Zmiana zawieszenia gwintowanego.
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lut 16, 21:46
- BMW: E46 cabrio
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam jeszcze w starym roku, mianowicie chciałem się poradzić odnośnie zawieszenia gwintowanego. Bo wiadomo każdy sprzedawca zachwala swoje.
Po poprzednim właścicielu mam Ta-technix, jednak chciałem je wymienić na coś z wyższej półki, na coś bardziej komfortowego jak to do cabrio.
Budżet raczej skromny bo do 3500zł. Więc nie wiem czy będzie możliwa regulacja twardości.
Z tego co się orientowałem to zawias Lowtec jest podobno w miarę komfortowy i daje możliwości ładnego opuszczenia, dochodzi jeszcze gwint AP.
Czy ktoś z Was może polecić coś w tej cenie, gdzie dostanę odrobinę komfortu i lepszej jakości do tego co mam w tej chwili.
Dziękuje za sugestie.
Po poprzednim właścicielu mam Ta-technix, jednak chciałem je wymienić na coś z wyższej półki, na coś bardziej komfortowego jak to do cabrio.
Budżet raczej skromny bo do 3500zł. Więc nie wiem czy będzie możliwa regulacja twardości.
Z tego co się orientowałem to zawias Lowtec jest podobno w miarę komfortowy i daje możliwości ładnego opuszczenia, dochodzi jeszcze gwint AP.
Czy ktoś z Was może polecić coś w tej cenie, gdzie dostanę odrobinę komfortu i lepszej jakości do tego co mam w tej chwili.
Dziękuje za sugestie.
100% - Szyku bez stylistów
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Komfort znajdziesz w AP na pewno...
Będzie to tańszy zestaw niż Twoja pula bo ok 2000zł, ale po 2 latach będzie korodować na spawach.
Tylne amory po 2 latach mogą się wylać... Miałem taki przypadek, także coś za coś...
Lowtec ok, zobacz sobie jeszcze na firmę ST bo to znana marka pod innym "logo"...
Najlepszy gwint z jakim w życiu miałem do czynienia to TEIN. Jak go odpowiednio ustawisz to masz i smak komfortu jak i niskie auto...
Lecz cena jest poważna bo +/- 9.000zł
Będzie to tańszy zestaw niż Twoja pula bo ok 2000zł, ale po 2 latach będzie korodować na spawach.
Tylne amory po 2 latach mogą się wylać... Miałem taki przypadek, także coś za coś...
Lowtec ok, zobacz sobie jeszcze na firmę ST bo to znana marka pod innym "logo"...
Najlepszy gwint z jakim w życiu miałem do czynienia to TEIN. Jak go odpowiednio ustawisz to masz i smak komfortu jak i niskie auto...
Lecz cena jest poważna bo +/- 9.000zł
-
- Bywalec forum
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lut 16, 21:46
- BMW: E46 cabrio
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Mówimy o AP bez żadnej regulacji?MARC pisze:Komfort znajdziesz w AP na pewno...
Będzie to tańszy zestaw niż Twoja pula bo ok 2000zł, ale po 2 latach będzie korodować na spawach.
Tylne amory po 2 latach mogą się wylać... Miałem taki przypadek, także coś za coś...
Lowtec ok, zobacz sobie jeszcze na firmę ST bo to znana marka pod innym "logo"...
Najlepszy gwint z jakim w życiu miałem do czynienia to TEIN. Jak go odpowiednio ustawisz to masz i smak komfortu jak i niskie auto...
Lecz cena jest poważna bo +/- 9.000zł
Czy mogę prosić jakiś przykładowy link, dziekuje.
100% - Szyku bez stylistów
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
na FB grupie dalem Ci namiar na DB Tuning i BC Racing , to moj znajomy ogarnia i zarazem jest chyba glownym dystrybutorem BC na polske, tak samo w TAT zaopatruje mapeta, tuningshop itd.
Odnosnie TAT - te zawieszenia po prostu zle pracuja, zle wybieraja dziury przez co wszystko tlucze, a ludzie mysla ze jest twardy.
Po przejsciu w obecnym e46 z tuningarta (to samo co tat) na H&R uzywane niebo a ziemia. Auto wybiera dziury, przejazd przez torowiska mimo niskiego profilu opon jest dosc gladki , a przede wszystkim nie ma tego gluchego stukotu we wnetrzu.
AP mialem w e36 m3, jest ok, w miare dobrze pracuje ale jest tez miekki, choc twardszy chyba od tat.
