320d a 18cali

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#11

Post autor: Jarando »

Dzidek90 pisze:Jarando tylko odpowiedz mi po co ??
Po co taka szeroka guma ? Na 225 brakuje trakcji ??
Takie już były na coupe jak ją kupiłem i nie będę ich na razie zmieniał, bo są prawie nowe (DOT 2516).
Jak się w końcu zużyją, wtedy "może" pomyślę nad czymś ciut węższym.
Z przodu również nie ma wąsko, bo jest 235.
BTW taki walec nieźle również wygląda, a że wyższe spalanie mam gdzieś, dużo wężej na tyle raczej nie będzie
Poza tym trakcja na Irlandzkich krętych i wąskich drogach jest wyśmienita.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#12

Post autor: Dzidek90 »

Jarando pisze:
Dzidek90 pisze:Jarando tylko odpowiedz mi po co ??
Po co taka szeroka guma ? Na 225 brakuje trakcji ??
Takie już były na coupe jak ją kupiłem i nie będę ich na razie zmieniał, bo są prawie nowe (DOT 2516).
Jak się w końcu zużyją, wtedy "może" pomyślę nad czymś ciut węższym.
Z przodu również nie ma wąsko, bo jest 235.
BTW taki walec nieźle również wygląda, a że wyższe spalanie mam gdzieś, dużo wężej na tyle raczej nie będzie
Poza tym trakcja na Irlandzkich krętych i wąskich drogach jest wyśmienita.

Wysłane z mojego SM-N910C

Właśnie były i na takich jeździsz...
Ale gdyby były inne chwalił byś inne...
Dla mnie to bez sensu i totalna głupota wkładać 235 do samochodu co ma 136km...
To tak samo jak kolega wyżej pisał ze jeździł na 16,17,18 cali i widzi różnice po przesiadce z 16 na 18".
Jeździłem na felgach od 15 do 18" i prócz tego ze opona będzie niższa i sztywniejsza to nie widziałem problemu z komfortem...
To o jakiej zmianie komfortu my tutaj mówimy...?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#13

Post autor: Jarando »

Dzidek90 pisze: Właśnie były i na takich jeździsz...
Ale gdyby były inne chwalił byś inne...
Oj tam, oj tam :D
Albo szeroko albo wcale 8)

Dzidek90 pisze:Jeździłem na felgach od 15 do 18" i prócz tego ze opona będzie niższa i sztywniejsza to nie widziałem problemu z komfortem...
To o jakiej zmianie komfortu my tutaj mówimy...?
Również zastanawiam się, jak może się komfort zmienić.
Może "przesiadł się" ze zwykłych opon na RUN FLATY.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#14

Post autor: KEMN1 »

Dzidek90 pisze: opona będzie niższa i sztywniejsza to nie widziałem problemu z komfortem...
To jest wlasnie roznica, balon 205/55 tlumi duzo lepiej male nierownosci niz wlasnie np. 225/40 i druga kwestia (choc od razu wspomne, ze zalezna rowniez od et felg) ciąganie w koleinach, mialem u siebie komplet stalowych 16", dwa komplety alu 16"- na wszystkich jezdzilo sie tak samo. Po zalozeniu 17" nauczylem sie jezdzic z obiema rekami na kierownicy, bo autem strasznie rzucalo w koleinach po tirach. Od 4-5 lat regularnie wracam na zime do 16" i po zmianie smieje sie, bo podobno nie ma roznicy. Natomiast na lato po powrocie na 18" cali pierwszy tydzien, mysle co ja ku... zrobilem. Ale czlowiek zaraz sie przyzwyczaja i jezdzi. Przy przejsciu 17>18" prawie zadnej roznicy nie odczulem, troche sztywniej, inne et i autem przestalo tak ciągac, wiec nawet na +. Ale to wszystko są moje subiektywne odczucia i kazdy ma prawo sie z tym nie zgodzic.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#15

Post autor: Dzidek90 »

