540ia mańka black-sapphire metallic
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Do sedana 328ia, który raczej ma u mnie dożywotnie oraz touringa 320d dołączył kolejny, trochę większy touring. Biorąc pod uwagę, że mam trójkę dzieciaków to e46 czasem bywa małe (aczkolwiek nad morze sedanem na dwa tygodnie bez problemu mieścimy się ) to z ciekawości zajrzałem na ogłoszenia e39, nic nowszego nie wchodziło w grę, nie przemawia to do mnie. Najpierw myślałem o 528i ale uznałem, że może to być za mało dla małżonki więc wybór padł na 540i. W taki sposób trafiłem na ogłoszenie tego egzemplarza w bardzo przyjemnej konfiguracji, czyli polift z m62tub44 w vin, m-pakiet, listwy w wysokim połysku (to rzadkość w m-pakietowych e39), sportowe fotele z pamięcią + elektryczna kierownica, roletki tylnych szyb, ksenony, nawigacja professional. Tak jak po pierwsze e46 musiałem jechać blisko 500 km w jedną stronę ale okazało się, że warto było. Nie jest to lalunia, tylko wsiadać i jechać ale dla mnie to lepsza opcja, ponieważ doprowadzę go do stanu, który mnie zadowoli na częściach odpowiedniej jakości. Najważniejsze okazało się, że egzemplarz ten jest bezwypadkowy, w oryginalnym lakierze (włącznie z progami) poza częścią prawego przedniego błotnika oraz minimalnym fragmentem lewego tylnego przy lampie/zderzaku. Wiadomo że ogniska korozji muszą być, klasycznie tylna klapa, doły przednich drzwi, maska nad lewym reflektorem (tak samo jak w 328i gdy kupowałem ) ale spokojnie do zrobienia jeszcze, poza tym jest rewelacja jak na e39, byłem bardzo pozytywnie rozczarowany na miejscu. Do zrobienia na już jest przedni zderzak (ciekawe są ceny oryginalnych używek), ponieważ jest uszkodzony po jakimś zwierzaku i sklejony na sztukę, choć nie jest to zdecydowanie świeża sprawa.
Mechanicznie bez dramatu ale do zrobienia kilka rzeczy, które właśnie są w realizacji i na bieżąco będą aktualizacje. Luzy w układzie kierowniczym (drążek, który jest specyficznym rozwiązaniem w v8), przednie wahacze banany, tylne łączniki stabilizatora oraz tuleje, wiązka sondy za katalizatorem (uszkodzna, do naprawy), wentylator elektryczny (fatum po 328i ale tu jest całkiem trup, wisko jednak daje radę i nie grzeje się), środkowa linka otwierania maski (obecnie drut patent), termostat z 840ci (85 stopni zamiast chorych 105 ), cztery czujniki pdc, spryskiwacze szyby przedniej, na już dwie opony zimowe na tył (225/50/16 mają zdecydowanie chore ceny), koła na lato i najważniejsze automatyczna konserwacja podwozia olejem silnikowym leje się spod pokryw zaworów, tak konkretnie, że na trasie 328i miało zafajdaną szybę od jazdy za mną. Poprzedni właściciel zrobił serwis olejowo-filtrowy 3 miesiące temu oraz ostatnio wymienił lewą końcówkę drążka kierowniczego i obie przednie piasty (fag).
