[318i N46B20] dziwne odgłosy przy 2tyś obrotów + cykanie

JanuszRadom
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 17, 15:54
BMW: eczterysześć
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: JanuszRadom »

Cześć wszystkim, chciałbym aby ktoś ogarnięty mógł mi powiedzieć czy silnik dobrze chodzi.
Pod postem zamieszczam link do filmiku.
(w 13s słychać coś niepokojącego po dodaniu gazu). Ogólnie jak jest rozgrzany ujmując gaz przy ok. 2tys obrotów słychać jakieś buczenie(telepanie, brzęczenie), tak samo gwałtownie dodając gazu na poziomie 2tyś obrotów. Dzieje się tak na każdym biegu, na jałowym też. Jak jest np. 2,5 tyś obrotów już tego nie słychać, słychać to także w kabinie co bardzo mnie irytuję. Wydaję mi się, że coś z vanosem. Może ktoś też wie jakie położenie powinny mieć vanosy? Aktualnie wydechowy mam 120KW, dolotowy 114KW na biegu jałowym( 860rpm). Podpinając pod kompa żadnych błędów.
Druga sprawa to to cykanie na rozgrzanym silniku. Przejrzałem forum w tym celu ale nic ciekawego nie znalazłem. Wtryski? Może poprostu valvetronic zmieniający skok zaworów ssących i tak musi być. Nie jestem pewien czy słychać to cykanie także w N-serii R6. Ale w m44, m52 czy m54 czegoś takiego nie ma. Na filmiku słychać to bardzo wyraźnie.


Link do filmiku
https://youtu.be/QWr_w-S003w
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Pierwsza rzecz to jalowe.o roty.powinny wynisic ok 700 rpm
Druga sprawa czy rozrzad byl robiony?
Obrazek
JanuszRadom
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 17, 15:54
BMW: eczterysześć
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: JanuszRadom »

Tak był, z 3 miesiące temu. (napinacz,ślizgi, łańcuch)
Obroty nie powinny być 740-860 w R4?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Cykanie valvotrona to norma - wtryski.
Robilem rozrzad 2 dni temu w n42b18 i obroty wg. Tis isty byly na poziomie 700rpm.
Pytam o rozrzad bo brzmi przy wkrecaniu jakby bylo cos luznego, pekniety slizg czy cos. Na pewno sciagnalbym dekiel dla pewnosci i zbadal czy nie ma tam jakiegos luznego elementu przy rozrzadzie
Obrazek
JanuszRadom
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 17, 15:54
BMW: eczterysześć
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: JanuszRadom »

Zrzuciłem pokrywę ,wszystko w jak najlepszym porządku, ślizgi trzymają się, łańcuch nie jest luźny.
Jak sprawdzić vanosa?
damiang

#6

Post autor: damiang »

Wyczytałem dzisiaj na zagranicznym forum, że owy dźwięk przy ok. 2000 obrotów powoduje przewód klimatyzacji. Numer 5 na zdjęciu.
Obrazek

Nowy o numerach 64536946353 (poprzedni 64536930364) ma jakiś tłumik drgań.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”