540ia mańka black-sapphire metallic
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Spoko, spoko od czegoś jest jeszcze żona była w aptece a ja pstrykałem
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Po drodze podczas powrotu zabrałem jeszcze dwóch pasażerów - Continental PremiumContact 6 w rozmiarze 255/40R17 94Y . Do tej pory na lato miałem naciągnięte 235/45 na felgi 9 calowe z tyłu. Co ciekawe do touringa (nawet 540i) nie są przewidziane dwie szerokości kół, ponieważ jest tam ciasno.
Kolejne 450 km i udało się wrócić:
Na drugi dzień z rana myjnia żeby robale nie zaschły:
Trochę lżejszy:
Tak to wygląda na felgach, nareszcie brak naciągu:
Kolejne 450 km i udało się wrócić:
Na drugi dzień z rana myjnia żeby robale nie zaschły:
Trochę lżejszy:
Tak to wygląda na felgach, nareszcie brak naciągu:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przy zakładaniu kół i ocenie ilości miejsca w nadkolu okazało się, że prawe tylne łożysko ma luz, całkiem spory. Po odkręceniu półosi od dyfra wygląda to tak:
Żeby ją wyjąć trzeba spuścić powietrze z poduszki nivo, ale i tak wychodzi na styk po dociśnięciu zwrotnicy do góry:
Demontaż piasty na patencie, akurat można wycelować na łeb śruby mocującej osłonę do zwrotnicy:
Wyszła bez oporu:
Demontaż bieżni już bez patentu:
Po odklejeniu czas na ściągacz:
Nowe vs. stare, oczywiście fag (150,-) przy przebiegu 341592 km 13.05.2023r.:
Stare było oczywiście fabryczne, trochę już zintegrowane ze zwrotnicą:
Po odszczurzeniu:
Nowe na miejscu:
Montaż piasty też bez patentu (młotka ):
Wracając z ostatniej trasy zaczęła świrować skrzynia a bardziej selektor przełożeń. W skrzyni brak błędów, za to w innych modułach pojawiły się błędy can od skrzyni właśnie, problem ustawał gdy dociskałem lewarek w stronę tyłu auta. Dlatego planowałem tam zajrzeć od strony wnętrza ale gdy miałem auto na podnośniku zwróciłem uwagę na "przełącznik pozycyjny" (tłumaczenie z realoem) który jest między skrzynią a linką selektora. Problem pojawił się po dobrym rozgrzaniu auta a ten element jest bardzo blisko wydechu. Porównałem go z tym, który był w fabrycznej skrzyni i wyglądał gorzej, zdecydowanie przed zmianami. Po zamianie narazie problem nie wystąpił więc tu prawdopodobnie była przyczyna problemu (z prawej ten nowszy, z fabrycznej skrzyni - zmieniałem ją jakiś rok temu ze względu na "wypadający" wsteczny po rozgrzaniu):
Przy okazji dla testu na tylną oś wleciały dystanse 5 mm, od wewnętrznej strony jest bardzo ciasno bez tego. Tarcze jak widać piękne nie są, klocka jeszcze trochę jest więc jeszcze chwilę będą straszyć
Żeby ją wyjąć trzeba spuścić powietrze z poduszki nivo, ale i tak wychodzi na styk po dociśnięciu zwrotnicy do góry:
Demontaż piasty na patencie, akurat można wycelować na łeb śruby mocującej osłonę do zwrotnicy:
Wyszła bez oporu:
Demontaż bieżni już bez patentu:
Po odklejeniu czas na ściągacz:
Nowe vs. stare, oczywiście fag (150,-) przy przebiegu 341592 km 13.05.2023r.:
Stare było oczywiście fabryczne, trochę już zintegrowane ze zwrotnicą:
Po odszczurzeniu:
Nowe na miejscu:
Montaż piasty też bez patentu (młotka ):
Wracając z ostatniej trasy zaczęła świrować skrzynia a bardziej selektor przełożeń. W skrzyni brak błędów, za to w innych modułach pojawiły się błędy can od skrzyni właśnie, problem ustawał gdy dociskałem lewarek w stronę tyłu auta. Dlatego planowałem tam zajrzeć od strony wnętrza ale gdy miałem auto na podnośniku zwróciłem uwagę na "przełącznik pozycyjny" (tłumaczenie z realoem) który jest między skrzynią a linką selektora. Problem pojawił się po dobrym rozgrzaniu auta a ten element jest bardzo blisko wydechu. Porównałem go z tym, który był w fabrycznej skrzyni i wyglądał gorzej, zdecydowanie przed zmianami. Po zamianie narazie problem nie wystąpił więc tu prawdopodobnie była przyczyna problemu (z prawej ten nowszy, z fabrycznej skrzyni - zmieniałem ją jakiś rok temu ze względu na "wypadający" wsteczny po rozgrzaniu):
