318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Wartość prawidłowa dla tego silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#12

Post autor: matus33 »

Problem niestety nie ustąpił i cały czas się z nim borykam. Na kompie ciągle pojawiają sie błędy:
Obrazek

Obrazek

Gdy na dworze większy mróz, silnik odpala praktycznie od strzała i po sekundzie gaśnie, jeśli nie przytrzymam chwilę gazu. Jak przytrzymam chwile gaz to już nie gaśnie ale obroty jeszcze falują przez kilka minut zanim sie rozgrzeje, dodatkowo telepie troche samochodem i slychać pierdzenie z wydechu oraz czuć jakby nieprzepaloną benzyne. Po paru minutach jak się troche rozgrzeje wszystkie objawy ustępują. Przy czym falowanie obrotów na zimnym wygląda tak ze samochód jakby przygasa, obroty spadają na około 400-500 i podnoszą sie do około 900-1000. Gdy dodam gazu do około 1500obr/min nic nie przerywa, gdy zaczynam od razu jechać też jest ok, dobrze się wkręca na obroty, ma moc, jedynie przygasa i faluje gdy wcisne sprzęgło zanim się rozgrzeje.

Sprawdzałem DISE i wydaje sie sprawna, membrana trzyma, mogę ją włączyć/wyłączyć w inpie i wtedy sie otwiera i zamyka. Odma z przewodami wymieniona, świece nowe, przewody nie mają przebicia.
Kupiłem używany silniczek krokowy, który dokładnie wymoczyłem i wyczyściłem, założyłem go i wyczyściłem adaptacje, co jednak nie dało dużego efektu, obroty na zimnym może trochę mniej falują.

W inpie zauważyłem następujące rzeczy:
Na zimnym silniku dla obrotów około 1000 - air mass wynosi około 20kgh bezposrednio po odpaleniu, wraz z rozgrzewaniem się silnika wartość ta spada stopniowo aż osiągnie około 7kgh dla rozgrzanego silnika i obrotów około 850. Na zimnym silniku są spore, dodatnie korekty paliwowe - miedzy 4-7 dla wiekszosci cylindrów (poza cylindrem 2, który ma mniejsze korekty na zimnym silniku - około 0,5 do 1, a na ciepłym praktycznie zerowe korekty na tym cylindrze). Po rozgrzaniu wartości korekt spadają do 1-2, czasami 3 na większości cylindrów. Ogólnie przez wiekszość czasu parametr addaptation value additive jest dodatni i wynosi około 1,5 co mogłoby oznaczać ze silnik jednak gdzieś ciągnie lewe powietrze lub ciśnienie paliwa jest zbyt niskie (sugerowałem się tym: http://wiki.bavariantechnic.com/index.php?title=Engine_Mixture_Adaptations ). Adaptation value multiplicative cały czas około 1. Samochód dobrze przyspiesza, ma moc, nie przerywa, predkość maksymalna ok.

Podobna sytuacja występowała, gdy na rozgrzanym silniku skasowałem adaptacje po czym go odpaliłem - na początku wartość air mass też była wyższa - około 10 kgh - i malała wraz z upływem czasu gdy silnik pracował na wolnych obrotach, po około 20 minutach spadłą do około 7. Parametr addaptation value additive po skasowaniu adaptacji stopniowo rósł od 0 do około 1,5.

Zastanawiam się czy problem nie leży po stronie przepływomierza, ale kilka miesięcy temu podmieniałem go już na nowy ori bosch i jezdziłem na nim kilka dni, a problem nadal występował. Na 4tym biegu, gaz w podłoge ekonomizer zamyka sie. Na 5tym biegu, gaz w podłogę ekonomizer też zamyka się ale nie tak szybko, dopiero przy prędkości około 140kmh. Po odpięciu przepływki obroty na biegu jałowym falują, spadają do około 500 i sie podnoszą do 900. Podczas jazdy bez podpietej przepływki nie zauważyłem różnicy, przyspiesza chyba tak samo.

Nie wiem już co jeszcze mógłbym sprawdzić. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu oddam auto do mechanika na dokładne sprawdzenie szczelności dolotu i ciśnienia paliwa na listwie. Dam znać gdy czegoś więcej się dowiem.
Ostatnio zmieniony 6 lut 21, 17:51 przez matus33, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Szczelność dolotu powinna załatwić sprawę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#14

Post autor: matus33 »

maniek21112 dzieki, też tak podejrzewam. Sprawdzałem szczelność domowymi metodami typu psikanie plakiem i dokładne oględziny, ale w ten sposób niczego nie wykryłem. Poszukam mechanika który sprawdzi mi dolot wpuszczając dym pod cisnieniem. Dam znać co wyjdzie.
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#15

Post autor: matus33 »

Problem rozwiązany :Yahoo!: Silnik ciągnął lewe powietrze z powodu sparciałej uszczelki kolektora dolotowego, tej przy głowicy. Po wymianie tej uszczelki pali na strzała, nic nie faluje, nic nie gaśnie, nawet na bardzo dużym mrozie. Na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym przepływomierz mierzy około 9kgh powietrza dla 840obr/min, więc więcej, bo wcześniej było około 7kgh. Korekty również się uspokoiły, wszystko jest ok. Autko jeździ aż miło. Błędy na kompie również nie wracają. Dzięki wszystkim za pomoc i dobre rady :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”