[320d 2000 M47D20] Problem z podciśnieniem

Norbercikk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 19, 18:11
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Lokalizacja: Suwałki

#1

Post autor: Norbercikk »

Witam, zauważyłem , że w moim bmw dwa przewody podciśnieniowe są podłączone do elektrozaworka (od strony agr) z tym , że ten dolny króciec jest podłączony bezpośrednio do agr (prawidłowo) natomiast ten górny od elektrozaworka idzie do zbiorniczka podciśnieniowego czy to jest prawidłowa kombinacja? Trochę poczytałem , że ten górny powinien iść do tzw trójnika lecz nie mam pojęcia gdzie on jest i jak się do niego dostać, ktoś ze speców mógłby się wypowiedzieć :) bm'a nie ma kopa ogółem od początku zakupu nie miała. Czyściłem agr, czujnik doładowania, wymieniłem nowe elektrozaworki , przepływkę , nowe wężyki podciśnienia, nawet turbo było wyjmowane i na maszynie sprawdzane czy wszystko z nim okej , okazało się , że si no i trochę lepiej zaczęła się zbierać ale to jeszcze nie to:).
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tak, górny (vac) łączy się z listwą pod kolektorem dolotowym a dolny (out) łączy się z zaworem egr czy tam agr jak kto woli.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Norbercikk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 19, 18:11
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Lokalizacja: Suwałki

#3

Post autor: Norbercikk »

Ahh wiedziałem , że coś nie pyka tak jak trzeba. Mógłbyś mi powiedzieć jak się dostać do tej listwy i czy musiałbym ściągać kolektor dolotowy? żeby podpiąć prawidłowo ten wężyk podciśnienia ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie trzeba ściągać, ale miejsca jest mało, zajrzyj sobie pod kolektor od strony lewej podłużnicy to zobaczysz to miejsce gdzie schodzą się przewody podciśnienia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Norbercikk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 19, 18:11
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Lokalizacja: Suwałki

#5

Post autor: Norbercikk »

Dzięki Maniek za szybką odpowiedź jutro postaram się zlokalizować tą listwę w razie czego odezwę się i jeszcze jedno pytanko elektrozaworek od strony turbo-jeden wężyk na gruchę drugi na zbiorniczek podciśnieniowy i od zbiorniczka z drugiej strony też wężyk poprowadzić na tą listwę tak to działa ? I czy jak miałem tak podpięty ten układ podciśnienia czy nie naraziłem podzespołów na jakąś awarię czy cuś :P
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Dokładnie tak, pewnie nie działały żaluzje chłodnicy, to i poza brakiem mocy nic się nie stało.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Norbercikk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 19, 18:11
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Lokalizacja: Suwałki

#7

Post autor: Norbercikk »

Trochę mnie uspokoiłeś Dzięki bardzo :))
Norbercikk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 19, 18:11
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Lokalizacja: Suwałki

#8

Post autor: Norbercikk »

Znalazłem ten trójnik i podłączyłem prawidłowo wszystkie wężyki podciśnienia moc jest większa i bardziej odczuwalna, lecz mam jeszcze jeden problem. Mianowicie gdy wciskam buta autko dostaje takie zawahania jedno sekundowego tak jakby się zastanawiało czy ma cisnąć dalej czy coś taki sekundowy brak reakcji na buta, a potem ciągnie normalnie wskazywałoby to na czujnik ciśnienia doładowania ? dodam, że wymieniłem wszystko na nowe w układzie podciśnienia jedynie czujnik ciśnienia doładowania czyściłem był na max zasyfiony, a i dodam jeszcze że turbo trochę chyba późno wstaje od 2,500 tys obrotów zaczyna ciągnąć w miare ale to jeszcze nie jest szał.
Norbercikk
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 19, 18:11
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Lokalizacja: Suwałki

#9

Post autor: Norbercikk »

Dodam jeszcze jak podłączałem u mechaniora inpa podczas jazdy ciśnienie doładowania przy mocniejszym bucie wskazywało do 2600-2800 nawet czasem wskoczyło na 3 tys, tak jakby zawyżał trochę czujnik doładowania, ogółem błędów nie było
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Z tego co opisujesz to turbina przeładowuje, masz stare przetworniki ciśnienia? Gdzie kupiłeś nowe? Załóż jeden ze starych do sterowania turbiną i sprawdź czy będzie poprawa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”