Przy okazji dla testu na tylną oś wleciały dystanse 5 mm, od wewnętrznej strony jest bardzo ciasno bez tego. Tarcze jak widać piękne nie są, klocka jeszcze trochę jest więc jeszcze chwilę będą straszyć
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czas na trochę zaległych informacji, 10.06.2023 r. wymieniłem siłowniki maski - stabilus (2x38,06,-)
Natomiast 3.07.2023 r. przy przebiegu 342609 km wybiło 8 tys. km od ostatniej wymiany oleju, więc to była najwyższa pora na serwis (296,-). Filtr był idealnie czysty, żadnych ciał obcych co nieczęsto zdarza się w v8:
Na początku sierpnia gdy żona brała auto w trasę do Krakowa pojawił się problem ze skrzynią, mocne szarpnięcia a po czasie tryb awaryjny (podobnie jak przy powrocie znad morza), całe szczęście, że jeszcze w naszym mieście. Oczywiście wymiana na sedana 328i, do którego się wsiada i jedzie. Przyczyną był brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni, więc na początek styki i pomogło ale zauważyłem, że w skrzynce sterowników jest bardzo ciepło. Dlatego 09.08.2023 r. wymieniłem wentylator, który jest na jej dnie. Bosch nie jest dostępny a oryginał to jakieś 900,- więc padło na nowszą rocznikowo używkę (50,-):
Okazało się, że było za późno, po wymianie auto nawet nie kręci, brak komunikacji, sterownik skrzyni usmażony. Była próba naprawy ale jednak nieskuteczna. W ruch poszły kontakty i udało się dostać taki od kolegi, od którego kupiłem skrzynię. Po wymianie wszystko działa bez uwag. Fabryczny:
Wymieniony na:
Natomiast 3.07.2023 r. przy przebiegu 342609 km wybiło 8 tys. km od ostatniej wymiany oleju, więc to była najwyższa pora na serwis (296,-). Filtr był idealnie czysty, żadnych ciał obcych co nieczęsto zdarza się w v8:
Na początku sierpnia gdy żona brała auto w trasę do Krakowa pojawił się problem ze skrzynią, mocne szarpnięcia a po czasie tryb awaryjny (podobnie jak przy powrocie znad morza), całe szczęście, że jeszcze w naszym mieście. Oczywiście wymiana na sedana 328i, do którego się wsiada i jedzie. Przyczyną był brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni, więc na początek styki i pomogło ale zauważyłem, że w skrzynce sterowników jest bardzo ciepło. Dlatego 09.08.2023 r. wymieniłem wentylator, który jest na jej dnie. Bosch nie jest dostępny a oryginał to jakieś 900,- więc padło na nowszą rocznikowo używkę (50,-):
Okazało się, że było za późno, po wymianie auto nawet nie kręci, brak komunikacji, sterownik skrzyni usmażony. Była próba naprawy ale jednak nieskuteczna. W ruch poszły kontakty i udało się dostać taki od kolegi, od którego kupiłem skrzynię. Po wymianie wszystko działa bez uwag. Fabryczny:
Wymieniony na:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
E39 znowu w swoim żywiole, postój w połowie drogi:
Trasa 470 km, w tym "szybki" biznes w Szczecinie, czas jazdy 4,5h także znośnie. Już na miejscu:
Trasa 470 km, w tym "szybki" biznes w Szczecinie, czas jazdy 4,5h także znośnie. Już na miejscu:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 420
- Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PH94151
- Płeć:
piękna sprawa, zwłaszcza po takim serwisie, to aż przyjemnie jechać
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
E39 trochę km zrobiło, ponieważ po powrocie z zachodnio-pomorskiego i dwudniowej przerwie kolejny wyjazd, tym razem 400 km w okolice Zakopanego, czyli następne stałe miejsce.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
E39 przy przebiegu 346315 km dostało nowy czujnik poziomu zawieszenia z przodu febi (179,55), stary zatarł się i jego ramię stało w miejscu.