KEMN1 pisze:
Dzidek90 pisze: opona będzie niższa i sztywniejsza to nie widziałem problemu z komfortem...
To jest wlasnie roznica, balon 205/55 tlumi duzo lepiej male nierownosci niz wlasnie np. 225/40 i druga kwestia (choc od razu wspomne, ze zalezna rowniez od et felg) ciąganie w koleinach, mialem u siebie komplet stalowych 16", dwa komplety alu 16"- na wszystkich jezdzilo sie tak samo. Po zalozeniu 17" nauczylem sie jezdzic z obiema rekami na kierownicy, bo autem strasznie rzucalo w koleinach po tirach. Od 4-5 lat regularnie wracam na zime do 16" i po zmianie smieje sie, bo podobno nie ma roznicy. Natomiast na lato po powrocie na 18" cali pierwszy tydzien, mysle co ja ku... zrobilem. Ale czlowiek zaraz sie przyzwyczaja i jezdzi. Przy przejsciu 17>18" prawie zadnej roznicy nie odczulem, troche sztywniej, inne et i autem przestalo tak ciągac, wiec nawet na +. Ale to wszystko są moje subiektywne odczucia i kazdy ma prawo sie z tym nie zgodzic.
Ja śmigałem w poprzedniej na 4x225/45/17 i po przejściu z zimówek 195/65/15 było widać różnice w prowadzeniu nie mówię nie...
Ale komfort to co innego... Teraz śmigam 2x215/40/18 i 2x225/40/18.... I czuje się dokładnie tak samo jak na 4x225/45/17....
Ale w koleinach lepiej sprawuje się 2x215/40 i na tyle 2x225/40 niż 4x225/40 nie rzuca samochodem na boki....
Jarando pisze:
Dzidek90 pisze: Właśnie były i na takich jeździsz...
Ale gdyby były inne chwalił byś inne...
Oj tam, oj tam :D
Albo szeroko albo wcale 8)

Dzidek90 pisze:Jeździłem na felgach od 15 do 18" i prócz tego ze opona będzie niższa i sztywniejsza to nie widziałem problemu z komfortem...
To o jakiej zmianie komfortu my tutaj mówimy...?
Również zastanawiam się, jak może się komfort zmienić.
Może "przesiadł się" ze zwykłych opon na RUN FLATY.
PS 1 No no oj tam oj tam... A potem znajdują się ludzie co piszą głupkowate tematy ze samochód ma mało mocy itp itd....
PS 2 Run flat-y stosuje się do opon poniżej profilu 35 jeśli sie nie myle...
Jak kupiłem moje ST 189 to były tam opony run flat o profilu 30.... 3 mechaników tego g***a ściągnąć nie umiało... :lol:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#16

Post autor: KEMN1 »

Dzidek90 pisze:
KEMN1 pisze:
Dzidek90 pisze: opona będzie niższa i sztywniejsza to nie widziałem problemu z komfortem...
To jest wlasnie roznica, balon 205/55 tlumi duzo lepiej male nierownosci niz wlasnie np. 225/40 i druga kwestia (choc od razu wspomne, ze zalezna rowniez od et felg) ciąganie w koleinach, mialem u siebie komplet stalowych 16", dwa komplety alu 16"- na wszystkich jezdzilo sie tak samo. Po zalozeniu 17" nauczylem sie jezdzic z obiema rekami na kierownicy, bo autem strasznie rzucalo w koleinach po tirach. Od 4-5 lat regularnie wracam na zime do 16" i po zmianie smieje sie, bo podobno nie ma roznicy. Natomiast na lato po powrocie na 18" cali pierwszy tydzien, mysle co ja ku... zrobilem. Ale czlowiek zaraz sie przyzwyczaja i jezdzi. Przy przejsciu 17>18" prawie zadnej roznicy nie odczulem, troche sztywniej, inne et i autem przestalo tak ciągac, wiec nawet na +. Ale to wszystko są moje subiektywne odczucia i kazdy ma prawo sie z tym nie zgodzic.
Ja śmigałem w poprzedniej na 4x225/45/17 i po przejściu z zimówek 195/65/15 było widać różnice w prowadzeniu nie mówię nie...
Ale komfort to co innego... Teraz śmigam 2x215/40/18 i 2x225/40/18.... I czuje się dokładnie tak samo jak na 4x225/45/17....
Ale w koleinach lepiej sprawuje się 2x215/40 i na tyle 2x225/40 niż 4x225/40 nie rzuca samochodem na boki....
Tak jak napisalem, 17" jest juz dosc twarde, dlatego zmiana na 18" dla mnie jest nawet na+, Ale jesli ona smiga na balonie 55 czy 60, a wrzuci 18" to na poczatku przezyje szok. Tez uwazam, ze 4x225 to chyba najgorsza opcja dla e46, ale teraz mam felgi 8,5j na et40 i w koleinach jest calkiem niezle, myslalem, ze juz calkiem z kolein mnie bedzie katapultowac.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#17