Jak będzie w pełni sprawny zabiore się za odświeżenie lakieru, które zdecydowanie mu się należy. Wnętrze utrzymane jest w bardzo dobrym stanie, brak przetarć i innych uszkodzeń (tylko materiał na osłonach przednich słupków klasycznie odchodził ale to już ogarnąłem), nie będzie tu wiele pracy, wpadnie na pewno kierownica z mojego 320d, ponieważ jest w lepszym stanie. W momencie zakupu, czyli 6.11.2021, miał 332301 km, sprowadzony z Niemiec w 2014 roku, historia w aso kończy się przy 231233 km w marcu 2011 roku, później przeglądy oczywiście zgadzają się i nie ma żadnego przebiegowego bubla w historii. Poniżej rozkodowany vin i narazie zdjęć jak na lekarstwo ale chwilowo musi to wystarczyć, ewentualnie zrobię kilka jak wisi na podnośniku a i oczywiście jest elpidzi
VIN XXX
Code / Type E39 (2) / DR61
Chassis Touring (5 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine M62/TU (4.40 l / 210 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission automatic
Color Black-sapphire Metallic (475)
Upholstery Leder Montana/basis-ausst./schwarz (N6SW)
Manufacturer BMW AG / Dingolfing, Germany
Production Date 2002-03-05
Options
202 Steptronic Steptronic
210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)
220 Self-leveling Suspension Niveauregulierung
227 Sp/suspension W Self-leveling Suspension Sportl.fahrw. Mit Niveauregulierung
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
308 Lt/aly Wheels/cross Spoke 42 Lm Raeder/kreuzspeiche 42
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
386 Roof Rail Dachreling
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
470 Child Seat Isofix Attachment Kindersitzbefestigung Isofix
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
555 On-board Computer Bordcomputer
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
612 Bmw Assist Bmw Assist
620 Voice Input System Spracheingabesystem
630 Car Telephone With Cordless Receiver Autotelefon Mit Schnurlosem Hoerer
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach
694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
970 Buisness Package Businesspaket
Dzień zakupu:
Mycie po trasie:
Mechanicznie bez dramatu ale do zrobienia kilka rzeczy, które właśnie są w realizacji i na bieżąco będą aktualizacje. Luzy w układzie kierowniczym (drążek, który jest specyficznym rozwiązaniem w v8), przednie wahacze banany, tylne łączniki stabilizatora oraz tuleje, wiązka sondy za katalizatorem (uszkodzna, do naprawy), wentylator elektryczny (fatum po 328i ale tu jest całkiem trup, wisko jednak daje radę i nie grzeje się), środkowa linka otwierania maski (obecnie drut patent), termostat z 840ci (85 stopni zamiast chorych 105 ), cztery czujniki pdc, spryskiwacze szyby przedniej, na już dwie opony zimowe na tył (225/50/16 mają zdecydowanie chore ceny), koła na lato i najważniejsze automatyczna konserwacja podwozia olejem silnikowym leje się spod pokryw zaworów, tak konkretnie, że na trasie 328i miało zafajdaną szybę od jazdy za mną. Poprzedni właściciel zrobił serwis olejowo-filtrowy 3 miesiące temu oraz ostatnio wymienił lewą końcówkę drążka kierowniczego i obie przednie piasty (fag).
Jak będzie w pełni sprawny zabiore się za odświeżenie lakieru, które zdecydowanie mu się należy. Wnętrze utrzymane jest w bardzo dobrym stanie, brak przetarć i innych uszkodzeń (tylko materiał na osłonach przednich słupków klasycznie odchodził ale to już ogarnąłem), nie będzie tu wiele pracy, wpadnie na pewno kierownica z mojego 320d, ponieważ jest w lepszym stanie. W momencie zakupu, czyli 6.11.2021, miał 332301 km, sprowadzony z Niemiec w 2014 roku, historia w aso kończy się przy 231233 km w marcu 2011 roku, później przeglądy oczywiście zgadzają się i nie ma żadnego przebiegowego bubla w historii. Poniżej rozkodowany vin i narazie zdjęć jak na lekarstwo ale chwilowo musi to wystarczyć, ewentualnie zrobię kilka jak wisi na podnośniku a i oczywiście jest elpidzi
VIN XXX
Code / Type E39 (2) / DR61
Chassis Touring (5 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine M62/TU (4.40 l / 210 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission automatic
Color Black-sapphire Metallic (475)
Upholstery Leder Montana/basis-ausst./schwarz (N6SW)
Manufacturer BMW AG / Dingolfing, Germany
Production Date 2002-03-05
Options
202 Steptronic Steptronic
210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)
220 Self-leveling Suspension Niveauregulierung
227 Sp/suspension W Self-leveling Suspension Sportl.fahrw. Mit Niveauregulierung
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
308 Lt/aly Wheels/cross Spoke 42 Lm Raeder/kreuzspeiche 42
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
386 Roof Rail Dachreling
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
470 Child Seat Isofix Attachment Kindersitzbefestigung Isofix
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
555 On-board Computer Bordcomputer
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
612 Bmw Assist Bmw Assist
620 Voice Input System Spracheingabesystem
630 Car Telephone With Cordless Receiver Autotelefon Mit Schnurlosem Hoerer
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach
694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
970 Buisness Package Businesspaket
Dzień zakupu:
Mycie po trasie:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
Pozdrów żonę xd Ja jak kupowałem żonowóz to padło "no ładna, ale wsadzisz tu jakieś osiemnastki?" A ja głupi myślałem że ma być niezawodny...maniek21112 pisze: ↑18 lis 21, 6:05 Najpierw myślałem o 528i ale uznałem, że może to być za mało dla małżonki więc wybór padł na 540i
Ciekawy twór myślowy xd
A tak serio to śpieszmy się kupować fałósemki... Dobry furacz, gratulacje. Mpak w polifcie wygląda bardzo fajnie, oby służył.
