320d utrata oleju w skrzyni (automat) - powódź :(
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 15, 13:35
- BMW: e46 320
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Witam,
ciekawy jestem, czy ktoś miał podobny przypadek jak ja. Kilka dni temu zaczęło mi kapać ze skrzyni - po postoju pod autem była plama mniej więcej objętości kieliszka.
Wczoraj wieczorem (po jeździe) zaczęło lać konkretnie - mała kałuża pod samochodem.
WAŻNE - skrzynia nie wykazywała najmniejszych problemów. Zero wycia, stuków, szarpania. Chodziła jak nowa.
Dziś rano schodzę do garażu - tragedia na podłodze kilka litrów oleju. Dramat. Wyglądało, jakby rozerwało miskę. Naturalnie laweta i warsztat.
Majstry (Warszawa, auto-sport na Burakowskiej) stwierdzili, że to wina uszczelki pod skrzynią.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z czymś takim? Żeby z winy uszczelki stracić w noc litry oleju? Obawiam się, czy po nowej uszczelce i zalaniu oleju historia się nie powtórzy jeżeli nie pozna się przyczyny wywalenia oleju.
Co o tym sądzicie?
ciekawy jestem, czy ktoś miał podobny przypadek jak ja. Kilka dni temu zaczęło mi kapać ze skrzyni - po postoju pod autem była plama mniej więcej objętości kieliszka.
Wczoraj wieczorem (po jeździe) zaczęło lać konkretnie - mała kałuża pod samochodem.
WAŻNE - skrzynia nie wykazywała najmniejszych problemów. Zero wycia, stuków, szarpania. Chodziła jak nowa.
Dziś rano schodzę do garażu - tragedia na podłodze kilka litrów oleju. Dramat. Wyglądało, jakby rozerwało miskę. Naturalnie laweta i warsztat.
Majstry (Warszawa, auto-sport na Burakowskiej) stwierdzili, że to wina uszczelki pod skrzynią.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z czymś takim? Żeby z winy uszczelki stracić w noc litry oleju? Obawiam się, czy po nowej uszczelce i zalaniu oleju historia się nie powtórzy jeżeli nie pozna się przyczyny wywalenia oleju.
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 30 paź 15, 23:53 przez Pawian, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Musisz bezzwłocznie znaleźć wyciek, inaczej zaczną sie objawy które wymieniłeś i mozesz zajechac skrzynie a to moze zaboleć..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Dziwne, jak nie przywaliłeś skrzynią anie nic takiego to uszczelka sama z siebie nie puści. Wymieniałeś wcześniej olej w skrzyni ? Znam przypadek gdzie magik jak dokręcał miskę to przekręcił śrubę, co by nie ciekło zakleił na silikon. Zobaczysz co ci powiedzą w warsztacie. Jak masz skrzynie odsłonięta, wymień od razu filtr i uszczelkę pompy.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 15, 13:35
- BMW: e46 320
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Problem wycieku załatwiony. Winna najwyraźniej była uszczelka - twarda jak kamień, w jednym miejscu wylazła bokiem i stąd ciekło.
Być może przy poprzedniej zmianie oleju została założona 2 razy ta sama uszczelka.
Dynamicznie został wymieniony olej. Wycieku na szczęście nie ma.
Obserwuję teraz uważnie pracę skrzyni i zauważyłem pewien problem - przy zwalnianiu bez hamulca, gdy samochód toczy się do świateł, w pewnym momencie czuć lekkie szarpnięcie, jak przy łagodnym naciśnięciu hamulca. Wygląda na to, ze skrzynia redukuje bieg, ale nie do końca płynnie. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Czytałem, że może to być sygnał, że stan oleju jest za niski lub zalano nieprawidłowy olej (tego raczej się nie spodziewam, majstry twierdzą że dobrali olej pod skrzynię).
Czytałem też coś o sofcie - że skrzynia po zmianie oleju wymaga jakiejś aktualizacji (?) Czy ktoś zna taki temat? Ja niestety jestem w tym zielony, to moje pierwsze spotkanie z automatem.
Być może przy poprzedniej zmianie oleju została założona 2 razy ta sama uszczelka.
Dynamicznie został wymieniony olej. Wycieku na szczęście nie ma.
Obserwuję teraz uważnie pracę skrzyni i zauważyłem pewien problem - przy zwalnianiu bez hamulca, gdy samochód toczy się do świateł, w pewnym momencie czuć lekkie szarpnięcie, jak przy łagodnym naciśnięciu hamulca. Wygląda na to, ze skrzynia redukuje bieg, ale nie do końca płynnie. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Czytałem, że może to być sygnał, że stan oleju jest za niski lub zalano nieprawidłowy olej (tego raczej się nie spodziewam, majstry twierdzą że dobrali olej pod skrzynię).
Czytałem też coś o sofcie - że skrzynia po zmianie oleju wymaga jakiejś aktualizacji (?) Czy ktoś zna taki temat? Ja niestety jestem w tym zielony, to moje pierwsze spotkanie z automatem.
