330d odłączenie dyfra od wału - przegub
- misu
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 gru 19, 21:15
- BMW: e46 330d - 184KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa-Legionowo
Mam zamiar wymienić tuleje nr 9 + dwie pozostałe od dyfra, tylko wał trzyma dyfer i nie wiem jak odłączyć, żeby to nadawało się do ponownego montażu.
Połączone jest to przegubem skręconym 6x torx (wykręcone)
Dyfrem za dużego pola manewru nie mam,
Jeżeli ktoś ktoś demontował w 330d proszę o jakieś wskazówki
na tą chwilę przychodzi mi do głowy demontaż wału i wyszarpnięcie go z tego przegubu
Połączone jest to przegubem skręconym 6x torx (wykręcone)
Dyfrem za dużego pola manewru nie mam,
Jeżeli ktoś ktoś demontował w 330d proszę o jakieś wskazówki
na tą chwilę przychodzi mi do głowy demontaż wału i wyszarpnięcie go z tego przegubu
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
Ja u siebie w 330d musialem użyć młotka, łomu i z tego co pamietam przecinaka. Jakos udalo sie to rozpiac, ale latwo nie bylo
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
One wszystkie chyba zawsze dość mocno siedzą - bez znaczenia czy przegób czy krzyżak. Niemniej jeśli w 3.0 jest tak samo jak w moim 2.0 to można odkręcić nakrętke na wale - co pozwala na "regulację jego długości" - i cofać go w kierunku podpory. Pomiędzy flanszę dyfra a przegób psikać co się da jakiegoś penetratora i "pracować nad połączeniem". Delikatnie aby nie rozwalić łożysk dyfra czy nie uszkodzić wału ale na tyle stanowczo aby samo połączenie jednak zluzować. Cierpliwie acz skutecznie.
- misu
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 gru 19, 21:15
- BMW: e46 330d - 184KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa-Legionowo
Wał odłączony od dyfra, (bez demontażu wału).
Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem, to na przegubie są 2 wypustki po przeciwległych stronach do podważenia tylnego dekla.
Dyfer należy cofnąć na max do tyłu i czymś płaskim np rączką klucza od szlifierki (akurat to miałem pod ręką) podważać z jednej i drugiej strony
pokręcić trochę wałem aż dekielek odpuści.
Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem, to na przegubie są 2 wypustki po przeciwległych stronach do podważenia tylnego dekla.
Dyfer należy cofnąć na max do tyłu i czymś płaskim np rączką klucza od szlifierki (akurat to miałem pod ręką) podważać z jednej i drugiej strony
pokręcić trochę wałem aż dekielek odpuści.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1555 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1670 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartrej
-
- 2 Odpowiedzi
- 460 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1861 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mato15
-
- 0 Odpowiedzi
- 1462 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lisio
-
- 1 Odpowiedzi
- 1690 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 1439 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 2 Odpowiedzi
- 1692 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 4 Odpowiedzi
- 2576 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118