330d odłączenie dyfra od wału - przegub

Awatar użytkownika
misu
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 16 gru 19, 21:15
BMW: e46 330d - 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa-Legionowo

#1

Post autor: misu »

Mam zamiar wymienić tuleje nr 9 + dwie pozostałe od dyfra, tylko wał trzyma dyfer i nie wiem jak odłączyć, żeby to nadawało się do ponownego montażu.
Połączone jest to przegubem skręconym 6x torx (wykręcone)
Dyfrem za dużego pola manewru nie mam,

Jeżeli ktoś ktoś demontował w 330d proszę o jakieś wskazówki

na tą chwilę przychodzi mi do głowy demontaż wału i wyszarpnięcie go z tego przegubu


Obrazek

Obrazek
Obrazek
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#2

Post autor: blitzkrieg »

Ja u siebie w 330d musialem użyć młotka, łomu i z tego co pamietam przecinaka. Jakos udalo sie to rozpiac, ale latwo nie bylo
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

One wszystkie chyba zawsze dość mocno siedzą - bez znaczenia czy przegób czy krzyżak. Niemniej jeśli w 3.0 jest tak samo jak w moim 2.0 to można odkręcić nakrętke na wale - co pozwala na "regulację jego długości" - i cofać go w kierunku podpory. Pomiędzy flanszę dyfra a przegób psikać co się da jakiegoś penetratora i "pracować nad połączeniem". Delikatnie aby nie rozwalić łożysk dyfra czy nie uszkodzić wału ale na tyle stanowczo aby samo połączenie jednak zluzować. Cierpliwie acz skutecznie.
Obrazek
Awatar użytkownika
misu
Bywalec forum
Posty: 50
Rejestracja: 16 gru 19, 21:15
BMW: e46 330d - 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa-Legionowo

#4

Post autor: misu »

Wał odłączony od dyfra, (bez demontażu wału).
Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem, to na przegubie są 2 wypustki po przeciwległych stronach do podważenia tylnego dekla.
Dyfer należy cofnąć na max do tyłu i czymś płaskim np rączką klucza od szlifierki (akurat to miałem pod ręką) podważać z jednej i drugiej strony
pokręcić trochę wałem aż dekielek odpuści.

Obrazek
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”