Dodatkowo dzisiaj udało się przejść przegląd techniczny:
Dodatkowo dzisiaj udało się przejść przegląd techniczny:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ostatnio po kilku dniach postoju prawy tył e39 zaczął siadać:
Okazało się również, że to samo koło (przypadek?) stoi pod kątem czego przyczyną była uszkodzona tuleja wahliwa, więc zebrałem kilka niebieskich pudełek i do dzieła:
Prawa strona:
Lewa strona:
Lewa jeszcze dawała radę ale, że nie lubię tego wymieniać to wolałem od razu mieć z głowy.
Przy okazji rozruszałem oba łączniki tylnych czujników zawieszenia, nie pracowały idealnie płynnie. Reasumując przy przebiegu 346666 km e39 otrzymało nowe tuleje wahliwe lemforder (172,02,-), łączniki wahacza lemforder (110,46,-) oraz poduszki nivo sachs (900,-).
Okazało się również, że to samo koło (przypadek?) stoi pod kątem czego przyczyną była uszkodzona tuleja wahliwa, więc zebrałem kilka niebieskich pudełek i do dzieła:
Prawa strona:
Lewa strona:
Lewa jeszcze dawała radę ale, że nie lubię tego wymieniać to wolałem od razu mieć z głowy.
Przy okazji rozruszałem oba łączniki tylnych czujników zawieszenia, nie pracowały idealnie płynnie. Reasumując przy przebiegu 346666 km e39 otrzymało nowe tuleje wahliwe lemforder (172,02,-), łączniki wahacza lemforder (110,46,-) oraz poduszki nivo sachs (900,-).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
20.03.2024 przy przebiegu 348215 km nastąpiły kolejne prace przy e39. Od dłuższego czasu gdy były niższe temperatury zaraz po odpaleniu wyła pompa wspomagania i oczywiście kierownica chodziła ciężej. Z powiedzmy sensownych zamienników było tyko trw i jakoś nie miałem przekonania, dlatego polowałem na używki ale do e39 v8 jest ich jak na lekarstwo. Dlatego zaryzykowałem i kupiłem pompę trw (645,-).
Następne w kolejce były piasty przednie, lewa miała zauważalny luz, prawa delikatny. Wybór padł na fag (2x275,05,-). Lewa strona była uparta, śruba trzymająca amortyzator w zwrotnicy zdecydowanie nie chciała się obracać. Dlatego potrzebny był przekonywacz w postaci palnika.
Prawa strona nie sprawiała już takich problemów.
Następne w kolejce były piasty przednie, lewa miała zauważalny luz, prawa delikatny. Wybór padł na fag (2x275,05,-). Lewa strona była uparta, śruba trzymająca amortyzator w zwrotnicy zdecydowanie nie chciała się obracać. Dlatego potrzebny był przekonywacz w postaci palnika.
Prawa strona nie sprawiała już takich problemów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau