318i M43TUB19 rozwalajacy sie waż chłodnica termostat

wlodek_797
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 1 lip 15, 16:49
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#1

Post autor: wlodek_797 »

Witam napisze wprost jaki mam problem.
Problem: Zapowietrzajacy sie uklad chlodzenia w rezultacjie czego wynikiem jest pekajacy waz chlodnica-termostat mniej wiecje po 300km
Co zostalo juz zrobione: wymienianie 2 razy waz chlodnica termostat, wymieniony termostat na wahler, wymieniony korek zbiorniczka i odpowietrznik, zrobiony test głowicy.
Samochod zostal nie jednokrotnie odpowietrzany po wymianie tych rzeczy przed peknieciem weza ale i tak to nie zdawalo egzaminu bo weze twardnialy. Zapala sie kontrolka od plynu chlodniczego zazwyczaj jak jedzie sie pwyzej 2.5 tys obrotow. Na biegu jalowym kontrolka gasnie. Caly uklad wyglada na szczelny. w srodku grzeje ladnie. A temperatura na tescie jest od 105-110. Ktos cos pomoze ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Troche za duzo temperatura. 105 powinien otworzyc sie termostat. A jak pompa wody? Zagladales do niej?

Zbiorniczek wyrownawczy oryginalny czy zamiennik? Są zamkenniki ze nie da sie ich odpowietrzyc.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
wlodek_797
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 1 lip 15, 16:49
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#3

Post autor: wlodek_797 »

Zobacze wieczorem. Popa wody wydaje sie byc ok. Mechanik tez mowil na serwisie ze jest ok
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Może chlodnica jest brudna i nie wystarczająco schladza plyn. Silnik powinien mieć w miarę równa temperaturę, 5 stopni różnicy to może być między ostrym butowaniem, a staniem dluzszy czas na swiatlach. W czasie jazdy +-2stopnie to norma, ale 5 to przegiecie.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
wlodek_797
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 1 lip 15, 16:49
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#5

Post autor: wlodek_797 »

Teraz mam taka temperature ale do pekniecia weza utrzymuje sie od 105 do 107. I przez pierwsze 50 km powiedzmy ze i weze sa w normie bo da sie je ugiac.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Wydaje mi sie że jak by była walnięta pompa to ta kontrolka zapalała by się na wolnych ale może się mylę nie wiem co tu myśleć ale wszystko wskazuje na upg :( niestety skoro uklad prędzej czy pużniej się rozdyma i puszcza na wężach zrób test na zawartość co2 w ukladzie .
wlodek_797
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 1 lip 15, 16:49
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#7

Post autor: wlodek_797 »

No wlasnie zrobilem test na upg ale nic nie wykazal a dodam jeszcze ze na korku od wlewu oleju nie ma sladu masla i silnik nie daje tak para. Mam lpg w swojej buni ale mam porownanie z brata e36 tez 318i i wydaje mi sie ze spaliny wydobywujace sie z ukladu wydechowego sa porownywalne. Troche po glowie chodzi mi ze moze cos z ta instalacja jest cos nie tak?
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: kamil17932 »

temperatura powinna byc od 100 C do 105C potem termostat zrzuca temp. jak jest dobry, po wyzej 105C moze byc jedynie na zgaszonym silniku. Sprawdz jeszcze czy reduktor od lpg czasami nie puszcza gazu do ukladu chlodzenia i robi cisnienie. jezeli tfaktycznie ktos wykonal poprawnie test na co2
wlodek_797
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 1 lip 15, 16:49
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#9

Post autor: wlodek_797 »

A jak sprawdzic czy reduktor nie robi Cisnienia w ukladzie ?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#10

Post autor: hackunek »

zakrec lpg i posmigaj na benzynie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”