'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#51

Post autor: Szczurson »

Dzięki za odpowiedź Dejw :good: .

Tydzień temu pisałem, że "w najbliższych tygodniach", a okazało się, że równo tydzień auto musiało czekać na serwis. Z racji tego, że mam bardzo mały garaż i ciężko się cokolwiek w nim robi, a dodatkowo tutaj w Częstochowie nawet nie wiem gdzie bym mógł oddać stary olej, to oddałem auto do polecanego serwisu. Zakres prac obejmował wymianę oleju silnikowego, filtrów (oleju, powietrza i kabinowego), sprawdzenie i ewentualną wymianę koła pasowego oraz diagnozę i naprawę źródła ubytku płynu chłodzącego.

Ja zakupiłem to co wiedziałem, czyli olej Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30, do tego Ceratec oraz zestaw filtrów Hengst. Filtr kabinowy, pierwszy raz wziąłem jakiś "biofunkcyjny". Różnica w cenie niewielka, a zobaczymy czy w sezonie wiosennym będę miał mniejszą alergię w samochodzie ;).

-zestaw "coroczny":
Obrazek

Po sprawdzeniu okazało się, że koło pasowe rzeczywiście wymagało wymiany. Ja tylko pod kątem w garażu widziałem częściowo, że jest chyba popękane już, więc serwis miał to dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić. Jak widać poniżej dobrze widziałem :).
Co do ubytku płynu chłodzącego, to winowajcą okazał się być króciec pod kolektorem ssącym.

-wraz z autem otrzymałem swój złom z powrotem:
Obrazek

-i jeszcze zbliżenie na koło pasowe - widziałem zdjęcia tych kół w gorszym stanie, ale dla spokoju lepiej było zrobić:
Obrazek

Po odebraniu auta odnoszę wrażenie, że znacznie mniej wibracji przenosi się na karoserię, szczególnie gdy silnik jest zimny, a skrzynia jest w trybie D lub R (i auto się nie toczy), a jego praca jest bardziej miękka (jak na diesla :D). Wiadomo, świeży olej robi pewnie też swoje, ale zobaczymy czy ten efekt się utrzyma. Ceratec podobno dopiero po 7 tysiącach kilometrów "się układa", więc jest czas na testy. Tak czy siak mam nadzieję, że pod względem technicznym wszystko najważniejsze mam już ogarnięte i teraz pozostaje mi już tylko cieszyć się jazdą :guma: :on: .
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#52

Post autor: maniek21112 »

Gorszy stan koła pasowego w tym silniku to już zerwane, niewiele tu brakowało. Jakie założyli? Śruby nowe?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#53

Post autor: Szczurson »

maniek21112 pisze: 1 paź 22, 20:03 Gorszy stan koła pasowego w tym silniku to już zerwane, niewiele tu brakowało. Jakie założyli? Śruby nowe?
To na grupach widziałem gorsze i jeszcze nie zerwane :D. Szczerze mówiąc, nie wiem jakiego producenta. Odbierałem auto z samego rana dziś i mój mózg jeszcze się chyba nie dobudził i nie dopytałem. Aczkolwiek to porządny serwis, robią praktycznie same BMW i Mini, więc szajsu by nie założyli. A patrząc na cenę, to obstawiałbym OEM albo Corteco. Jeśli coś padnie, to będzie reklamacja :).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#54

Post autor: D3jw »

Obrazek

Auto przyjechało na kołach 1600km na wymianę rozrządu, wcześniej tu nikt nie zaglądał. Właściciel mówił że od kilku miesięcy czuł wibracje na postoju, ale myślał że to poduszki silnika.
Ja poza wibracjami na budzie też nie widziałem niczego nadzwyczajnego :ROFL: w sumie to ciekaw jestem czy to jednak nie były poduszki silnika bo później chłopak dzwonił do mnie że dalej czuje te wibracje pomimo nowego koła pasowego i chyba będzie walczył dalej i kupi poduchy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#55

Post autor: maniek21112 »

Inne zamienniki potrafią być droższe od corteco, podziwiam zaufanie do kogoś kto grzebie w aucie, ja nie mam :lol:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#56

Post autor: scghost »

a podobne te diesle takie fajne mialy byc 8)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#57

Post autor: Szczurson »

maniek21112 pisze: 6 paź 22, 7:52 Inne zamienniki potrafią być droższe od corteco, podziwiam zaufanie do kogoś kto grzebie w aucie, ja nie mam :lol:
Pewnie dlatego, że masz wiedzę, miejsce i możliwości robić rzeczy sam :D. Jakbym się na wszystkim znał i miał gdzie, to też bym robił sam :).
scghost pisze: 6 paź 22, 11:19 a podobne te diesle takie fajne mialy byc 8)
Nigdzie nie twierdziłem, że diesel fajniejszy od benzyny (szczególnie takiej R6) :). Z resztą te nowsze benzyny też takie bezobsługowe nie są, z tego co czytałem.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#58

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie n47 to najtańszy w eksploatacji silnik w f10/11 a że nie jest bez wad to życie, taki mamy klimat :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#59

Post autor: Szczurson »

Mały update, bo w sumie to nie za wiele się dzieje. Wszystko działa, auto jeździ, więc nie ma co pisać :pardon: .

-w październiku zrobiłem update map do najnowszej wersji:
Obrazek

Na samym początku roku oddałem auto do ASO na akcję serwisową. BMW w końcu zmieniło zmieniło model i producenta chłodniczek (przynajmniej tych wadliwych produkcji Korens'a). Wymieniona została chłodniczka wraz z całym zaworem EGR. Odebrałem auto ładnie umyte, włącznie z chodniczkami :). Po zabiegu wydaje mi się, że silnik pracuje kulturalniej jak jest zimny, ale może mi się wydaje :D.

-wymiana miała miejsce przy przebiegu:
Obrazek
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#60

Post autor: D3jw »

Jakiej produkcji są nowe chłodniczki?
Kurde, ja pojechałem gdzieś w listopadzie i parę tygodni później wypłynęła akcja ze zmianą producenta i niestety będę musiał się wybrać znowu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”