Rowniez w m3 mialem zawieszenie HSD, slabsza wersje Dualtech i z czystym sumieniem polecam. Zawieszenie mocno popularne w uk, sprzedawane glownie do driftu przez Driftworks, na forum driftworks jak i innych w uk mozna poczytac same pozytywne opnie.
Co prawda lagi amortyzatorow sa stalowe i maja spora wage, ale praca zawieszenia dla mnie na wysokim poziomie. Do tego ustawiany preload sprezyny + regulacja twardosci. Z racji spasow mialem ustawione na max twarde, ale ustaiwenie preloadu sprezyny pozwala wyregulowac wszystko tak, zeby nie bylo efektu pingponga. Mysle ze zmiescisz sie w swoim przedziale cenowym z zakupem wlasnie Dualtech, jest jeszcze druga, drozsza wersja MotoPro na tzw grubym tloku , troche drozsza.
Obecnie posiadam customowy setup BC Racing z serii RM (drozsza wersja) Inverted czyli amorki pracuja do gory nogami, do tego sprezyny 14kg przod i 18kg tyl i camber plates dedykowane dla m3 (castor) . Zawieszenie w porownaniu do HSD jest ultra lekkie. Niestety wszystko zalozone, ale autem praktycznie nie jezdzilem, wiec nie bede czarowal ze jest super extra. Jest na pewno twardo ale w warunkach typowo drogowych nie testowalem. Znam za to sporo osob ktore bardzo sobie chwala BC Racing. Nie jestem pewny, ale mysle ze seria tansza BR miesci sie w budzecie.
Na zdjeciu dokladnie moj gwint
Wez pod uwage ze z drozszym gwintem dostajesz wsyzstkie oslony, odboje, laczniki stabilizatora, poduszki tylne i camber plates w cenie, ktore sa dobrze wykonane, dedykowane do danego gwintu, a nie rzezbione przez polska firme gdzie zaraz zaczyna cos stukac. HSD mialo camber na unibolach, BC Racing ma lozyska Koyo, dzieki temu np regulacja na aucie jest mozliwa golymi rekami (oczywiscie po poluzowaniu nakretki kontrujacej kluczem)
Dodatkowo w BC i HSD masz mozliwosc regulacji dlugosci amora tylnego. Kupujac HSD lub BC mozesz wybrac dodatkowo twardosc sprezyny.
Ponizej moje fotki HSD, pokazuja jakosc wykonania
Na pewno odradzam zawieszenia D2, pewnie zaraz ktos sie znajdzie z takim i mnie zbeszta, ale wystarczy uzyc google - strasznie szybko sie wylewaja.
W zasadzie wiekszosc zawieszen jest do zalatwienia w DB Tuning, wiec polecam http://www.dbtuning.pl http://bcracing.pl/
Odnosnie TAT - te zawieszenia po prostu zle pracuja, zle wybieraja dziury przez co wszystko tlucze, a ludzie mysla ze jest twardy.
Po przejsciu w obecnym e46 z tuningarta (to samo co tat) na H&R uzywane niebo a ziemia. Auto wybiera dziury, przejazd przez torowiska mimo niskiego profilu opon jest dosc gladki , a przede wszystkim nie ma tego gluchego stukotu we wnetrzu.
AP mialem w e36 m3, jest ok, w miare dobrze pracuje ale jest tez miekki, choc twardszy chyba od tat.
Rowniez w m3 mialem zawieszenie HSD, slabsza wersje Dualtech i z czystym sumieniem polecam. Zawieszenie mocno popularne w uk, sprzedawane glownie do driftu przez Driftworks, na forum driftworks jak i innych w uk mozna poczytac same pozytywne opnie.
Co prawda lagi amortyzatorow sa stalowe i maja spora wage, ale praca zawieszenia dla mnie na wysokim poziomie. Do tego ustawiany preload sprezyny + regulacja twardosci. Z racji spasow mialem ustawione na max twarde, ale ustaiwenie preloadu sprezyny pozwala wyregulowac wszystko tak, zeby nie bylo efektu pingponga. Mysle ze zmiescisz sie w swoim przedziale cenowym z zakupem wlasnie Dualtech, jest jeszcze druga, drozsza wersja MotoPro na tzw grubym tloku , troche drozsza.