Post autor: Dzidek90 »

KEMN1 pisze:
Dzidek90 pisze:
KEMN1 pisze:
To jest wlasnie roznica, balon 205/55 tlumi duzo lepiej male nierownosci niz wlasnie np. 225/40 i druga kwestia (choc od razu wspomne, ze zalezna rowniez od et felg) ciąganie w koleinach, mialem u siebie komplet stalowych 16", dwa komplety alu 16"- na wszystkich jezdzilo sie tak samo. Po zalozeniu 17" nauczylem sie jezdzic z obiema rekami na kierownicy, bo autem strasznie rzucalo w koleinach po tirach. Od 4-5 lat regularnie wracam na zime do 16" i po zmianie smieje sie, bo podobno nie ma roznicy. Natomiast na lato po powrocie na 18" cali pierwszy tydzien, mysle co ja ku... zrobilem. Ale czlowiek zaraz sie przyzwyczaja i jezdzi. Przy przejsciu 17>18" prawie zadnej roznicy nie odczulem, troche sztywniej, inne et i autem przestalo tak ciągac, wiec nawet na +. Ale to wszystko są moje subiektywne odczucia i kazdy ma prawo sie z tym nie zgodzic.
Ja śmigałem w poprzedniej na 4x225/45/17 i po przejściu z zimówek 195/65/15 było widać różnice w prowadzeniu nie mówię nie...
Ale komfort to co innego... Teraz śmigam 2x215/40/18 i 2x225/40/18.... I czuje się dokładnie tak samo jak na 4x225/45/17....
Ale w koleinach lepiej sprawuje się 2x215/40 i na tyle 2x225/40 niż 4x225/40 nie rzuca samochodem na boki....
Tak jak napisalem, 17" jest juz dosc twarde, dlatego zmiana na 18" dla mnie jest nawet na+, Ale jesli ona smiga na balonie 55 czy 60, a wrzuci 18" to na poczatku przezyje szok. Tez uwazam, ze 4x225 to chyba najgorsza opcja dla e46, ale teraz mam felgi 8,5j na et40 i w koleinach jest calkiem niezle, myslalem, ze juz calkiem z kolein mnie bedzie katapultowac.
Kolego ale to opona jest sztywna i twarda bo nie tego balona a nie felga...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Kai91
Bywalec forum
Posty: 1064
Rejestracja: 7 gru 15, 23:09
BMW: e46 320Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: buuudzi się

#18

Post autor: Kai91 »

runflaty do e46 sie nie nadaja (kwestia zawiasu, wykonczysz).
jarando 235 z przodu? e46 coupe mpak mialo 225/40 rzod 255/35 tyl w 18 calach. takie cos mam na drzwiach w naklejce i w aucie, ty na pewno amsz przod 235?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#19

Post autor: Jarando »

Sprawdziłem właśnie i tak:
Przód:
Obrazek

Tył:
Obrazek

BTW zaciski hamulcowe są w pierwszej fazie zmiany koloru na...

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#20

Post autor: mariryb »

A wracając do tematu.. skoro 318i radzilo sobie z 18tkami to czemu nie 320d. Diesel ma wiekszy moment i to nie czuć tak tej różnicy. 215/40 przod i 225/40 tyl i bedzie znośnie. Rozmiary opon są zalezne od szerokksci felgi bo są 8j i 10j w tym rozmiarze.
Co do spalania i przyśpieszania to sporo zalezy też od wagi samej felgi.
Runflaty też mialem kiedys w rozmiarze 205/40/18 i bylo mega twardo.

Podsumuwując

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”