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Ile dałeś za dynamiczną wymianę ?
Mój --- > lexus is 220d
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Całe szczęście że to tylko toPawian pisze:Problem wycieku załatwiony. Winna najwyraźniej była uszczelka - twarda jak kamień, w jednym miejscu wylazła bokiem i stąd ciekło.
Być może przy poprzedniej zmianie oleju została założona 2 razy ta sama uszczelka.
Wypompowali pompą w skrzyni, czy mieli własną i ile zapłaciłeś ?Pawian pisze: Dynamicznie został wymieniony olej. Wycieku na szczęście nie ma.
Adaptacja skrzyni po wymianie oleju była robiona ? Jeśli nie to skasuj adaptację i zobacz co będzie. Jak nie szarpało przed wymianą nie powinno i po.Pawian pisze: Obserwuję teraz uważnie pracę skrzyni i zauważyłem pewien problem - przy zwalnianiu bez hamulca, gdy samochód toczy się do świateł, w pewnym momencie czuć lekkie szarpnięcie, jak przy łagodnym naciśnięciu hamulca. Wygląda na to, ze skrzynia redukuje bieg, ale nie do końca płynnie. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami?
Nieprawidłowy olej może powodować różne problemy. Spytaj jaki zalali i sprawdź naklejkę na skrzyni. Będzie jasność.Pawian pisze: Czytałem, że może to być sygnał, że stan oleju jest za niski lub zalano nieprawidłowy olej (tego raczej się nie spodziewam, majstry twierdzą że dobrali olej pod skrzynię).
Niemcy w ASO robili aktualizację skrzyni ze względu na problemy z ruszaniem i dziwnymi wibracjami skrzyni przy pewnych prędkościach. W Polsce przy takich objawach wymienia się sprzędło hydrokinetyczne. Zupełnie nie potrzebnie i problem po pewnym czasie powraca. Niestety zapodziałem gdzieś jaka wersja oprogramowania ma już te poprawki. Jeśli nie miałeś problemow ze skrzynią przed wymianą oleju to aktualizacja nie jest konieczna.Pawian pisze: Czytałem też coś o sofcie - że skrzynia po zmianie oleju wymaga jakiejś aktualizacji (?) Czy ktoś zna taki temat? Ja niestety jestem w tym zielony, to moje pierwsze spotkanie z automatem.
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Mogę sprawdzić ilość aktualizacji , ale potrzebowałbym numer egs skrzyni
Mój --- > lexus is 220d
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 15, 13:35
- BMW: e46 320
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Już Wam odpowiadam.
Twierdzą, że zrobili dynamiczną wymianę - zapłaciłem niecałe 1.100 PLN, ale razem z wymianą oelju silnikowego. Nie wiem, w jaki sposób wypompowali olej.
Warsztat nie jest typowo "skrzyniowy", ale specjalizują się w BMW więc powinni wiedzieć, co robią - mam nadzieję:(
Niestety nie wiem też co z adaptacją skrzyni - dopiero po wymianie poczytałem, że coś takiego się robi. Wstyd, ale nie widziałem naklejki na skrzyni. Akcja bya szybka, samochód awaryjnie wyciągali mi z garażu, więc robiłem wszystko na wariata, zamiast poczytać forum przed robotą
W piatek wracam do warsztatu - sprawdzę od razu naklejkę na skrzyni. Jeżeli majstry coś zaradzą, dam Wam naturalnie znać.
Twierdzą, że zrobili dynamiczną wymianę - zapłaciłem niecałe 1.100 PLN, ale razem z wymianą oelju silnikowego. Nie wiem, w jaki sposób wypompowali olej.
Warsztat nie jest typowo "skrzyniowy", ale specjalizują się w BMW więc powinni wiedzieć, co robią - mam nadzieję:(
Niestety nie wiem też co z adaptacją skrzyni - dopiero po wymianie poczytałem, że coś takiego się robi. Wstyd, ale nie widziałem naklejki na skrzyni. Akcja bya szybka, samochód awaryjnie wyciągali mi z garażu, więc robiłem wszystko na wariata, zamiast poczytać forum przed robotą
W piatek wracam do warsztatu - sprawdzę od razu naklejkę na skrzyni. Jeżeli majstry coś zaradzą, dam Wam naturalnie znać.
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Poproś ich o wywalenie adaptacji skrzyni. Powinno się to robić przy każdej wymianie oleju.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 4102 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: majkel_majki
-
- 0 Odpowiedzi
- 1555 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: martinzoro
-
- 2 Odpowiedzi
- 1229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Nike
-
- 1 Odpowiedzi
- 4259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: japanrot
-
- 7 Odpowiedzi
- 12750 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 8 Odpowiedzi
- 7683 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xomiox
-
- 16 Odpowiedzi
- 8056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 3 Odpowiedzi
- 1429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 2 Odpowiedzi
- 11067 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Roki
-
- 4 Odpowiedzi
- 2221 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rzulff