Jakie są możliwości realnego przebiegu tego motoru z lpg zanim zacznie się prosić o kosztowne naprawy? Odporny jest?
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Ooo, to jest fajny zakup, zazdroszczę . Jakbym miał miejsce i zgodę żony, to też bym sobie takie coś kupił (tylko raczej w sedanie). Fajnie, że to auto trafiło na Ciebie, czeka go dzięki temu dobra przyszłość i być może uratowanie od wcześniejszego złomowania . Dawaj więcej zdjęć!
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Dzięki
Buda to świadomy wybór, nawet nie patrzyłem na sedany ze względów użytkowych, to takie 2 w 1 i sprawia wrażenie bardziej spokojnego niż jest w rzeczywistości fajne miny robią oglądający po dodaniu gazu gdy całą budą rzuca
Czyli Twoja też zna się na temacieHoQ pisze: ↑18 lis 21, 20:48Pozdrów żonę xd Ja jak kupowałem żonowóz to padło "no ładna, ale wsadzisz tu jakieś osiemnastki?" A ja głupi myślałem że ma być niezawodny...maniek21112 pisze: ↑18 lis 21, 6:05 Najpierw myślałem o 528i ale uznałem, że może to być za mało dla małżonki więc wybór padł na 540i
Dzięki, oby tak było
Jeżeli chodzi o silnik to nie mam uwag, były jedynie błędy sondy za katalizatorem (przypalona wiązka o wydech, już ogarnięte) oraz wentylatora elektrycznego. Żadnego wypadania zapłonu, złego składu mieszanki, nie słychać w żaden sposób vanosów, znajomych mocno to dziwi, że tak chodzi. Jeżeli chodzi o lpg to jak mieszanka nie jest uboga to nic się nie stanie, nie wiąże ewentualnego zużycia z tym paliwem. Ogólnie te silniki wiele znoszą, trudno wskazać jakąś granicę przebiegu, najważniejsze nie przegrzać go (odpowiedni termostat już czeka na swoją kolej) i w sumie tyle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Będzie trochę zdjęć ale nie samego auta tylko z doprowadzania go do stanu, w którym będzie można bezpiecznie poruszać się
Na pierwszy ogień musiałem załatwić homologację butli elpidzi, ponieważ skończyła się dość dawno temu. Na miejscu po wyjęciu butli okazało się, że jest tam trochę kwiatków (ktoś pchał łapki do szyby bagażnika, może do siłowników i nie jest idealnie ustawiona przez co woda dostawała się właśnie do wnęki, oczywiście po drodze robiąc lekki prysznic tunerowi, który jest w okolicy, on sam też jest w trakcie zabiegów pielęgnacyjnych choć działał prawidłowo).
Po oczyszczeniu nadgryzionych miejsc:
Po zaaplikowaniu preparatu na rudą koleżankę:
Po pokładzie epoksydowym:
Po lakierze dobranym do polakierowania lotki sedana
Efekt finalny po preparacie do zabezpieczania podwozi:
Następnie zabrałem się za uszkodzoną wiązkę sondy za katalizatorem:
Kolejny etap to eliminacja luzów układu kierowniczego i zawieszenia.
