318i M43 problemy z zimnym silnikiem

matus33
Posty: 3
Rejestracja: 29/09/20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Kontakt:

318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: matus33 » 30/09/20, 9:17

Witam :D
Od roku jestem posiadaczem 318i M43TUB19.
Problem polega na nierównej pracy gdy silnik jest zimny, a mianowicie dzieje sie to najczęściej rano, po całej nocy stania, a zwłaszcza gdy na dworze jest wilgotno lub deszczowo. Silnik po odpaleniu wpada w wibracje, obroty lekko falują, tzn najczęsciej wynoszą około 800 obr/min ale chwilami spadają na 700 lub wzrastają do 900. Zdarza się też, że po odpaleniu silnik od razu zgaśnie jeśli nie wcisne na chwile pedału gazu. Spadków mocy nie zauważyłem. Gdy silnik złapie tylko trochę temperatury (wskazówka temp płynu wyjdzie za niebieskie pole), samochód pracuje wręcz wzorcowo równo. Samochód posiada instalację LPG, po osiągnieciu odpowiedniej temperatury przełącza sie na gaz i chodzi równiutko. Próbowałem zakręcic butle z gazem i jezdzic przez tydzień tylko na benzynie, brak poprawy, sytuacja sie powtarza.

Błędy na kompie:
-141 Lambda regulation control range block
innych błędów brak.

Świece zapłonowe nowe, NGK takie jak powinny być. Przewody zapłonowe sprawdzane, każdy ma porównywalną prawidłową rezystancję, około 2k Ohm, robiłem też test przebicia w nocy, psikając po nich wodą, nie zauważyłem żadnego przebicia. Sonda lambda przed katem wymieniona na nową, ori bosch. Przepływomierz wymieniony na nowy ori bosch, brak różnicy. Czujniki temperatury sprawne (w głowicy oraz przy chłodnicy), termostat sprawny. Olej 5W40 wymieniany regularnie co 10k km, płukanka silnika robiona przy wymianie oleju. Robiłem pomiar kompresji na zimnym silniku: dwa pierwsze cylindry lekko ponad 12 bar, trzeci i czwarty cylinder po 11,5 bara. Szukałem lewego powietrza psikając plakiem po przewodach ale nic nie znalazłem. Korekty na cylindrach sprawdzane w inpie, tylko na 1wszym cylindrze jest wyższa korekta, około 2-3.

Zastanawiam się czy to nie jest jakis problem z ssaniem? Jakie powinny byc wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika? U mnie przy odpalaniu samochód łapie 1000-1500 obrotów i od razu spadają one na około 800-900, i wtedy występują wibracje silnika, cos jak wypadanie zapłonu na jednym cylindrze, chociaz brak takich błedów na komputerze. Obroty lekko falują i przestają gdy wskazówka temperatury opuści niebieskie pole. Dodam też ze na zimnym silniku przez około minute słychać dość głośną pracę pompy powietrza wtórnego, jednak problem z nierówną pracą silnika nie ustaje gdy ta pompa się wyłączy, lecz trwa jeszcze chwile zanim samochód sie rozgrzeje. Gdy odpalam rano zimny samochód, i praktycznie od razu zaczynam jechać, nic nie przerywa, jedynie czasem przygasa do około 500-600 obrotów przy dojezdzaniu do skrzyzowania, po wciśnięciu sprzegła, zanim się rozgrzeje.
Na rozgrzanym silniku wolne obroty równo około 800 i ani drgnie.

Ktoś ma jakieś pomysły?


DzonPrice
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 17/09/18, 18:41
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: DzonPrice » 30/09/20, 21:23

Sprawdzałeś silniczek krokowy? Poszukaj dokładniej, gdzie mógłby ciągnąć lewe powietrze. Ściągnij gumę dolotu i zobacz czy niepopękana. Możesz sprawdzić korekty paliwowe na zimnym.

matus33
Posty: 3
Rejestracja: 29/09/20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: matus33 » 01/10/20, 13:22

Silniczek krokowy czyszczony, wydaje sie ok. Do wyczyszczenia została jeszcze przepustnica, chociaz nie wydaje sie brudna. Planuje jeszcze wymienić odmę, chociaz przewody jak i sama odma wyglądają dobrze. Wydaje mi sie ze jest to związane jakoś z elektryką / elektroniką auta, ponieważ problem nasila się w deszczowe dni. Gdy na dworze jest zimno ale sucho, problem nierównej pracy jest mniejszy. Gdy jest zimno i deszczowo, samochód odpala i od razu gaśnie jeśli nie wcisne gazu. Natomiast w letnie ciepłe dni problem nie wystepuje prawie wogóle lub jest znikomy. Mecze sie z tym od dłuzszego czasu, mam wrażenie ze sprawdziłem juz wszystko, i nic nie pomaga...

Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 254
Rejestracja: 14/07/16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
Gadu-Gadu: 5563729
VIN: JX38472
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: michal1400 » 03/10/20, 18:19

matus33 pisze:
30/09/20, 9:17
-141 Lambda regulation control range block
Błąd 141 w M43 może powodować milion rzeczy...
Ja miałem go kilkukrotnie i za każdym razem było to co innego XD

Polecam iść po kolei.
  • Sprawdzić czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza
  • Sprawdzić przewód odmy. Najlepiej do tego celu zdemontować sobie podszybie gdzie znajduje się filtr kabinowy, przewód znajduje się pod nim, idzie z skrzyni korbowej do odmy która jest pod kolektorem.
  • Wyczyścić silniczek krokowy.
Generalnie w moim przypadku zazwyczaj silnik ciągnął skądś lewe powietrze, albo z gumy za przepływomierzem, albo z przewodu odmy, albo silniczek krokowy był uszkodzony.
Jeśli masz możliwość to spróbuj podmienić silniczek krokowy.

Dunkej
Posty: 8
Rejestracja: 01/10/20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: Dunkej » 05/10/20, 8:25

To samo miałem na gazie szedł czasami zafalował a na benzynie sie dlawil. Pierwsza sonda walnieta.


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7442
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: maniek21112 » 05/10/20, 14:00

Pokaż pracę sond, objaw pasuje właśnie do tej którą wymieniłeś. Nowa nie zawsze oznacza, że jest sprawna, trzeba to sprawdzić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz

matus33
Posty: 3
Rejestracja: 29/09/20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: matus33 » 08/10/20, 10:35

Ok, postaram sie nagrać prace sond lambda. Jak to zrobic? Nagrac osobno prace na zimnym silniku i osobno na cieplym? Wolne obroty czy przegazowka?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7442
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: 318i M43 problemy z zimnym silnikiem

Post autor: maniek21112 » 15/10/20, 23:55

Tak, najpierw zimny, wolne obroty 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych, to samo na ciepłym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości