[316ti N42B18] czujnik położenia wałka rozrządu w oleju?

mikon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 15, 23:42
BMW: 316ti N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#1

Post autor: mikon »

Witam,

Czy po wykręceniu oba czujniki położenia wałka rozrządu powinny być w oleju?
pozdrawiam
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#2

Post autor: Sikormen94 »

Oczywiście. Czemu wykręcasz ? Pewnie ich błędy w inpa.
Walka z tym silnikiem jest jak walak z wiatrakami.
mikon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 15, 23:42
BMW: 316ti N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#3

Post autor: mikon »

Sikormen94 pisze:Oczywiście. Czemu wykręcasz ? Pewnie ich błędy w inpa.
Błędy też były, ale wykręciłem głównie dlatego, że auto było słabe. Po wyczyszczeniu czujników + czujnika wałka mimośrodowego auto na chwile odzyskało moc. Jednak rano po odpaleniu, auto było jeszcze słabsze, po przejechaniu paru metrów zatrzymałem się żeby posprawdzać wtyczki i niestety samochód już nie odpalił. Rozrusznik kręci ale silnik nie zapala, tak jakby nie dostawał benzyny.
pozdrawiam
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#4

Post autor: Sikormen94 »

No ja mam ten sam problem, silnik nie ma mocy na niskich obrotach i cały czas jest błąd czujnika wałka dolotowego.

A gdzie jest czujnik wałka mimośrodowego ?

Jak nie odpala no to standardowa procedura diagnostyczna, czyli jakiś łatwopalny spray w dolot :)
mikon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 15, 23:42
BMW: 316ti N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#5

Post autor: mikon »

Sikormen94 pisze:A gdzie jest czujnik wałka mimośrodowego ?
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR-03-2002-E46-BMW-316ti&diagId=11_3009
Element numer 7

a jego wtyk/złącze jest tu
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR-03-2002-E46-BMW-316ti&diagId=11_3179
siedzi w kołnierzu uszczelniającym (nr 7).

Zauważyłem, że gdy pojawia się błąd z tego czujnika (2852 Variable valve gear - reference sensor), to Valvetronic przechodzi do trybu awaryjnego i stąd prawdopodobnie biorą się problemy z mocą auta.
Sikormen94 pisze:Jak nie odpala no to standardowa procedura diagnostyczna, czyli jakiś łatwopalny spray w dolot :)
Spróbuje, jeśli nic innego nie przyniesie skutku :)
pozdrawiam
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#6

Post autor: Sikormen94 »

Pamiętasz jak u ciebie wyglądały czujniki wałków rozrządu ?

Ja dzisiaj patrzyłem u siebie i jeden jest oryginalny bmw i jest cienki, a drugi jest to jakiś zamiennik i jest grubszy.
Chciałem kupić oryginalny czujnik zamiast tego zamiennika, bo na nim wywala błędy i nie wiem właśnie czy mam kupić ten grubszy, czy cieńszy.
mikon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 15, 23:42
BMW: 316ti N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#7

Post autor: mikon »

Sikormen94 pisze: Ja dzisiaj patrzyłem u siebie i jeden jest oryginalny bmw i jest cienki, a drugi jest to jakiś zamiennik i jest grubszy.
U mnie było podobnie. Ten grubszy też mi wygląda na zamiennik, chociaż ma jakieś napisy BMW. Jakiś czas temu sam kupiłem czujnik (gruszy) na podmiankę i to na pewno jest zamiennik, ale na nim nie ma żadnych napisów BMW.

Według schematów, nie ma różnicy jaki kupisz czujnik, ponieważ oba są takie same (nr części: 12147518628):
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR-03-2002-E46-BMW-316ti&diagId=11_3296
pozdrawiam
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#8

Post autor: Marcin-e46 »

Siemka podepnę się pod temat Jak poznać który to czujnik wyskakuje jeśli na kompie pokazuje mi tylko błąd P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction , całkiem nie dawno wymieniałem oba i problem znowu powrócił dodatkowo wyskakuje lambda która została wymieniona 2 tygodnie temu na boscha ... Nie wiem co już z tym poczynić wina tego, że czujniki nie są ori ??? Pojawiają się problemy z odpaleniem .... Ktoś ? Coś ?
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#9

Post autor: Sikormen94 »

Jakim programem sprawdzasz błędy ? U mnie w inpie zawsze było napisane czy to wydechowy czy dolotowy czujnik.

Circuit malfunction oznacza uszkodzoną wiązkę czujnika.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: rysiektr »

Bledy walka nie zawsze a nawet w zdecydowanej większości nie oznaczają uszkodzenia czujników a tego ze mierzony przez nie parametr jest poza zakresem adaptacji, mówiąc po naszemu rozrząd masz chłopaku rozjechany albo vanosy juz maja dość. Nie liczcie na to, ze poprawicie wtyczki albo przetrzecie olej i samochod ulegnie cudownemu uzdrowieniu. Wielokrotnie wszystko dotyczące błędów czujników wałków bylo opisywane na tym forum - wystarczy poczytać ze zrozumieniem. I naprawa tego silnika to nie jest walka z wiatrakami, to nie jest silnik promu kosmicznego, tu sypia sie zawsze te same same rzeczy i wszystko bylo opisywane dziesiątki razy do znudzenia - wystarczy poczytać. A jesli i tak sami nie będzie tego naprawiać, bo nie macie narzędzi albo nie wiecie jak, to oddajcie samochod jak najszybciej do ogarniętego mechanika zanim wam rozrząd przeskoczy i narobi jeszcze większych szkód.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”