330d 184km - zaczęło telepać budą na wolnych obrotach - błąd 5651 Laufruheregler

Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#1

Post autor: dzejkob »

Witam wszystkich,

Dziś podczas jazdy zacząłem odczuwać dziwną pracę silnika podczas przyspieszania, jakby lekko podszarpywał. Gdy zjechałem na parking to zacząłem odczuwać mocne trzęsienie budą. Po otworzeniu maski widzę, że silnik zaczął się telepać, jakby nie palił na 1 gar.

Wróciłem do domu, odpaliłem inpe i oto co udało mi się "wyłapać":

Obrazek


Obrazek


Na zdjęciu to korekcje na jałowych obrotach. Na filmikach niżej jest zrobione podczas dodawania gazu.

Obrazek

Obrazek


Dodam, że wszystkie pomiary były wykonane na rozgrzanym silniku.

Na chłopski rozum wbiłem kod błędu 5651 w google i jak mniemam jest to związane z wtryskami. Może ktoś bardziej "oczytany" jest w stanie troche przybliżyć mi temat?
Dodatkowo nagrałem dwa filmiki podczas dodawania gazu z poglądem na te wartości analogowe. Jeśli robię to nieprawidłowo to będę wdzięczny za nakierowanie jak prawidłowo to zrobić :good:



https://www.youtube.com/watch?v=YlnnlXm5d98
https://youtube.com/shorts/w9TtCT65txQ?feature=share


Jest to E46 330d M57 184km przedlift z 2000 roku, manual.

Btw. czy zużyte koło pasowe może dawać podobne objawy? Podczas gaszenia silnika słyszę taki pisk chwilowy. Rolki, paski zmienione 3 miesiące temu, poduchy silnika pół roku temu na lemforder. Mam już zakupione koło pasowe z Corteco i miałem oddawać do mechanika między innymi na wymianę koła pasowego, najwidoczniej doszło coś jeszcze.
Będę wdzięczny za wszelkie info :) Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 sty 23, 0:44 przez dzejkob, łącznie zmieniany 1 raz.
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Poduszki silnika tylko corteco. Błąd informuje o wysokich korekcjach, na tym zdjęciu 2 cylinder ewidentnie ale sprawdź również na zimnym silniku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#3

Post autor: dzejkob »

maniek21112 pisze: 16 sty 23, 23:02 Poduszki silnika tylko corteco. Błąd informuje o wysokich korekcjach, na tym zdjęciu 2 cylinder ewidentnie ale sprawdź również na zimnym silniku
Generalnie do dnia dzisiejszego nie miałem problemów z trzęsieniem budy, zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku elegancko równiutko pracował na wolnych obrotach, nie odczuwałem żadnych wibracji. Gdy kupowałem lemfordery to nie byłem świadomy, że Corteco > Lemforder w przypadku poduszek :) Z pewnością przy następnej wymianie będzie Corteco.

Co do korekcji - jutro sprawdzę na zimnym tak jak mówisz. Też doszedłem do tego, że z drugim cylindrem coś nie bangla. Z tego co poczytałem po forach to korekcje powinny być nie większe aniżeli -3/+3.
Powinienem się nastawiać na wadliwy wtrysk? A jak wygląda reszta cylindrów? Może to troche wróżenie z fusów dopóki nie sprawdzę na zimnym, ale przyjmując, że na zimnym nie będzie różnic - szykować się na wymiane wtrysku/wtrysków?
Z tego co widzę jest możliwość kupienia pojedynczego wtrysku z BMW OE w cenie 500zł. Generalnie jeśli z tylko jednym wtryskiem jest problem to czy takie rozwiązanie będzie dobrą opcją? Oczywiście, jeśli faktycznie będzie konieczna wymiana tego wtrysku.

Btw. Na filmiku, w którym są korekcje wtrysków przy dodawaniu gazu widać, że powyżej 1500/2000 obrotów wszystkie wartości wskakują na 0, czyli jakby nie odczytywało dokładnie korekcji. Ale w 2-3 sekundzie widać dosłownie przez chwilę, że korekcja na drugim cylindrze wynosi ponad 6:

Obrazek
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#4

Post autor: dzejkob »

Korekcje na zimnym silniku:


Obrazek

Samochod pracuje tak samo jak wczoraj gdy zdarzył się ten problem.


@edit

Byłem w garażu przed chwilą, rozebrałem plastikowe osłony i chciałem zobaczyć czy może coś widać "na oko". Chociaż nie mam zbyt dużej wiedzy to zmartwiłem się unoszącym się dymem z okolic wtrysków, dodatkowo zauważyłem, że na jednym z wtrysków jest jest całkiem luźny taki uchwyt, który na innych wtryskach trzyma się na dwóch śrubkach, a na tym jednym brakuje jakby jednej śrubki i jest bardzo luźne.





Obrazek


Czy to może być winowajca?
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie tak, to drugi cylinder.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#6

Post autor: dzejkob »

Samochód już na "stole operacyjnym". Tak z pewnością to był winowajca. Na szczęście nie doszło do jakichś poważniejszych uszkodzeń. Ot pękła śruba od tej łapki trzymającej wtrysk. Trochę nagaru się zrobiło w tym miejscu, ale do ogarnięcia.
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#7

Post autor: dzejkob »

@update

Sama wymiana tej łapki trzymającej wtrysk nie pomogła. Widocznie wtrysk oberwał i uszkodził się gdy był tylko na jednej śrubce.
Dziś został wymieniony na nowy wtrysk (używany, o tych samych nr) i autko odżyło. Wibracje, dławienie czy nierównomierna praca silnika zniknęły. A nawet śmiem twierdzić, że jest żwawsze aniżeli przed usterką. Ale możliwe że to placebo, bo kilka dni jeździłem dławiącym, zamulonym i trzęsącym się samochodem :lol:
Zastanawiam się czy wykonywać w inpie reset adaptacji wtrysków, jeżeli po mechanicznej wymianie nic nie musiałem robić a praca silnika znów jest prawidłowa.
Czy ten reset może coś namieszać, czy raczej bez obaw profilaktycznie mogę to wykonać? Czy lepiej nie grzebać, skoro pracuje prawidłowo.
Korekcji jeszcze nie sprawdzałem po wymianie.
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź jak wyglądają korekcje najpierw; zimny, rozgrzany i podczas jazdy do 1500 rpm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”