Zmiana żarników xenon - 4300k vs 6000k, Ori vs Chińczyk?
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Racja, umknęło mi, bo czytam o tych xenonach wszędzie.
Ostatecznie stanęło na GE 4800K. Prawie dwa razy droższy niż dwupak Bosmy 6000K, ale mam kompromis pomiędzy lekko kremowymi 4300, a leciutko niebieskimi 6k. Widoczność na pewno na korzyść 4800k, mimo że przepaści nie będzie.
Gdyby Bosma miała coś w okolicach 5000k, nie zastanawiałbym się.
Ostatecznie stanęło na GE 4800K. Prawie dwa razy droższy niż dwupak Bosmy 6000K, ale mam kompromis pomiędzy lekko kremowymi 4300, a leciutko niebieskimi 6k. Widoczność na pewno na korzyść 4800k, mimo że przepaści nie będzie.
Gdyby Bosma miała coś w okolicach 5000k, nie zastanawiałbym się.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1064
- Rejestracja: 7 gru 15, 23:09
- BMW: e46 320Cd+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: buuudzi się
akurat bosmy 6000k niebieksie nie jest. kupowalem do siebie i tez nie chcialem remizy, ale ludzie wlasnie gadali ze nie wpadaja wcale na niebieski, zaryzykowalem i kupilem i swieca bialo, i to temu bialemu jest blizej do zoltego niz niebieskiego
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
To jest zdjęcie Bosmy 6000K z grupy BMW na fejsie. Lekko wpada w niebieski, ta temperatura musi nieco wpadać. Oczywiście to nie żaden dramat, kwestia gustu. No i zasięg światła, szczególnie w deszczu też będzie na korzyść cieplejszej barwy, fizyka. Okolice 5000k to taki sweet spot.
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
:/ Ruszyłeś moją kupkę wstydu.
Ok, jestem po operacji. Dostęp do prawej lampy jest mocno utrudniony przez zbiornik płynu spryskiwaczy i wiązkę kabli, które u mnie utrudniały zdjęcie osłony. Ale udało się. Założyłem prawy żarnik (przypominam, że to GE 4800k) i stwierdziłem, że temperatura jest prawie taka sama jak w oryginalnym Philipsie 85122 z lewej, więc na razie go zostawiłem. Sprawdzę jeszcze jak się ściemni.
Parę zdjęć.
Philips
General Electric
Pomimo że to porównanie GE, który świecił parę minut z Philipsem, który ma nalatane kto wie ile godzin, zrobione amatorsko aparatem w telefonie, widać, że GE jest bielszy. Prawie taki sam, ale jednak bielszy. A to tylko paręset k różnicy. 1200k lumenów więcej w Bosmie 6000k musi dawać różnicę konkretną. Jak po paru godzinach pracy różnica zrobi się większa, wymieniam też lewy żarnik.
Niestety podczas szarpania się z osłoną prawego żarnika, ułamał mi się dzyndzel nad lampą, który trzyma zaczep osłony xenonu. Z braku innych pomysłów, prowizorycznie zakleiłem to taśmą, by osłona jako tako przywierała i nie było szpar, przez które miał by się dostawać brud do środka lampy. Przy okazji nieświadomie kręciłem korbką, która reguluje ustawienie wysokości światła w pionie i nie jestem pewien ustawień xenonu :/ Za miesiąc mam przegląd techniczny, chyba wyregulują mi światła w ramach przeglądu jak ich o to poproszę? Czytałem, że i tak się powinno to zrobić po wymianie żarników i gmeraniu przy nich.
Ok, jestem po operacji. Dostęp do prawej lampy jest mocno utrudniony przez zbiornik płynu spryskiwaczy i wiązkę kabli, które u mnie utrudniały zdjęcie osłony. Ale udało się. Założyłem prawy żarnik (przypominam, że to GE 4800k) i stwierdziłem, że temperatura jest prawie taka sama jak w oryginalnym Philipsie 85122 z lewej, więc na razie go zostawiłem. Sprawdzę jeszcze jak się ściemni.
Parę zdjęć.
Philips
General Electric
Pomimo że to porównanie GE, który świecił parę minut z Philipsem, który ma nalatane kto wie ile godzin, zrobione amatorsko aparatem w telefonie, widać, że GE jest bielszy. Prawie taki sam, ale jednak bielszy. A to tylko paręset k różnicy. 1200k lumenów więcej w Bosmie 6000k musi dawać różnicę konkretną. Jak po paru godzinach pracy różnica zrobi się większa, wymieniam też lewy żarnik.
Niestety podczas szarpania się z osłoną prawego żarnika, ułamał mi się dzyndzel nad lampą, który trzyma zaczep osłony xenonu. Z braku innych pomysłów, prowizorycznie zakleiłem to taśmą, by osłona jako tako przywierała i nie było szpar, przez które miał by się dostawać brud do środka lampy. Przy okazji nieświadomie kręciłem korbką, która reguluje ustawienie wysokości światła w pionie i nie jestem pewien ustawień xenonu :/ Za miesiąc mam przegląd techniczny, chyba wyregulują mi światła w ramach przeglądu jak ich o to poproszę? Czytałem, że i tak się powinno to zrobić po wymianie żarników i gmeraniu przy nich.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Wymień drugi żarnik, wymienia je się parami, a ten dobry zostaw na zapas w razie sytuacji podbramkowej. Żarniki się rozświecą, pojeździj z nimi, u mnie po miesiącu jazdy od razu zauważyłem, że dają więcej światła niż zaraz po montażu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Wymienia je się parami ze względu na często sporą różnicę barwy oraz z tego względu, że jak padnie jeden to spora szansa, że niedługi padnie drugi. U mnie tej różnicy na razie za bardzo nie ma. Wymienić mogę w każdej chwili, dostać się do żarnika z lewej strony to moment.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1064
- Rejestracja: 7 gru 15, 23:09
- BMW: e46 320Cd+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: buuudzi się
wymien parami jak pisali, bosmy tak na niebiesko nie daja jak u nich na fejsie, mam u siebie i paru znajomych. swieca podobnie jak te twoje.
swiatla jedz wyregulowac juz, zrobia od łapy za friko.
swiatla jedz wyregulowac juz, zrobia od łapy za friko.
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Ostatecznie wymieniłem też lewy. Mimo że patrząc na auto barwa była praktycznie identyczna, to w nocy słup światła na ziemi już różnił się wyraźnie. Philips był żółtawy, GE biały. Zapomniałem zrobić zdjęcie, ale różnica była spora.
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Co do ustawienia świateł, zadzwoniłem do pierwszej stacji kontroli pojazdów w okolicy i pan stwierdził, że trzeba do serwisu z tym jechać, podłączyć pod komputer, żeby zapamiętało ustawienia. Jeżeli faktycznie tak to trzeba zrobić, to by znaczyło, że manualna zmiana ustawień pokrętłami pod maską resetuje się przy następnym uruchomieniu? Chyba, że gość coś motał.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 8024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 2005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 2 Odpowiedzi
- 1819 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 4 Odpowiedzi
- 1176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 10 Odpowiedzi
- 4513 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 7 Odpowiedzi
- 4108 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ganjaq
-
- 5 Odpowiedzi
- 4869 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1531 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cezary1808
-
- 1 Odpowiedzi
- 848 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 3168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS