Zmiana kierownicy, co potrzeba?

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
Prop
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 22 lut 15, 22:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LLU
Lokalizacja: LLU

#1

Post autor: Prop »

Witam. Planuje zmienic kierownice w moim 320i z 2000r. Mam teraz zwykla czteroramienna kiere bez multi. Chcialbym zamienic na trojramienna z mutli. Czytalem jak dolozyc multi ale niewiem jaka kiere kupic zeby pasowaly poduszki bo podobno sa inne. Moglby mi ktos wytlumaczyc czym sie roznia i jaka kupic zeby pasowala? Pozdrawiam serdecznie.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Tu masz wszystko opisane generalnie chodzi o to że poduszki jednonabojowe mają jedno gniazdo na wpięcie kostki a dwunabojowe mają dwa gniazda musisz dokładnie upewnic się że to się zgadza bo inaczej będzie lipa ponoć są jakies sposoby żeby do jednonabojowej podłączyć dwu ale takich kombinacji lepiej nie robić z wiadomych względów . http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=9602&start=10
Prop
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 22 lut 15, 22:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LLU
Lokalizacja: LLU

#3

Post autor: Prop »

a czy wgl były robione kierownice trójramienne z okragła poduszka jednobojową? lub moze ta "seducho" bedzie pasowac?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Osobiscie robilem zmiane z czeroramiennej bez multi na poliftowa. Kierownice mialem z całą wiązką. Po podłączeniu nie mam źadnego błedu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#5

Post autor: wandii »

Nie ma okrągłych poduszek 1 nabojowych
Można teoretycznie włożyć i podłączyć tylko 1 nabój ale nie wiadomo co będzie w razie wypadku.

Serducho od e39 i e38 teoretycznie powinno pasować ale też są 2 wersje przedlift i polift 1 i 2 nabojwowe.
Hardge wkładało serducho do e46 z s62 pod maską
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#6

Post autor: Roki »

Jak masz poduszkę 1nabojowa to nizaleznie od przeciążenia wywala w 100%.gdy masz pozycję 2 narodowa- lekkie uderzenie wywala ok.70%(zgaduje bo nie pamiętam) gdy mocne-110%.zakładasz pozycję 2 nabojowa do systemu 1nabojowego pozycja zawsze wywali 100%.co do błędu... Zmienialem ok 4 razy Kiere z 1 nabojowej na 2nabojowa...nigdy poducha się nie świeciła.zawsze można ncs wyłączyć 2naboj.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Prop
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 22 lut 15, 22:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LLU
Lokalizacja: LLU

#7

Post autor: Prop »

czyli musiłbym dokupic wiazke do poduchy ? Dam rade sam ja zmienic czy to cos bardziej skomlikowanego?
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#8

Post autor: wandii »

Roki pisze:Jak masz poduszkę 1nabojowa to nizaleznie od przeciążenia wywala w 100%.gdy masz pozycję 2 narodowa- lekkie uderzenie wywala ok.70%(zgaduje bo nie pamiętam) gdy mocne-110%.zakładasz pozycję 2 nabojowa do systemu 1nabojowego pozycja zawsze wywali 100%.co do błędu... Zmienialem ok 4 razy Kiere z 1 nabojowej na 2nabojowa...nigdy poducha się nie świeciła.zawsze można ncs wyłączyć 2naboj.
Chyba trochę Ci się pomieszało. Każdy zakłada w drugą stronę, do systemu 1 nabojowego przedliftowego poduszkę z 2 nabojami z polifta. Jeśli jest tak jak piszesz to loteria... może podepniesz 70% siły a może 30 :o
Jak NCS chcesz wyłączyć 2 nabój poduszki w samochodzie który ma w swojej instalacji airbag 1 nabojowy?


Co do przeróbki instalacji to moim zdaniem nie warto, dużo dokłądania przewodów i kodowania jeśli nie wymiany czujników. Samodzielnie tego raczej nie zrobisz bo nie spotkałem w necie żadnej instrukcji na ten temat
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

Prop pisze:czyli musiłbym dokupic wiazke do poduchy ? Dam rade sam ja zmienic czy to cos bardziej skomlikowanego?
Kolego nie kombinuj ze zmianami poduszek jednonabojowych na dwu i odwrotnie tutaj chodzi o Twoje bezpieczeństwo a dokładanie jakiś dodatkowych wiązek do poduszek kodowanie i jazda z nadzieją że jak coś się wydarzy to poduszka może odpali itd to już jest druciarstwo na maxa i dziwię że na forum którym wszelkie przejawy druciarstwa są tępione tu nikt się nie czepia i wręcz przeciwnie lecą podpowiedzi jak to wszystko ogarnąć .
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#10

Post autor: konrados94 »

swoje bezpieczeństwo to osobista decyzja ale co z ewentalnym przyszłym właścicielem/rodziną? nie polecam takich kombinacji
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”