318i m43 duszenie przy obciążeniu

fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#1

Post autor: fetor »

Cześć, pacjent jak w temacie. Przy większym obciążeniu silnika i obrotach ok. 1800 samochód lekko się przydusi, zarwie jakby nie dostawał ktoryś z cylindrów paliwa. Jest to delikatne przyduszenie i wystepuje przy ok 1800 obrotach. Najczęściej gdy na lżejszy zakręt wjadę na 3 biegu i dodaje gaz.

Ostatnio wymieniałem: świece, kable wn, filtr paliwa, wczoraj regenerowałem dise - nie wiem czy ma to jakiś wpływ. Przepustnica czysta, nowa odma, nowe przewody gumowe, które szczerze mówiąc nie wiem od czego są, ale je wymieniłem, bo były popękane - nie mam zdjęcia, wrzucę jak będę przy samochodzie (przewody te wychodzą z listwy na której jest regulator ciśnienia paliwa i "wchodzą" do bloku silnika).

To przyduszanie zaczęło się niedawno, niedługo po wymianie filtru paliwa - chociaż nie wiązałbym tego jako przyczyny. Na oko, lewe powietrze się nie dostaje - nie ma dziur na przewodach, ale nie testowałem jeszcze plakiem. Na komputer jadę w piątek, ale mam wolny czwartek i myślałem, żeby coś pogrzebać.

Jakie mogą być przyczyny? cewka, przepływka, krokowy? co byście jeszcze sprawdzili? przy okazji może podpowiecie jak sprawdzić sprawność cewki, przepływki i krokowego bez kompa.

dodatkowo - czasem, częściej zimą spadając z dużych obrotów silnik nie utrzymuje 800obr. i spada do ok. 500, oprócz tego trochę rwie przy szybkim puszczaniu całkowicie pedału gazu.

z góry dzięki!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

ja bym sprawdzil cisnienie na listwie paliwa, moze jest za niskie i dlatego silnik nie daje rady
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#3

Post autor: fetor »

jak je sprawdzić? inpą da rade? czy jakoś manometr tam wprowadzić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Manometrem, jakiej firmy filtr paliwa? Jest szczelnie? Czasem opaski puszczają.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#5

Post autor: pawelk-krk »

przepływkę odepnij - zobaczsz czy lepiej. Cewka - to problem, badanie dobroci cewki wymaga odpowiednich narzędzi .. mierzą niby ohmomierzem ale to takie mierzenie że widać jak jest totalnie uwalona, ale nic o tym jak pracuje.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie polecam odpinania przepływomierza do testów, nowy odpowiedni nie jest tani a szkoda kasy, nawet przy lewym powietrzu po odpięciu go jest cudowne "ozdrowienie" i cyk nowy a tu dalej to samo :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#7

Post autor: pawelk-krk »

maniek21112 pisze: 1 maja 20, 7:53 Nie polecam odpinania przepływomierza do testów, nowy odpowiedni nie jest tani a szkoda kasy, nawet przy lewym powietrzu po odpięciu go jest cudowne "ozdrowienie" i cyk nowy a tu dalej to samo :roll:
racja, po odpięciu załaduje sobie program awaryjny i nie będzie zwracał uwagi na ten obwód. lewego powietrza nie znajdziesz.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#8

Post autor: fetor »

Zauważyłem, że jak przeciągne samochód po 4k obrotów to potem zdrowieje na jakiś czas - albo mam takie wrażenie.
lałem po prawie całej górze płynem do czyszczenia smarów i obroty nie wzrosły - lewe powietrze bym skreślił. Wyczyściłem silnik krokowy - nic nie zmieniło - w środku luźno coś lata - z tego co słyszałem prawidłowo. Filtr febi, co do szczelności to nie mam pewności, bo od założenia nie oglądałęm go od dołu. Myślisz, że przy nieszczelności traciłby moc na niskich obrotach? na wysokich jedzie poprawnie.

W jaki sprosób wprowadzić do listwy manometr? Ma sens odpięcie przepływki?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Pryskanie sprayem nie zawsze zdaje egzamin, skoro na wysokich obrotach jest ok to układ paliwowy raczej można wykluczyć.
Zasadnicze pytanie - co z tym piątkowym komputerem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#10

Post autor: fetor »

Wczoraj dopiero zajechałem na kompa. Po podpięciu wyskoczyły 4 błędy - 2 z nich związane z odpięciem przepływki, 2 kolejne to 137 i 138 signal klopfsensor 1 i 2. Zdjęcia wrzucę jak będę w domu. Jakieś sugestie?

edit: skonsultowałem się z gościem, który ma ten sam silnik i miał ten sam problem - podobno po wymianie wszystko ustapiło i kompletnie inny samochód - po wymianie napisze o efektach.

link do strony z lokalizacja czujnika: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-316ci-cou/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-14-electronic-shift-units-control-units/B85ZkER
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”