Obecnie posiadam customowy setup BC Racing z serii RM (drozsza wersja) Inverted czyli amorki pracuja do gory nogami, do tego sprezyny 14kg przod i 18kg tyl i camber plates dedykowane dla m3 (castor) . Zawieszenie w porownaniu do HSD jest ultra lekkie. Niestety wszystko zalozone, ale autem praktycznie nie jezdzilem, wiec nie bede czarowal ze jest super extra. Jest na pewno twardo ale w warunkach typowo drogowych nie testowalem. Znam za to sporo osob ktore bardzo sobie chwala BC Racing. Nie jestem pewny, ale mysle ze seria tansza BR miesci sie w budzecie.
Na zdjeciu dokladnie moj gwint
Wez pod uwage ze z drozszym gwintem dostajesz wsyzstkie oslony, odboje, laczniki stabilizatora, poduszki tylne i camber plates w cenie, ktore sa dobrze wykonane, dedykowane do danego gwintu, a nie rzezbione przez polska firme gdzie zaraz zaczyna cos stukac. HSD mialo camber na unibolach, BC Racing ma lozyska Koyo, dzieki temu np regulacja na aucie jest mozliwa golymi rekami (oczywiscie po poluzowaniu nakretki kontrujacej kluczem)
Dodatkowo w BC i HSD masz mozliwosc regulacji dlugosci amora tylnego. Kupujac HSD lub BC mozesz wybrac dodatkowo twardosc sprezyny.
Ponizej moje fotki HSD, pokazuja jakosc wykonania
Na pewno odradzam zawieszenia D2, pewnie zaraz ktos sie znajdzie z takim i mnie zbeszta, ale wystarczy uzyc google - strasznie szybko sie wylewaja.
W zasadzie wiekszosc zawieszen jest do zalatwienia w DB Tuning, wiec polecam http://www.dbtuning.pl http://bcracing.pl/
-
- Bywalec forum
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lut 16, 21:46
- BMW: E46 cabrio
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Strasznie twardo nawet jak było ustawione komfortowo. Bardziej chyba na track day.Broder pisze:a mozesz rozwinac? Jestem ciekaw co Ci nie pasowaloYuby pisze:BC Racing jeździłem nie moja bajka.
100% - Szyku bez stylistów
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
hmm, moze ktos mial twardsze sprezyny wsadzone lub zle wyregulowany preload na sprezynie. Trzeba by to przebadac na konkretnym aucie, ale teraz mozna tylko teoretyzowac
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
BC będzie twarde na uniball jeszcze bardziej.
Czy DB to nie będzie podobne odczucie? Wydaje mi się że tak.
Ja proponuję AP gwint. Tani sprawdzony komfortowy ale przy niskim ustawieniu na dobrym spasie może przycierac.
Ten poza budżetem, ale jeżeli znasz kogoś kto to ma to poproś go o przejażdżkę bo to jest warte testów.
Czy DB to nie będzie podobne odczucie? Wydaje mi się że tak.
Ja proponuję AP gwint. Tani sprawdzony komfortowy ale przy niskim ustawieniu na dobrym spasie może przycierac.
Ten poza budżetem, ale jeżeli znasz kogoś kto to ma to poproś go o przejażdżkę bo to jest warte testów.
-
- Bywalec forum
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lut 16, 21:46
- BMW: E46 cabrio
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
MARC pisze:BC będzie twarde na uniball jeszcze bardziej.
Czy DB to nie będzie podobne odczucie? Wydaje mi się że tak.
Ja proponuję AP gwint. Tani sprawdzony komfortowy ale przy niskim ustawieniu na dobrym spasie może przycierac.
Ten poza budżetem, ale jeżeli znasz kogoś kto to ma to poproś go o przejażdżkę bo to jest warte testów.
Tak w tej chwili jest spasowane, a niechciałbym żeby przycierało.
100% - Szyku bez stylistów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 19 Odpowiedzi
- 4086 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zielaq
-
- 5 Odpowiedzi
- 2165 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Arczi
-
- 0 Odpowiedzi
- 1172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzysztofbalowski
-
- 2 Odpowiedzi
- 1206 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: polus
-
- 0 Odpowiedzi
- 1750 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bmw_newbie
-
- 3 Odpowiedzi
- 1262 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 10 Odpowiedzi
- 5801 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomos
-
- 16 Odpowiedzi
- 6865 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Shakal_ek
-
- 6 Odpowiedzi
- 2208 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karolo_k
-
- 3 Odpowiedzi
- 2465 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1