Nowy drążek kierowniczy lemfordera - 260,- zdemontowany to trw:
Przednie wahacze banany lemfordera - 810,- zdemontowane to meyle hd z 2014 roku:
Ramię prowadzące drążka kierowniczego oryginał 330,- z zamienników był tylko febi a jeżeli chodzi o takie elementy to zdecydowanie nie sprawdza się:
Łączniki tylnego stabilizatora lemfrodera - 105,- oraz tuleje stabilizatora febi - 30,-:
Teraz zdjęcia nowych części już na aucie:
Jako, że zima zbliża się to postanowiłem zmienić koła zimowe na letnie przyjechał do mnie nowy nabytek, czyli kuty styling 80 i nie mogłem nie założyć:
Zawsze podobał mi się ten wzór na e39, stąd taka decyzja:
Na pierwszy ogień musiałem załatwić homologację butli elpidzi, ponieważ skończyła się dość dawno temu. Na miejscu po wyjęciu butli okazało się, że jest tam trochę kwiatków (ktoś pchał łapki do szyby bagażnika, może do siłowników i nie jest idealnie ustawiona przez co woda dostawała się właśnie do wnęki, oczywiście po drodze robiąc lekki prysznic tunerowi, który jest w okolicy, on sam też jest w trakcie zabiegów pielęgnacyjnych choć działał prawidłowo).
Po oczyszczeniu nadgryzionych miejsc:
Po zaaplikowaniu preparatu na rudą koleżankę:
Po pokładzie epoksydowym:
Po lakierze dobranym do polakierowania lotki sedana
Efekt finalny po preparacie do zabezpieczania podwozi:
Następnie zabrałem się za uszkodzoną wiązkę sondy za katalizatorem:
Kolejny etap to eliminacja luzów układu kierowniczego i zawieszenia.
Nowy drążek kierowniczy lemfordera - 260,- zdemontowany to trw:
Przednie wahacze banany lemfordera - 810,- zdemontowane to meyle hd z 2014 roku:
Ramię prowadzące drążka kierowniczego oryginał 330,- z zamienników był tylko febi a jeżeli chodzi o takie elementy to zdecydowanie nie sprawdza się:
Łączniki tylnego stabilizatora lemfrodera - 105,- oraz tuleje stabilizatora febi - 30,-:
Teraz zdjęcia nowych części już na aucie:
Jako, że zima zbliża się to postanowiłem zmienić koła zimowe na letnie przyjechał do mnie nowy nabytek, czyli kuty styling 80 i nie mogłem nie założyć:
Zawsze podobał mi się ten wzór na e39, stąd taka decyzja:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Kolejna aktualizacja przy przebiegu 333116 km, wcześniej nie podałem. Nie działały spryskiwacze przedniej i tylnej szyby, obie fabryczne pompki umarły i zastąpiły je meyle - 2x 20,-
Następnie fabryczny łącznik elastyczny wału okazał się spękany, więc został wymieniony na febi z usuniętymi oznaczeniami bmw - 230,-
Na deser wymienione zostały filtry lpg - 45,-
Następnie fabryczny łącznik elastyczny wału okazał się spękany, więc został wymieniony na febi z usuniętymi oznaczeniami bmw - 230,-
Na deser wymienione zostały filtry lpg - 45,-
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Szkoda takiego egzemplarza żeby nie był w pełni sprawny
Kolejny etap napraw, czyli demontaż zderzaka, który trzeba naprawić:
Wygląda na to, że faktycznie nie był bity
Następny w kolejce wentylator elektryczny:
Oraz linka środkowa zamków maski, przyda się też lekkie czyszczenie, dalsze postępy w kolejnej aktualizacji:
Kolejny etap napraw, czyli demontaż zderzaka, który trzeba naprawić:
Wygląda na to, że faktycznie nie był bity
Następny w kolejce wentylator elektryczny:
Oraz linka środkowa zamków maski, przyda się też lekkie czyszczenie, dalsze postępy w kolejnej aktualizacji:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau