QV12HutCGIo
autor: MiceBMW
23 maja 18, 18:54
Forum: Układ napędowy
Wątek: głosne stuki przy wbijaniu biegów
Odpowiedzi: 313
Odsłony: 88731

głosne stuki przy wbijaniu biegów

Fixxxerpl czekam z niecierpliwością na posta po wymianie i trzymam kciuki !

Co do tego co pisaliscie wczesniej

1) Odnosnie stuku - u mnie tez auto jest duzo duzo bardziej żwawe w momencie gdy nie ma stuku
2) Odnosnie tego, ze wciskam sprzeglo, zmieniam z jedynki na dwojke. to jak mam otworzone okno w aucie to mam dzwiek jak by młotem przywalić w metalową rure, jak by miało sie wszystko rozpaść, puszczam sprzeglo no i oczywiscie stuk ;)

Wyszukiwanie zaawansowane